Data: 13 czerwca 2019 roku

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie perspektyw komercjalizacji najbardziej zaawansowanych
projektów Adiuvo Investments

Adiuvo Day –
relacja z dnia inwestora Grupy Adiuvo Investments

Adiuvo Investments zorganizowało otwarty
dzień inwestora, podczas którego zaprezentowane zostały kluczowe projekty z
portfolio inwestycyjnego, a uczestnicy spotkania mieli możliwość bezpośrednich
rozmów nie tylko z zespołem zarządzającym, ale również z wynalazcami i zarządem
spólek celowych. Grupa Adiuvo Investments weszła już w okres komercjalizacji
najbardziej zaawansowanych technologii, które w dedykowanych prezentacjach
zostały zaprezentowane inwestorom.

W latach
2014-2017 stworzyliśmy portfolio innowacyjnych technologii z zakresu żywności
funkcjonalnej, suplementów diety, urządzeń nasobnych, algorytmizacji, a także z
zakresu urządzeń medycznych i sensorów. Dwie technologie już sprzedaliśmy, a w
najbliższych 12-18 miesiącach spodziewamy się kilku kolejnych transakcji. Jako
akcjonariusz Adiuvo spodziewam się pierwszej dywidendy w przyszłym roku

powiedział dr Marek Orłowski, twórca, prezes i wiodący akcjonariusz Adiuvo
Investments.

Prezes Orłowski zaprezentował również
perspektywy spółki Cambridge Chocolate Technologies, która jest już przygotowana
do ekspansji w USA, na największym rynku czekolady na świecie, wartym 19 mld
USD rocznie.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Adiuvo/13.06.2019_Adv_orl.jpgMamy
mocny zespół menedżerski, zgłoszenia patentowe i znaku towarowego nowej marki
Elate. Prowadzimy rozmowy z inwestorami na rynku amerykańskim na temat
wdrożenia czekolady mlecznej, która zachowuje smak i konsystencję standardowej
czekolady, ale przewyższa właściwościami antyoksydacyjnymi czekoladę gorzką, a
jednocześnie zawiera o 50% mniej cukru niż standardowa czekolada mleczna

wskazał dr Marek Orłowski.

Transakcje
na rynku żywności funkcjonalnej mają wielokrotnie wyższe wskaźniki niż na rynku
standardowej żywności, a na pokładzie mamy osoby z doświadczeniem w takich
transakcjach. Naszym celem jest osiągnięcie w czwartym roku działalności w USA
około 37 mln USD obrotów, co będzie już dobrą skalą do rozmowy o sprzedaży
projektu
– dodał.

Cambridge Chocolate Technologies wprowadziła
już na rynek, głównie w Europie, czekoladę Esthechoc (funkcja poprawy wyglądu
skóry) oraz ReChoc (ekwiwalent benefitów gorzkiej czekolady i czerwonego wina).
Czekolada to jednocześnie dopiero początek, gdyż pod markami Cambridge
Chocolate Technologies ma powstać całościowe portfolio zdrowych przekąsek.

Z kolei spółka Airway Medix specjalizuje się
w rozwiązaniach dla pacjentów wentylowanych mechanicznie (sprzedany już system
do czyszczenia rurki intubacyjnej – CSS, urządzenie do utrzymywania optymalnego
ciśnienia w mankiecie utrzymującym rurkę intubacyjną – CPR i rodzina produktów
związana z maską laryngologiczną – LMA) oraz szerzej – dla pacjentów
unieruchomionych (Oral Care – system do czyszczenia jamy ustnej). Po sprzedaży
pierwszej technologii (CSS) do jednego z globalnych liderów branżowych w 2017 roku
obecnie spółka jest na etapie ostatniej fazy budowania wartości pozostałych
rozwijanych technologii poprzez przeprowadzenie pilotażowych wdrożeń na kilku
kluczowych rynkach w UE oraz w USA, ktore doprowadzą do finalnej sprzedaży
technologii.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Adiuvo/13.06.2019_Adv_zac.jpgKluczowe dla
wartości Airway Medix dla partnerów branżowych jest uzyskanie zgód CE/FDA na
wszystkie produkty i wprowadzenie ich na rynek oraz pokazanie akceptacji wśród
pierwszych użytkowników w szpitalach. To właśnie już się dzieje

powiedział dr Oron Zachar, wynalazca i członek zarządu Airway Medix.

