Data: 17 maja 2017 r.
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie sytuacji biznesowej i finansowej Grupy AB
po I kw. 2017 r. oraz perspektyw na kolejne okresy
Grupa AB deklasuje konkurentów, jej sukces efektem zdrowych
fundamentów długoterminowego rozwoju
Grupa AB ma za sobą kolejny bardzo udany kwartał. Jak
skomentował główny analityk Stowarzyszenia Inwestorów Giełdowych, „Po raz
kolejny wynikowo AB miażdży konkurencję w postaci ABC Data i Asbis” (link).
Rzeczywiście, można mówić o nawet prawie 10 razy wyższym zysku netto. Grupa AB
zarobiła na czysto w okresie styczeń-marzec 2017 roku 13,2 mln zł (+6% rdr).
[więcej można przeczytać tutaj: link]
– Wygenerowaliśmy także 24,3 mln zł wyniku EBITDA,
zwiększyliśmy przychody do ponad 1,8 mld zł. Co najważniejsze, zakumulowaliśmy
już 640 mln zł kapitałów własnych – najwięcej w branży, a teraz to gotówka jest
królem. Swoim ostrożnym podejściem w budowaniu długoterminowego biznesu
zbudowaliśmy też największe zaufanie instytucji ubezpieczeniowych i
finansowych. To z kolei sprawia, że mamy dużą przestrzeń do rozwoju w kolejnych
okresach – powiedział Rafał Michalczuk, CFO Grupy AB.
– Był to kolejny kwartał, w którym Grupa AB umocniła swoją
pozycję nr 1 w Polsce i w regionie CEE. Jesteśmy firmą pierwszego wyboru
zarówno dla producentów, jak i resellerów. Jesteśmy także liderem w zakresie
obsługi e-commerce, usług chmurowych (cloud), a wiele sukcesów możemy przypisać
też segmentowi dystrybucji z wartością dodaną (VAD) czy sprzedaży asortymentu
spoza IT – AGD/RTV i zabawkom. Bardzo ciekawy jest również segment produktów
dla graczy, na którym uruchomiliśmy sieć X-play w formule shop-in-shop –
podsumował Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB SA.
Warto zauważyć, że Grupa AB systematycznie rozwija portfolio
produktowe. Do najważniejszych nowych kontraktów dystrybucyjnych Grupy AB na
rynku polskim, jakie zostały zawarte w okresie I kw. 2017 roku, należy zaliczyć
umowy z firmami: Canon (zaawansowane kopiarki i drukarki), Epson (zaawansowane
projektory kina domowego), LG (smartfony), Socomec (Security IT), TCL
(telewizory) i Zyxel (rozwiązania sieciowe).
– Pomimo tego, że Grupa AB oferuje najszerszą ofertę
produktów dostępnych na magazynie – blisko 100 tys. indeksów – to wciąż
znajdujemy atrakcyjne towary, którymi chcemy handlować i wciąż systematycznie
poszerzamy portfolio. Co jednak ważne, w przeciwieństwie do wielu firm z branży,
nasza siła finansowa i logistyczna pozwala nam na prowadzenie prawdziwej
dystrybucji z pełnym realizowaniem potrzeb klientów i dostawców – podkreślił
Prezes Przybyło.
Przedstawiciele Grupy AB zaznaczyli również, że otoczenie
makroekonomiczne, prowadzone projekty rozwojowe i wypracowana pozycja rynkowa
sprawiają, iż na przyszłość Grupy AB można patrzeć z optymizmem. Dalszy wzrost
skali działalności będzie przy tym działał pozytywnie na generowane marże ze
względu na efekt dźwigni operacyjnej nowoczesnego, zautomatyzowanego centrum
dystrybucyjnego w Magnicach pod Wrocławiem, jakie zostało uruchomione w zeszłym
roku (inwestycja blisko 130 mln PLN).
Linki:
Informacja prasowa –
uzupełnienie prezentacji – link
Prezentacja z
konferencji – link
Raport okresowy Grupy
AB za III kw. roku finansowego 2016/2017 – link