„Parkiet”: Grupa AB niekwestionowanym
liderem w regionie

AB SA opublikowało swoje wyniki finansowe za I półrocze roku
obrotowego 2014/2015 (zaczął się w lipcu zeszłego roku). Kurs akcji w
poniedziałek rósł o 5,2 proc., dochodząc nawet do 40,5 zł. To najwyższy
osiągnięty poziom w historii spółki.

O przyczynach możemy poczytać w artykule red. Dariusza
Wolaka w dzisiejszym „Parkiecie”. Największy dystrybutor IT, RTV i AGD oraz
zabawek w regionie Europy Środkowo-Wschodniej konsekwentnie umacnia swoja
pozycję. Udział na rynku polskim i czeskim wynosi już 25,2 proc. (wzrost o 2
proc. rdr). Po raz pierwszy w historii firmy przychody kwartalne przekroczyły 2
mld zł. Spółka systematycznie zwiększa portfolio oferowanych produktów. Do
oferty w ostatnim czasie trafiły m.in. sprzęt Asusa i ZTE, a w segmencie AGD – Amiki i Beko. Bardzo istotnym obszarem
działalności jest rozbudowa i rozwój sieci franczyzowych. W Polsce to przede
wszystkim Alsen, Kakto i Optimus, a w Czechach i na Słowacji: Digimax i
Triline. Łącznie do posiadanych sieci należy już ponad 1,5 tys. placówek (25
proc. więcej niż przed rokiem). W podwrocławskich Magnicach trwa budowa nowego
centrum logistycznego, mogącego wysyłać każdego dnia 120 tys. paczek do
klientów. Przeprowadzka zaplanowana jest na okres wakacyjny, kiedy to
tradycyjnie nieco zmniejszają się obroty. Dzięki 2,5-krotnie zwiększonej
powierzchni magazynowej możliwe będzie świadczenie większego wolumenu usług
logistycznych dla klientów (np. dropshipping). Dużą uwagę Grupa AB przykłada
także do rozwoju w zakresie e-commerce.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Parkietu” na str.
3