Triumf AB w prestiżowym plebiscycie resellerów i integratorów

AB SA – czołowy europejski dystrybutor IT i elektroniki
użytkowej – szósty rok z rzędu został doceniony w corocznym Plebiscycie CRN
Polska, organizowanym przez branżowy magazyn CRN.

W trakcie gali TECH TRENDY
Biznes 2016, która odbyła się w warszawskim hotelu Intercontinental, spółka AB
została wyróżniona prestiżowym tytułem „Dystrybutora
Roku”
. To już szósty z rzędu triumf wrocławskiego dystrybutora w tej
kategorii. Jest to tym ważniejsza nagroda, że zwycięstwo AB zapewniły głosy
resellerów, integratorów oraz producentów

Kolejne zaszczytne
wyróżnienie trafiło do rąk Andrzeja Przybyło, który został wybrany głosami
czytelników CRN „Postacią Rynku IT”.
Twórca i prezes zarządu AB SA od ponad 25 lat aktywnie kreuje polski i
europejski rynek IT, a przyznany tytuł jest docenieniem sukcesów, jakie Grupa
AB pod jego kierownictwem osiągnęła w ostatnim roku.

– Firma AB zaczynała 25 lat temu jako jednoosobowa działalność
gospodarcza, aby teraz stać się największym dystrybutorem IT i elektroniki
użytkowej w regionie CEE oraz należy do grona 10 największych dystrybutorów w
Europie. W 2015 roku nasze przychody roczne przekroczyły 7 mld PLN.
Otworzyliśmy najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne w CEE o powierzchni
czterech pełnowymiarowych boisk piłkarskich i kubaturze dwóch Hal Stulecia,
gdzie zastosowana zaawansowana automatyka pozwala na wysyłkę nawet 120 tys.
paczek na dobę –
powiedział
Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB SA.

Centrum Dystrybucyjne w Magnicach pod Wrocławiem zostało
oficjalnie otwarte 10 maja 2016 r. Koszt inwestycji to 129 mln PLN, z czego 24
mln PLN pochodziło z dotacji UE, związanej z innowacyjnością obiektu.


Dzięki Centrum Dystrybucyjnemu Grupy AB jesteśmy przygotowani na trwającą
rewolucję e-commerce i nowe rozdanie na rynku obsługi nowoczesnej dystrybucji,
dzięki czemu nasze przewagi konkurencyjne stają się jeszcze mocniejsze. Bardzo
się cieszę, że przedstawiciele rynku IT widzą i doceniają ciężką, codzienną
pracę zespołu AB, którego celem jest wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i ich
najlepsze zaspokajanie
– dodał Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB SA.

Resellerzy, integratorzy
oraz producenci docenili również Patrycję Gawarecką, dyrektora sprzedaży i marketingu
AB, która zwyciężyła w kategorii „Szef
kanału partnerskiego”.
Wyróżnienie w tej kategorii jest potwierdzeniem jej
znaczącego wpływu na kanał dystrybucyjny polskiej branży IT.

Coraz większa rola dystrybutora w układzie producent – konsument stwarza
nam możliwość zwiększania wartości dodanej, jaką oferujemy naszym partnerom
handlowym. Nieustannie się rozwijamy i stwarzamy ramy, aby nasz sukces były
również długoterminowym sukcesem naszych partnerów, także pod względem
finansowym
– powiedziała Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i
marketingu w AB SA.

***

Grupa AB znajduje
się w gronie 10 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce

w Europie. Jest numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej.
Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, oferując ponad 95 tys.
produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii,
do blisko 17 tys. partnerów handlowych. Rozwija sprzedaż AGD/RTV i zabawek,
należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi
sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio
(Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto
(AGD/RTV – Polska) i Digimax (rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i
Słowacja).

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Więcej
informacji na temat Grupy AB można znaleźć pod adresem www.ab.pl.