Prezes AB
panelistą 24. edycji konferencji WallStreet
Andrzej Przybyło, prezes Grupy AB, był uczestnikiem panelu
dyskusyjnego „Nie wszystkim COVID straszny, czyli spółki, którym obecne
otoczenie rynkowe sprzyja w rozwoju” podczas konferencji WallStreet. Wraz z prezesami
spółek Mercator Medical i PlayWay szef największego dystrybutora IT w Polsce i
regionie CEE rozmawiał z prowadzącym spotkanie Adrianem Mackiewiczem, głównym
analitykiem Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.
– Dzisiejszy sukces AB nie wziął się z przypadku. To jest 30
lat codziennej ciężkiej pracy i budowania długoterminowych fundamentów. To
dzięki wieloletnim inwestycjom w rozwiązania e-commerce i automatykę
magazynową, budowaniu siły finansowej i utrzymywaniu bezpiecznego bufora magazynowego
najszerszego asortymentu IT na rynku, dzięki tego typu działaniom long term
możemy rosnąć tak szybko jak w III kwartale, kiedy nasze przychody wzrosły o
33%, a zysk netto o 63%. A przecież baza porównawcza zeszłego roku finansowego
była rekordowa – przekroczyliśmy 10 mld zł sprzedaży – wskazał Prezes Przybyło.
– Jesteśmy tak naprawdę wielką firmą e-commerce, tylko
polska giełda jeszcze tego nie zauważyła podczas wyceniania nas – dodał.
Prezes AB odpowiadał również na pytania dotyczące pandemii,
rozszerzania asortymentu poza obszar IT oraz dywidendy. W pierwszym obszarze
uczestnicy debaty usłyszeli o kwestiach bezpieczeństwa pracowników magazynowych
oraz płynnego przejścia biur na efektywną pracę zdalną, o wyzwaniach związanych
z zapewnieniem dostępności sprzętu niezbędnego dla instytucji państwowych i
przedsiębiorstw w dobie przyspieszonej cyfryzacji. Pandemia wyzwoliła
przyspieszenie tego trendu, a patrząc na przepaść nasycenia rynku naszej części
Europy wobec Zachodu, można spodziewać się dobrej koniunktury w IT także w
kolejnych okresach. Z drugiej strony, inwestorów może na pierwszy rzut oka
dziwić, że AB zajmuje się też dystrybucją np. zabawek czy sprzętu AGD.
– Nic bardziej mylnego. My po prostu wsłuchujemy się w
potrzeby naszych klientów – sklepów internetowych i resellerów. To wypełniając
ich potrzeby na najwyższej klasy obsługę dystrybucyjną zajęliśmy się zabawkami,
RTV/AGD, a także sferami smart home czy ostatnio – fotowoltaiką. To bardzo
dynamicznie rosnący rynek, podobnie jak rynek oprogramowania w chmurze, gdzie
mamy własną platformę i zostaliśmy wybrani jako regionalny partner Microsoftu.
Zresztą prestiżowych kontraktów mamy mnóstwo, chociażby z Apple, Dell, Dell EMC,
HPE, HP Inc., Intel czy z całą plejadą kolejnych najlepszych światowych marek
sprzętu IT i elektroniki użytkowej – podkreślił twórca i prezes Grupy AB.
Zapowiedział także, że AB zdecydowanie może być regularną
spółką dywidendową, o ile oczywiście potrzeby zapewnienia rozwoju i
bezpieczeństwa zostaną zachowane. Pomimo mocnego wzrostu skali działania, co
angażuje kapitał obrotowy i buduje bazę do jeszcze wyższych zysków w
przyszłości, AB planuje wypłacić z zysku roku finansowego 2019/2020 44 gr
dywidendy na akcję.
Coroczna konferencja WallStreet to największe wydarzenie
inwestorów indywidualnych w Polsce. W tegorocznej 24. edycji, podczas której
miejsce miała omawiana debata, udział wzięło ponad 10 tys. osób. Organizatorem
WallStreet jest Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Archiwalny zapis
debaty będzie dostępny pod adresem https://www.wallstreet.org.pl/program/
(piątek, 27.11.2020, godz. 11:00, debata „Nie wszystkim COVID straszny, czyli
spółki, którym obecne otoczenie rynkowe sprzyja w rozwoju”).