Tribitor wchodzi na rynek w Wielkiej
Brytanii

Należąca do grupy inwestycyjnej Adiuvo spółka MarMar spotkaniem dla
mediów podkreśliła rozpoczęcie w Wielkiej Brytanii sprzedaży swojego
innowacyjnego produktu o nazwie Tribitor. Wostatnim czasie to kolejna
dobra wiadomość dla notowanej na GPW Grupy Adiuvo. W sierpniu inna spółka z
Grupy, Airway Medix, sprzedała technologię Closed Suction System (CSS) za ponad
44 miliony złotych.

Tribitor
to innowacyjny produkt, który ma za zadanie obniżać indeks glikemiczny posiłków
oraz poposiłkowe stężenie glukozy i insuliny we krwi. Jest to działanie niezwykle
istotne w profilaktyce i leczeniu nadwagi oraz otyłości, a także w zapobieganiu
cukrzycy (wtym stanu przedcukrzycowego) oraz miażdżycy. Preparat będzie
skierowany przede wszystkim do osób dbających o zdrową dietę i zwracających
uwagę na wagę ciała, a także do osób z nadwagą iotyłością brzuszną oraz
stanem przedcukrzycowym, które to osoby są szczególnie zagrożone rozwojem
cukrzycy typu 2 i u których występują już zaburzenia tolerancji glukozy.
Produkt jest suplementem diety, jednak – zgodnie z polityką stosowaną w Grupie
Adiuvo – przeszedł randomizowane badania kliniczne w standardzie
farmaceutycznym na łącznej grupie ponad 200 osób, a sama technologia jest
chronioną patentem (nrzgłoszenia PCT/IB2015/052650 z 12.04.2015,
wfazie zgłoszeń krajowych: USA, Kanada, Chiny, Japonia, Australia, Indie
i państwa Unii Europejskiej).

– Rynek preparatów
pomagających osiągnąć optymalną wagę ciała („weight management”) oraz produktów
stosowanych w stanie przedcukrzycowym icukrzycy rośnie o ok. 7 proc r/r.
W 2019 roku osiągnie wartość ponad 40 mld USD. Tribitor to pierwszy produkt na
świecie w formie suplementu diety, który z sukcesem przeszedł badania obniżania
indeksu glikemicznego na wybranych pokarmach owysokim indeksie
glikemicznym. Badania potwierdziły, że dawka Tribitora obniża indeks
glikemiczny makaronu o 23%, ryżu o 20%, a chleba o 11%. To bardzo wysoka
skuteczność, która umożliwia proponowanie diety o niskim indeksie glikemicznym,
obejmujące również produkty to tej pory z niej wykluczane. Dzięki swej
innowacyjności Tibitor został dobrze przyjęty na rynku brytyjskim, który jest
dla nas jednym zkluczowych i na których do 2019 roku chcemy zbudować
sprzedaż na poziomie kilkuset tysięcy opakowań rocznie
– mówi Anna Aranowska–Bablok, Prezes Zarządu MarMar i Członek Zarządu
Adiuvo Investment.

W
Wielkiej Brytanii Tribitor został zaprezentowany mediom podczas konferencji
prasowej dla dziennikarzy z największych brytyjskich mediów (m.in. Daily Mail,
The Sun czy The Woman Health i Harpers Bazaar) oraz znanym blogerom. Zgodnie
zprzeznaczeniem produktu, naturalnym środowiskiem dla takiej konferencji
był jeden zbardziej znanych klubów fitness wLondynie. Podczas
konferencji swoje wykłady prowadziły Dr Theodora Mantzourani, znana londyńska
endokrynolog i diabetolog oraz Kim Pearson, specjalistka od żywienia i
odchudzania. Produkt został ciepło przyjęty przez media brytyjskie.

Produkty
spółek należących do Grupy Adiuvo są dobrze znane brytyjskim dziennikarzom. Często
pojawiają się w mediach materiały chociażby na temat żywności funkcjonalnej, oferowanej
przez Cambridge Chocolate Technologies na bazie innowacyjnej technologii, która
przeistacza czekoladę w nośnik zbawiennych dla zdrowia substancji, jak np.
antyutleniacze.

Warto
zauważyć, że Tribitor wyróżniają nie tylko bardzo dobre właściwości
funkcjonalne, ale także sposób dystrybucji wWielkiej Brytanii. Produkt ma
być polecany m.in. przez dietetyków, trenerów, lekarzy, którzy będą zarabiać na
tym kilkanaście procent wartości każdego sprzedanego opakowania.

– Dzięki przeprowadzonym
badaniom klinicznym wiemy, że nasz produkt działa. Bez względu na powód
stosowania najlepsze rezultaty przyniesie w połączeniu z odpowiednią dietą czy
ćwiczeniami fizycznymi. Stąd też wdrażamy i testujemy również wPolsce system
poleceń przez specjalistów –
dodaje
Anna Aranowska-Bablok.

Obecnie
Tribitor jest dostępny w Polsce, Wielkiej Brytanii, Portugalii i na Tajwanie. W
kolejnych miesiącach planowane jest rozpoczęcie sprzedaży w USA, krajach Zatoki
Perskiej, Singapurze, Malezji, Chinach, Japonii, Wietnamie i pozostałych
krajach Europy.

***

Adiuvo Investments S.A. to notowana od 2015 r. na GPW w Warszawie spółka,
koncentrująca swoje działania na rozwoju i komercjalizacji innowacyjnych
projektów biomedycznych na rynkach międzynarodowych. Dzięki zapewnieniu ochrony
własności intelektualnej, walidacji technologii w badaniach klinicznych oraz
pozyskiwaniu certyfikatów dopuszczających produkty do obrotu na rynku. Adiuvo
jest w stanie komercjalizować projekty wróżnorodnym modelu biznesowym i w
skali międzynarodowej. Adiuvo inwestuje w projekty z segmentów nutraceutycznego
oraz segmentu urządzeń medycznych i „digital health”. Wybiera projekty
adresujące potrzeby wzmocnienia działań profilaktycznych, uczestniczenia
pacjentów w procesie monitorowania stanu zdrowia i ich aktywnego udziału w
leczeniu.