Data: 7 marca 2019 roku

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji finansowej i biznesowej
Grupy AB po pierwszym półroczu roku finansowego 2018/2019 oraz perspektyw na
kolejne okresy

Grupa AB jest silna w każdych warunkach rynkowych

W pierwszym półroczu
roku finansowego 2018/2019 Grupa AB zanotowała ponad 4,8 mld zł przychodów,
56,6 mln zł wyniku EBITDA i 35,3 mln zł zysku netto. Patrząc na cały rok
kalendarzowy 2018, przychody przekroczyły 8,4 mld zł, wynik EBITDA zbliżył się
do 104 mln zł, a zysk netto – do 58 mln zł. W samym czwartym kwartale 2018 roku
Grupa AB wypracowała 102,9 mln zł zysku brutto na sprzedaży i 34,8 mln zł zysku
na sprzedaży (+2-3% rdr) przy 3 mld zł przychodów (+7%), notując również
solidne 35,9 mln zł wyniku EBITDA i 23,7 mln zł zysku netto./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/7.03.19_AB_2.jpg

Wzrost sprzedaży w minionym kwartale pokazuje naszą siłę w każdych
warunkach rynkowych. Co więcej, patrząc na bilans, przepływy pieniężne i
wskaźniki finansowe widać bezpieczeństwo i stabilność. Utrzymujemy najniższy w
branży wskaźnik SG[&]A, pokazujący naszą najwyższą efektywność wśród
dystrybutorów. Jednocześnie wykorzystujemy jedynie 38% dostępnego finansowania,
zatem mamy dużo przestrzeni do rozwoju
– podkreślił Grzegorz Ochędzan,
Członek Zarządu ds. Finansowych w AB S.A.

Wskazał na sprzyjające
otoczenie makroekonomiczne, które pozwala krajom naszego regionu gonić Zachód w
wydatkach związanych z IT. Średnie wydatki na osobę w Europie Zachodniej (188
USD) są wciąż o 57% wyższe niż w Polsce, Czechach i na Słowacji. Jednocześnie
można oczekiwać dalszej konsolidacji polskiego rynku na wzór właśnie Europy
Zachodniej, gdzie marże są wyższe niż obecnie notowane w Polsce ze względu na
presję konkurencyjną (w Czechach i na Słowacji marże dystrybucyjne są również
na wyższym poziomie niż w Polsce).

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/7.03.19_AB_3.jpgTo, że nasi dwaj konkurenci łączą siły wpisuje się w trendy
konsolidacji rynku, gdzie z reguły istnieje docelowo dwóch dużych graczy. AB
jest jednym z nich
– zaznaczył Grzegorz Ochędzan.

Grupa AB rozwija
zdywersyfikowany model biznesowy, w którym wiele obszarów biznesowych rośnie
szybciej niż rynek. Dobrym przykładem są cloud i smart home, które rosną po
150-190% (więcej tutaj – link). Przedstawiciel
zarządu AB omówił wzrosty i perspektywy także takich obszarów biznesowych, jak
VAD, digital signage czy sieci franczyzowe.

Pytania uczestników
spotkania dotyczyły uchwalonego pod koniec grudnia przez WZ skupu akcji
własnych. Nie został on jeszcze uruchomiony.

Jesteśmy na etapie dopinania umowy z domem maklerskim, który będzie dla
nas przeprowadzał ten proces
– wyjaśnił Grzegorz Ochędzan.

Więcej informacji można
znaleźć w prezentacji z konferencji, informacji prasowej oraz raporcie
okresowym Grupy AB. Linki dostępne są poniżej.

Linki:

Prezentacja – link

Informacja prasowa – link

Raport okresowy – link