Data: 17 września 2018 roku

Miejsce: Warszawa

Tematyka: Omówienie sytuacji Grupy AB po roku finansowym
2017/2018 oraz perspektyw na kolejne okresy


Zdywersyfikowany
rozwój to domena Grupy AB, która rozumie rolę współczesnego dystrybutora

Grupa AB wygenerowała w roku
finansowym 2017/2018 solidne wyniki finansowe, w tym ponad 8,2 mld PLN
przychodów, 112 mln PLN wyniku EBITDA i blisko 61 mln PLN zysku netto.

Mocne wyniki wygenerowaliśmy
również w samym ostatnim kwartale, w którym zysk netto przekroczył 12,1 mln
PLN, a wynik EBITDA 26,6 mln PLN i był o 15% wyższy niż przed rokiem. W
minionym kwartale ogólnie zanotowaliśmy wzrosty rentowności, szczególnie na
rynku polskim. Dynamika przychodów to natomiast efekt prezentacyjny: przed
rokiem wykorzystana została okazja rynkowa do zwiększonej sprzedaży produktów
Apple, a oczyszczone przychody pokazują wzrostyw ujęciu rok do roku
– wyjaśnił Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu
ds. Finansowych w AB S.A.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/17.09.2018_AB_2.jpgPodkreślił bezpieczne i
zdywersyfikowane zadłużenie Grupy AB, wysoką i rosnącą płynność finansową, a
także dynamiczny wzrost gotówki z działalności operacyjnej i stabilny cykl
konwersji gotówki.

– Mocne fundamenty finansowe
oznaczają również najlepsze parametry w branży, co przekłada się wiarygodność
biznesową. W rezultacie na koniec czerwca wykorzystywaliśmy zaledwie 30% z 2,3
mld PLN dostępnych limitów ubezpieczeniowych dla klientów oraz 36% z 2 mld PLN
limitów kredytowych u dostawców. W finansowaniu działalności ważną rolę pełnią
długoterminowe obligacje, a naszą intencją jest kontynuacja obranej strategii
dywersyfikacji w tym zakresi
e – powiedział CFO Grupy AB.

Grupa AB zapowiedziała również
kontynuację strategii wielokierunkowego rozwoju biznesowego.

Podejmujemy konkretne działania
w ramach obszaru IT, w tym segmentów cloud, gaming czy digital signage, jak
również obszarów VAD, telco, RTV/AGD czy zabawki. W zakresie oferty dla graczy
oraz w zakresie zabawek postawimy mocniej na marki własne. Nowe obszary
produktowe to natomiast bezpieczeństwo IT, CCTV i monitoring, smart home i wentylacja/klimatyzacja.
Budujemy pionierski wśród dystrybutorów IT kanał sprzedaży wśród instalatorów i
hurtowni elektrotechnicznych
– powiedział Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB
S.A.

Co ważne, w dystrybucji
klasycznego IT umacniamy swoją wiodącą pozycję pomimo bardzo dużej presji
konkurencyjnej w Polsce. Jednocześnie w badaniu resellerów miażdżąco wygrywamy
z innymi dystrybutorami, co pokazuje jak silne i trwałe przewagi konkurencyjne
już zbudowaliśmy
– dodał Prezes Przybyło.

Grupa AB ma przy tym najszerszą
ofertę produktową, dostępną od ręki. Systematycznie wciąż poszerza jednak
kontrakty dystrybucyjne. W najbliższych miesiącach impulsami sprzedażowymi
powinny być również nowe produkty Apple (iPhone’y i Apple Watch) oraz Microsoft
(Surface i Office).

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/17.09.2018_AB_3.jpg– Rozumiemy rolę współczesnego
dystrybutora, oferując najbardziej kompleksowe wsparcie dla naszych klientów. A
to właśnie nasi partnerzy są naszą siłą. Inwestujemy też w transfer wiedzy,
stajemy się motorem rozwoju zaawansowanych technologii, m.in. prowadząc liczne
szkolenia i certyfikacje. Co więcej, wraz z firmą Microsoft stworzyliśmy
program studiów podyplomowych „Rozwiązania IT w chmurze obliczeniowej” w
Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu
– powiedział Prezes Andrzej Przybyło.

Więcej informacji można znaleźć w
prezentacji, informacji prasowej oraz w raporcie okresowym – linki znajdują się
poniżej.

Linki:

Prezentacja z
konferencji – link

Informacja prasowa – link

Raport okresowy Grupy
AB za rok finansowy 2017/2018 – link