AB: Liczymy na solidne półrocze

W
dzisiejszym wydaniu Gazety Giełdy „Parkiet” znajduje się wywiad z Andrzejem
Przybyło, prezesem wrocławskiej spółki AB. Rozmowa red. Dariusza Wolaka dotyczy
obecnej sytuacji wiodącego w regionie CEE dystrybutora IT, AGD/RTV i zabawek. Poprzedni
rok fiskalny 2013/2014 (zakończony 30 czerwca ub. r.) okazał się rekordowy;
przychody grupy przekroczyły 5,76 mld zł, a zysk netto wyniósł 57,3 mln zł.

Konsekwentnie
realizowana przez spółkę strategia, zakładająca harmonijny rozwój we wszystkich
obszarach działania przynosi zamierzone efekty. Plany założone na pierwszą
połowę obecnego roku obrotowego zostały zrealizowane jeszcze przed końcem
grudnia. Szczególny nacisk kładziony jest na rozwój nowych projektów oraz
maksymalizację efektów sprzedażowych, a także rozwój sprzedaży e-commerce.
Ważnym obszarem działalności AB jest rozbudowa sieci franczyzowych. Na chwilę
obecną spółka zarządza blisko 1,5 tys. punktami sprzedaży. Poza Kakto (130
sklepów AGD/RTV) należy wymienić działający w Czechach Digimax, sprzedający
urządzenia mobilne i rozwiązania z obszaru inteligentnego domu (83 sklepy). W
branży IT największą siecią sprzedaży dysponuje Alsen (405 sklepów w Polsce).
Inne sieci to Comfor (195 sklepów w Czechach i 104 na Słowacji), Premio (178
sklepów w Czechach), Triline (310 placówek w Czechach) oraz Optimus (75 sklepów
w Polsce). Tak duża sieć partnerów czyni z AB lidera w zakresie sieci
franczyzowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Dalsza część
rozmowy dotyczyła rynku krajowego. Prezes Przybyło podkreśla, że wyniki
sprzedażowe spółki rosną szybciej niż rynek. Jest to wynik konsekwentnie
prowadzonej polityki biznesowej; poczynione inwestycje zaczynają przynosić
spodziewane efekty. Dobrym przykładem jest Rekman, zajmujący się sprzedażą zabawek. Spółka ta
rozwija się zgodnie z planem, notuje rekordowe wyniki sprzedaży (grudzień, a
także cały miniony kwartał) i jest na najlepszej drodze do objęcia pozycji
lidera na krajowym rynku dystrybucji zabawek.

Kolejna
kwestią poruszaną w wywiadzie była przeprowadzka do nowego centrum logistycznego
w podwrocławskich Magnicach. W nowym magazynie trwają prace wykończeniowe i
instalacyjne, odbywa się montaż nowoczesnego systemu automatyki i podestów
roboczych. Uruchomienie nowego obiektu pozwoli podnieść poziom świadczonych
usług logistycznych i kilkakrotnie podnieść wydajność systemu. Konkretna data
przeprowadzki nie została jeszcze ustalona, ale najbardziej prawdopodobny wydaje
się okres wakacyjny, kiedy to tradycyjnie ruch towarowy jest najmniejszy.

Na
zakończenie padło pytanie o plany i oczekiwania na drugą połowę roku obrotowego
2014/2015.

– Spodziewamy się dalszego rozwoju naszych
nowych obszarów biznesowych, czyli dystrybucji AGD/RTV, rozbudowy sieci
franczyzowych Kakto i Digimax. Spodziewamy się również, że będziemy mogli
poinformować rynek i inwestorów o podpisaniu kolejnych dużych kontraktów
dystrybucyjnych w zakresie IT. Cały czas szukamy też okazji biznesowych we wszystkich
segmentach rynkowych. To niewątpliwie nasza przewaga konkurencyjna. Dlatego po
drugim półroczu spodziewam się utrzymania pozytywnych tendencji, jakie
zanotowaliśmy w poprzednich okresach
– powiedział prezes AB, Andrzej Przybyło.

Cały wywiad
w dzisiejszym wydaniu „Parkietu” na str. 7