70 mln zł na rozwój Grupy AB w Czechach

Grupa AB, największy w Europie
Środkowo-Wschodniej dystrybutor IT i elektroniki użytkowej, zakończyła kolejny
etap emisji niezabezpieczonych 5-letnich obligacji z przeznaczeniem na rozwój
działalności w Czechach. W ramach programu emisji obligacji inwestorzy
finansowi objęli papiery o wartości nominalnej 70 mln zł. Marża tegorocznych
obligacji jest niższa od ubiegłorocznej i wynosi 150 pb powyżej WIBOR 6M.

– Jesteśmy
zadowoleni z uplasowania obligacji przy niższym niż przed rokiem
oprocentowaniu. Dowodzi to, że choć już w przeszłości cieszyliśmy się bardzo dużym zaufaniem dużych, profesjonalnych inwestorów,
to efekty naszej działalności biznesowej w ostatnich kwartałach jeszcze to
zaufanie zwiększyły. Udowodniliśmy dynamicznym wzrostem wyników oraz wieloma
najlepszymi w branży parametrami finansowymi, że potrafimy z sukcesem realizować
strategię rozwoju z wpisanym w nią bezpieczeństwem –
powiedział
Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

W sierpniu 2014 roku AB SA zakończyła
sukcesem program emisji 5-letnich niezabezpieczonych obligacji kuponowych o
wartości nominalnej 100 mln zł. Ich oprocentowanie to 160 pb ponad WIBOR 6M.
Papiery te są notowane na rynku Catalyst. Wyemitowane w tym roku obligacje
również mają zostać wprowadzone do obrotu na rynku Catalyst

Zmiana struktury finansowania AB SA w 2014
roku w oparciu o długoterminowe obligacje, zastępujące krótkoterminowe kredyty
bankowe, dała spółce impuls wzrostowy. Analogiczną strategiczną zmianę
struktury finansowania Grupa AB przeprowadzi w swojej czeskiej spółce dzięki
gotówce pozyskanej właśnie z emisji obligacji.

Pozyskane
finansowanie wykorzystamy do strategicznego rozwoju działalności Grupy AB na
atrakcyjnym rynku czeskim, gdzie nasza spółka zależna AT Computers zdobyła już
pozycję numer jeden i ma możliwości dalszego dynamicznego wzrostu
– podkreśla
Grzegorz Ochędzan.

***

Grupa AB znajduje
się w gronie 10 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce
w Europie. Jest numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej.

Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, oferując ponad 95 tys.
produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii,
do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Rozwija sprzedaż AGD/RTV i zabawek,
należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi
sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio
(Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto
(AGD/RTV – Polska) i Digimax (rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i
Słowacja).

W roku finansowym 2013/2014 (zakończył się 30.06.2014) Grupa AB
zanotowała 5,8 mld PLN przychodów (+6% rdr), 96,0 mln PLN wyniku EBITDA (+29%
rdr) i 57,3 mln PLN zysku netto (+37,5% rdr). W minionych 4 kwartałach (II kw.
2014 – I kw. 2015) przychody Grupy AB miały wartość 6,8 mld zł (+22% rdr), a
zysk netto – 66,6 mln zł (+23% rdr). Grupa AB cechuje się wysoką płynnością
finansową, najniższym w branży wskaźnikiem SG[&]A, najlepszym zarządzaniem
ryzykiem kredytu kupieckiego i pełnym zabezpieczaniem ryzyka walutowego.

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW, a jej
obligacje notowane są na rynku Catalyst. Więcej informacji na temat Grupy AB
można znaleźć pod adresem www.ab.pl.