Grupa AB poszerza ofertę

Sytuacja na polskim rynku dystrybucji IT jest dość trudna.
Rosnąca konkurencja i coraz niższe marże powodują, że główni gracze na rynku
szukają nowych obszarów działania, w których mogliby generować większe zyski. To
także strategia działania największego dystrybutora IT w regionie Europy
Środkowo-Wschodniej – Grupy Kapitałowej AB. Wnikliwe analizy poprzedziły
wejście wrocławskiej spółki w segment AGD i RTV, a ostatnie lata pokazały, ze
była to dobra decyzja. Od niedawna AB coraz mocniej akcentuje także swoją
obecność na rynku zabawek.

W rezultacie nowe
obszary dystrybucyjne generują wyższe marże niż pozostały asortyment,
spełniając postawione przed nimi oczekiwania. Analizujemy również nowe kierunki
rozwoju, które mogą zapewnić dalszy wzrost marży zauważalny w skali całej grupy

–zapowiada w rozmowie z „Parkietem” Andrzej Przybyło, prezes AB. Nie ujawnia, o
które segmenty rynku chodzi.

W zakończonym 30 czerwca br. roku obrotowym 2014/15 spółka
wypracowała ponad 6,8 mld zł przychodów (+ 18% rdr) i 68,4 mln zł
skonsolidowanego zysku netto (+19% rdr). Obecnie trwają przygotowania do tradycyjnie
najlepszego okresu dla branży, czyli końcówki roku. W obsłużeniu większej
liczby klientów na pewno pomoże uruchomione w okresie wakacyjnym nowe centrum
dystrybucyjne w podwrocławskich Magnicach.

Zarząd podtrzymuje decyzję o konsekwentnie prowadzonej
polityce dywidendowej. Mówi się o wypłacaniu akcjonariuszom do 20
proc. zysku netto w formie dywidendy. Eksperci podkreślają, że pomimo spadków
sprzedaży w Polsce, grupie systematycznie udaje się zwiększać przychody. Pomaga
w tym dobra koniunktura w Czechach, gdzie AB (poprzez spółkę zależną AT
Computers) jest liderem rynku.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Parkietu” na str.
6