Grupa AB zwiększa rentowność sprzedaży,

uruchomione nowe centrum dystrybucyjne

Podczas ostatniego kwartału na rynku
dystrybucji IT Grupa AB wykorzystała swoje przewagi konkurencyjne, umacniając
się na pozycji numer jeden w regionie CEE oraz zwiększając marżowość sprzedaży.
Zakończony właśnie rok finansowy 2014/2015 był rekordowy pod względem
uzyskanych rezultatów, a obligacje na rozwój biznesu w Czechach, nowe
dystrybucje i ukończenie budowy nowego centrum logistycznego w Magnicach to
istotne impulsy prowzrostowe w kolejnych kwartałach i latach.

Podsumowanie rezultatów finansowych 2Q2015:

mln PLN

Zmiana rdr

Przychody

1.582,1

+0,7%

Zysk operacyjny

22,4

+12,5%

EBITDA

24,6

+6,5%

Zysk netto

14,2

+14,3%

Aktywa

1.519,6

+20,6%

Kapitały własne

519,8

+12,1%

Grupa AB,
największy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej, , zanotowała w okresie
kwiecień-czerwiec 2015 roku (czwarty kwartał roku finansowego 2014/2015) prawie
1,6 mld zł przychodów. Wynik EBITDA wzrósł o 6,5%, do 24,6 mln zł, a zysk netto
– o 14,3%, do 14,2 mln zł. W całym roku finansowym 2014/2015 Grupa AB zanotowała
rekordowe wyniki finansowe: prawie 6,8 mld zł przychodów (+18% rdr), 108,4 mln
zł wyniku EBITDA (+13% rdr) oraz 68,4 mln zł zysku netto (+19% rdr). Co więcej,
Grupa AB utrzymuje wysoki poziom dodatnich przepływów pieniężnych z
działalności operacyjnej (ponad 61 mln zł).

– Mamy także wysokie wskaźniki płynności, bezpieczne zadłużenie,
skutecznie zarządzamy cyklem konwersji gotówki. . Warto też pamiętać, iż w
styczniu wypłaciliśmy po raz pierwszy dywidendę, a nasza pozycja gotówka jest
silna. To sprawia, że wykorzystujemy wszystkie rynkowe szanse
– powiedział Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

W minionym kwartale, który dla rynku
dystrybucji IT w Polsce nie był łatwy, pokazaliśmy naszą siłę operacyjną.
Jednocześnie zanotowaliśmy wzrosty sprzedaży w Czechach i na Słowacji. W
kolejnych kwartałach będziemy nadal wykorzystywać nasze przewagi rynkowe, aby
wykorzystywać szanse biznesowe i maksymalizować realizowane wyniki finansowe

powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB SA.

Impulsem
wzrostowym dla działalności Grupy AB na rynku czeskim jest 70 mln zł z 5-letnich
niezabezpieczonych obligacji w celu zmiany struktury długu, jakie zostały
objęte przez inwestorów finansowych w lipcu br. (w sierpniu 2014 r. 100 mln zł
w analogiczny sposób zostało pozyskane dla biznesu w Polsce).

Istotne znaczenie
dla biznesu Grupy AB w regionie CEE mają nowe dystrybucje, rozszerzające
portfolio produktowe oraz dynamiczny rozwój sieci franczyzowej, największej w
regionie. Liczy ona już blisko 1,6 tys. punktów (+20% rdr). Dużym sukcesem
okazują się najmłodsze sieci – Kakto (RTV/AGD) i Digimax (telco), które
rozpoczęły działalność w zakończonym
roku finansowym Także Wyspa Szkrabów
(zabawki), która wystartowała zaledwie w maju br. notuje dynamiczny rozwój.

Zależna spółka
Rekman, przejęta przed dwoma laty, została już zintegrowana z Grupą AB,
przyjęła jej standardy i korzysta z jej siły finansowej oraz operacyjnej. Rekman
jest już dobrze przygotowany do obsługi szczytu sprzedaży w IV kw. (rynek
zabawek warty jest około 2,5 mld zł).

Zarówno RTV/AGD, jak i zabawki, to obszary,
gdzie notujemy wyższe marże niż w naszym podstawowym obszarze, czyli IT. Grupa
AB jest niezwykle efektywnym dystrybutorem towarów, który systematycznie
rozszerza portfolio oferowanych grup produktowych
– powiedział Prezes
Andrzej Przybyło.

W kolejnych latach
duże znaczenie dla dynamicznego rozwoju skali biznesu Grupy AB będzie miało
ukończone już nowe centrum logistyczne w podwrocławskich Magnicach. Jego koszt
to ponad 100 mln zł, z czego 24,5 mln zł to dofinansowanie UE. Obecnie trwa
płynny proces migracji operacji z dotychczasowego centrum dystrybucyjnego,
zlokalizowanego we Wrocławiu. Nowy obiekt, który posiada dodatkowo możliwości rozbudowy,
jest wielokrotnie większy niż dotychczasowy.

Centrum w Magnicach to już pracujące aktywo.
Pozwoli nam zarówno na dalszy wzrost przychodów, jak również marż

powiedział Prezes Przybyło.

Podkreślił, iż
Grupa AB wsłuchuje
się w potrzeby klientów i kreuje innowacyjne rozwiązania – w tym w zakresie e-commerce.
Stawia również na zrównoważony, wielokierunkowy rozwój ze szczególnie mocnym
nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji.

***

Grupa AB znajduje
się w gronie 10 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce
w Europie. Jest numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej.

Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, oferując ponad 95 tys.
produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii,
do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Rozwija sprzedaż AGD/RTV i zabawek,
należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi
sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio
(Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto
(AGD/RTV – Polska) i Digimax (rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i
Słowacja).

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Więcej
informacji na temat Grupy AB można znaleźć pod adresem www.ab.pl.