Anna
Aranowska-Bablok: zbliżamy się do kolejnych transakcji

W dzisiejszym wydaniu „Parkietu” ukazał się obszerny wywiad
z Anną Aranowską-Bablok, członkiem zarządu Adiuvo Investments i Airway Medix. W
rozmowie z red. Kamilem Majcherem Pani Prezes przybliża kulisy sfinalizowanej
przez Airway Medix w ostatnich dniach sprzedaży innowacyjnej technologii
medycznej (więcej: tutaj).
Anna Aranowska-Bablok podkreśla, że transakcja ta jest przełomowa, gdyż sytuuje
spółkę biznesowo w zupełnie nowym miejscu. Zwiększenie rozpoznawalności jako
dostawcy innowacyjnej technologii do światowego giganta branży medycznej
znacząco zwiększa możliwości monetyzacji kolejnych produktów.

W portfolio Airway Medix, poza sprzedaną technologią CSS,
znajdują się jeszcze dwa produkty bliskie zakończenia procesu rozwojowego: Oral
Care oraz Cuff Pressure Regulator. Oba urządzenia powinny zostać skomercjalizowane
w okresie od 12 do 24 miesięcy, przy czym ze względu na znacząco większą grupę
docelową również oczekiwania transakcyjne są większe niż w przypadku pierwszej
transakcji. Zespół ekspertów analizuje kolejne projekty Airway Medix,
komplementarne do dotychczasowych technologii. Niewykluczone, że w ciągu
najbliższych sześciu miesięcy spółka będzie mogła powiedzieć już więcej na
temat rozszerzenia portfolio produktowego. Wartością samą w sobie jest również
należące do Airway Medix izraelskie laboratorium, które docelowo również może
być przedmiotem transakcji.

Adiuvo Investments do 2016 r. zbudowało portfel zawierający
15 innowacyjnych technologii. Jednocześnie należy zaznaczyć, że wdrażanie
nowych produktów na niektórych rynkach w naturalny sposób ulega opóźnieniom,
często z przyczyn niezależnych od spółki. Jednak prognozowane na bieżący rok
wyniki finansowe Grupy Adiuvo z raportu Trigon DM, sporządzonego przy okazji
emisji przeprowadzonej na jesieni 2015 r. (172,1 mln zł przychodów i 40,2 mln
zł zysku netto) są jak najbardziej do osiągnięcia w 2018 r.

– Obecnie cztery nasze
spółki prowadzą poważne rozmowy z potencjalnymi partnerami na temat umów
strategicznych, w części nutraceutycznej zaś mamy zweryfikowane klinicznie
produkty w 11 formatach i wskazaniach. Spółki z tej części portfolio Adiuvo z całą energią przechodzą do komercjalizacji – w
formie umów dystrybucyjnych lub partnerstwa z dużymi graczami branżowymi. Z
punktu widzenia zarządzania ryzykiem jesteśmy w zupełnie innej sytuacji niż rok
temu, a jeszcze w tym roku zobaczymy efekty pracy całego zespołu Adiuvo z ostatnich 18 miesięcy
– powiedziała na
zakończenie rozmowy Anna Aranowska – Bablok.

Więcej: PARKIET (2017-10-13 Str.7)lub www.parkiet.com