Grupa AB wykupiła obligacje za 70 mln zł ze
środków własnych

Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki
użytkowej w regionie CEE, wykupiła z końcem lipca, zgodnie z harmonogramem, 5-letnie
obligacje serii ABE0720 o łącznej wartości nominalnej 70 mln zł, które były
oprocentowane według zmiennej stopy WIBOR 6M + 1,5%.

Wykupiliśmy obligacje ze
środków własnych, gdyż Grupa AB jest stabilnym, silnym finansowo podmiotem.
Regulujemy zobowiązania bez względu na sytuację na rynkach finansowych, która
obecnie nie sprzyja korzystnemu rolowaniu obligacji –
wskazuje Grzegorz
Ochędzan, Członek Zarządu ds. finansowych w AB S.A.

– Pozostałe dwie serie naszych obligacji o
łącznej wartości 85,8 mln zł zapadają w czerwcu 2022 roku i październiku 2023
roku. Jesteśmy zainteresowani uczestnictwem w rynku obligacji jako emitent,
gdyż uważamy obligacje za dobry instrument w strukturze finansowania, ale
bierzemy pod uwagę kwestie kosztowe w relacji do standingu emitentów, co
obecnie wydaje się zaburzone. Cieszy nas, że mamy komfortową przestrzeń do
działania na bazie zatrzymanych zysków, generowanej na bieżąco gotówki i i
uruchomionych kredytów bankowych
– dodaje CFO
Grupy AB.

Grupa AB konsekwentnie realizuje długoterminowe cele rozwoju, a trendy
rynkowe związane z pandemią, z zapotrzebowaniem na rozwiązania zdalnej pracy oraz nauki, a także rozrywki
domowej, są dla Grupy AB korzystne.

– Intensywnie inwestowaliśmy w
zautomatyzowaną logistykę i rozwiązania e-commerce, dzięki czemu skutecznie i
efektywnie obsługujemy sprzedaż e-commerce naszych klientów, która bardzo
dynamicznie rośnie. Cieszymy się również, że dzięki dostępności towarów w
naszych magazynach firmy, administracja publiczna, sektor edukacyjny i
konsumenci indywidualnie mogą efektywnie realizować swoją działalność w sposób
zdalny
– wskazuje Grzegorz Ochędzan.

Wyniki drugiego kwartału br. Grupa AB zamierza opublikować 23 września br.
w ramach zaudytowanego raportu okresowego za rok finansowy 2019/2020
(zakończył się 30 czerwca br.). Z kolei wyniki za okres pierwszych trzech
miesięcy br. są już znane. W tym okresie Grupa AB zanotowała blisko 2,3 mld PLN
przychodów (+22% rdr), rosnąc dwukrotnie szybciej niż rynek. Dzięki najwyższej
efektywności w branży w podobnym tempie wzrosły również zyski.

Grupa AB jest aktywna nie tylko w zakresie działalności operacyjnej,
ale również w obszarze społecznym. W szczególności w ramach narodowej walki z
COVID-19 firma AB zainicjowała akcję #AByrazem, w którą zaangażowało się
operacyjnie ponad 100 osób, a skalę pomocy zwielokrotniło włączenie się do
akcji partnerów handlowych – dostawców Grupy AB. W ramach #AByrazem AB S.A. zdobyła
i sfinansowała respiratory dla dwóch wrocławskich szpitali. Podarowała również
potrzebującym placówkom zabawki i akcesoria dla dzieci oraz artykuły
żywnościowe. Dodatkowo wraz z firmami Lenovo i Motorola Grupa AB przekazała
sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny, a z partnerami w postaci firm Sharp,
Whirlpool, Gorenje, Toshiba, Brita, Megabajt, Winix Grupa AB ufundowała licznym
placówkom w całej Polsce urządzenia AGD, niezbędne do potrzebnej zmiany trybu
pracy medyków (400 szt., m.in. pralki, lodówki i kuchnie). #AByrazem działa
dalej i będzie wspierać walkę z pandemią koronawirusa w ślad za kolejnymi
rozpoznanymi potrzebami.

***

Grupa AB jako jedyna polska firma znajduje się w
gronie 8 największych dystrybutor
ów IT i dostawców rozwiązań
e-commerce w Europie. Jest mocnym nr 1 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Oferuje najszersze na rynku portfolio
produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii jak Apple,
Microsoft, HP Inc., Hewlett
Packard Enterprise (HPE), Lenovo, Samsung czy Dell – do ponad 16 tys. partnerów
handlowych. Jest wiodącym dostawcą usług chmurowych (cloud) oraz wartości
dodanej w dystrybucji (VAD). Rozwija także dystrybucję AGD/RTV i zabawek,
należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.
Spółkę cechują najlepsze zaplecze logistyczne i najlepsza efektywność biznesowa
w branży.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i
Triline oraz własnymi sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i
Słowacja), Premio (Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy –
Polska), Kakto (AGD/RTV – Polska), Digimax (rozwiązania mobilne i smart home –
Czechy i Słowacja) i Wyspa Szkrabów (zabawki – Polska). Z ponad
1,8 tys. punktów sprzedaży detalicznej to
największa branżowa sieć franczyzowa w regionie CEE.

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku
głównym GPW. Więcej informacji na temat Grupy AB można znaleźć pod adresem
www.ab.pl.