Grupa AB – z Dolnego Śląska w świat

W dzisiejszym wydaniu „Gazety Finansowej” Grzegorz Ochędzan
– Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy AB SA przybliża branżę IT na Dolnym
Śląsku. Z racji 25-letniej obecności na rynku, wiodący w regionie Europy
Środkowo-Wschodniej dystrybutor IT, RTV i AGD, wrocławskie AB, dobrze zna
specyfikę biznesu w regionie.

Głównym trendem, widocznym od lat, jest stały wzrost
wydatków na IT. Znaczący odbiorcy to,
zarówno sektor administracji publicznej, jak i duże firmy. To właśnie one są
głównym odbiorcą rozwiązań informatycznych i dedykowanych rozwiązań systemowych.
Z punktu widzenia dostawców IT, bardzo istotnym segmentem rynku są małe, a
przede wszystkim średnie firmy. To one najwięcej inwestują w specjalistyczne
oprogramowanie. I właśnie wśród małych i średnich firm, w najbliższym czasie,
można oczekiwać największej dynamiki wzrostu zakupów.

Kolejną , coraz wyraźniejszą tendencją, jest ewolucja
kanałów sprzedażowych w kierunku e-commerce. Warto przy okazji zauważyć, że
polski handel drogą elektroniczną rozwija się najszybciej w Europie.
Statystyczny klient, poszukując interesujących go produktów, korzysta ze
wszystkich dostępnych kanałów sprzedażowych, a finalny zakup realizuje przez
Internet.

Ogromnym atutem regionu jest położenie geograficzne oraz
posiadany potencjał naukowo-gospodarczy. Nie bez znaczenia jest bliskość
ośrodków naukowo-przemysłowych (Berlin, Praga, Drezno). Transformacje lat 80. i 90. ubiegłego wieku zapoczątkowały dynamiczny rozwój
Dolnego Śląska. Rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej, obejmująca swym
zasięgiem Europę Zachodnią i Południową, a także, poprzez rozbudowę sieci dróg,
coraz lepsze skomunikowanie z resztą kraju ( w tym ze stolicą) ułatwia
logistykę i pozwala na prowadzenie coraz dynamiczniejszej ekspansji poza
granicami naszego kraju.

Więcej w dzisiejszym wydaniu „Gazety Finansowej” na str. 27