DM PKO BP stawia w 2016 roku na Alumetal, atrakcyjne
wskaźniki AB i Amiki

Eksperci Domu Maklerskiego PKO BP opublikowali właśnie
prognozy dla regionu CEE na 2016 rok. Wynika z nich, że po rynku polskim nie
należy spodziewać się zysków, rynek węgierski jawi się jako neutralny, a cały
szeroki rynek w Czechach powinien wzrosnąć o 5-10%. Niemniej, niezwykle ważna
jest dobra selekcja spółek do portfela. Dobrze widać to chociażby na
przykładzie modelowego portfela DM PKO BP na rok 2015 (strategia i portfel
odnosiły się wówczas wyłącznie do rynku polskiego). Choć WIG spadł o 9,6%, to portfel
złożony z top picks DM PKO BP przyniósł stopę zwrotu rzędu +9,1%. Do tak
dobrego rezultatu przyczyniły się gwiazdy naszej giełdy i swoich sektorów –
Amica Wronki (+62%) czy AB (+10% przy -34% spółki Action). Obie spółki wydają
się mieć przed sobą dużo miejsca na dalsze dynamiczne wzrosty – analitycy DM
PKO BP prognozują ich wskaźniki C/Z w oparciu o zysk netto za 2016 rok na
7,7-7,8, podczas gdy średnia na GPW to obecnie ponad 14. Co więcej, także
rekomendacje „kupuj” innych biur maklerskich wskazują na wysoki potencjał Amiki
(+30%) i AB (+40%), a akcje te, wraz z walorami Zakładów Mięsnych Henryk Kania,
należą również do top picksTrigon DM na 2016 rok (więcej tutaj -[gt] LINK).
AB – największy dystrybutor IT w regionie – znajduje się również w top picks DM
PKO BP na I kw. 2016 r. (więcej tutaj –[gt] LINK)

W top picks regionu CEE na cały 2016 rok eksperci DM PKO BP
umieścili 22 spółki, z czego 18 jest notowanych na GPW. Wśród nich warto
zwrócić uwagę na Alumetal, regionalnego lidera w produkcji aluminiowych
wtórnych stopów odlewniczych. Dlaczego warto zainteresować się akcjami tej
spółki?

„Beneficjent trendu przenoszenia się przemysłu motoryzacyjnego
do CEE. W 2016 roku spółka otworzy nowy zakład na Węgrzech zwiększający moce o
1/3” – argumentują analitycy DM PKO BP, przypominając o swojej rekomendacji
względem walorów spółki, mówiącej o cenie docelowej 59,5 zł (+24% wobec
obecnego kursu).

Eksperci DM PKO BP wskazują również, że rok 2016 powinien
być mocny dla eksporterów, których wspiera dość słaby złoty oraz dla sektorów,
będących już od dłuższego czasu motorem napędowym polskiej gospodarki i
eksportu (segment motoryzacyjny i meblowy).