Grzegorz Ochędzan
(CFO): Bardzo dobre wyniki Grupy AB rezultatem wielokierunkowego rozwoju
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu przeprowadzonego przez
agencję informacyjną Newseria Inwestor z Grzegorzem Ochędzanem, członkiem
zarządu i dyrektorem finansowym AB SA. Rozmowa dotyczy obecnej sytuacji w
spółce i planów rozwoju na najbliższe lata. Spółka z roku na rok rozwija się i
umacnia swoją wiodącą pozycję na rynku. Podstawą sukcesu jest w dalszym ciągu
IT i sprzedaż elektroniki użytkowej, ale
również w sektorze AGD i RTV wrocławski dystrybutor staje się znaczącym
graczem. Warto wspomnieć także o rynku zabawek, gdzie spółka zaistniała po
przejęciu Rekmana.
– Trudno wskazać jedno źródło
poprawy wyników – przyznaje Grzegorz
Ochędzan.
– Podstawą naszego sukcesu jest
IT isprzedaż elektroniki użytkowej, ale spółka uruchamia także nowe
projekty, poszerza bazę produktów iofertę handlową zarówno
dlapartnerów, jak idla konsumentów końcowych – dodaje.
Spółka w ubiegłym roku obrotowym uzyskała 5,76 mld zł przychodów ze
sprzedaży i 57,3 mln zł zysku netto. Było to odpowiednio więcej o 6 proc. i
37,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Bardzo ważny jest również rozwój
bazy klienckiej i oferty produktowej.
– Jesteśmy już największym
dystrybutorem tego rodzaju produktów wrejonie Europy Środkowo-Wschodniej,
mamy ofertę, na którą składa się 700 producentów i70 tys. pozycji –
mówi Ochędzan. – Natomiast wdalszym
ciągu staramy się poszerzać zakres działania. W ubiegłym roku podpisaliśmy nowe
kontrakty zApple na dystrybucję iPhonów, z Amiką iBeko na AGD.
Będziemy sprzedawać także produkty sieciowe HP, NT[&]T iHuawei – wyliczał
Grzegorz Ochędzan.
AB jest spółką realizującą swoją działalność na wielu płaszczyznach.
Nowe projekty to na przykład powstałe w ostatnim roku sieci franczyzowe (w Polsce
– Kakto, w Czechach – Digimax).
Cała rozmowa: [LINK]