Optymalny czas na
kolejny term sheet to IV kw. tego roku, a w związku z tym potencjalna
transakcja na jeden z produktów byłaby możliwa do sfinalizowania w I połowie
przyszłego roku. W kolejnym kroku możliwa stałaby się sprzedaż całej firmy z
pozostałymi produktami, co mogłoby się zdarzyć w II połowie przyszłego roku i
mieć wartość 30-50 mln USD
– dodał dr Zachar.

Kolejne ciekawe wystąpienia dotyczyły również innowacyjnych
technologii związanych z rynkiem medycznym.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Adiuvo/13.06.2019_Adv_baj.jpg– Mamypodpisane
listy intencyjne, rozpoczętą sprzedaż i otwarte rozmowy z kolejnymi partnerami
z obszarurespiratory i big pharma.Mamy aspiracje być globalną, zdalną, cyfrową
kliniką chorób układu oddechowego niczym Apple dla telefonów komórkowych.
Zresztą, byliśmy już gościem w Cupertino

zaznaczył Piotr Bajtała, wiceprezes spółki HealthUp, wybranej przez firmę
badawczą Valuer jako najlepszy startup medtechowy w Polsce.

HealthUp, komercjalizujący system
mobilnej spirometrii AioCare, wprowadza nową jakość do medycyny, zwiększając
możliwości diagnostyczne oraz w zakresie leczenia astmy i POChP (przewlekła
obturacyjna choroba płuc).

Co łączy Sharon Stone, Billa
Clintona, Pink, Bono, Walta Disneya, Antonio Vivaldiego i Dennisa Rodmana?
Astma i/lub POChP. Obecnie choroby te dotykają aż 600 mln osób na świecie. Nasz
przełomowy produkt, który przebija wszystkie konkurencyjne rozwiązania, jest
odpowiedzią na potrzebę wczesnej diagnozy, spersonalizowaną terapię czy
monitorowanie jej działania
– powiedział wiceprezes Bajtała.

Wskazał przy tym na transakcje przejęć,
które można uznać za referencyjne – na przykład zakup Propeller Health przez
ResMed za 225 mln USD.

Kolejna
innowacyjna technologia z portfolio Grupy Adiuvo Investments powstała w ramach
spółki SmartMedics.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Adiuvo/13.06.2019_Adv_mac.jpgRewolucjonizujemy badania od EKG po
fazy snu, zastępując tradycyjne elektrody i kable naklejanym „patchem” i
łącznością bezprzewodową. Jesteśmy już całkiem blisko wprowadzenia naszego
produktu na rynek
– wskazał Adrian Maciejewski, prezes spółki SmartMedics.

Zgody FDA w zakresie większości „plastrów” zastępujących elektrody można
spodziewać się w III kw. bieżącego roku, a pozostałych – w II kw. przyszłego
roku. Z kolei rejestracja urządzenia odczytującego i przesyłającego dane z
„plastrów” spodziewana jest w IV kw. bieżącego roku w zakresie wersji z użyciem
połączenia kablowego oraz w I połowie przyszłego roku dla wersji mobilnej.
SmartMedics nie ma realnej konkurencji w skali globalnej. W najbliższych latach
wartość rynku urządzeń diagnostycznych do EKG, rehabilitacji kardiologicznej,
telemedycyny kardiologicznej i fonokardiografii można szacować na ponad 14 mld
USD.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Adiuvo/13.06.2019_Adv_miz.jpgInwestorzy z dużym
zaciekawieniem przyjęli również rozbudowaną multimedialnie prezentację spółki FixNip,
która stworzyła pierwszy na świecie implant sutka, pozwalający kobietom np. po
operacjach onkologicznych w pełni powrócić do wyglądu sprzed choroby.

Zainteresowanie potencjalnych
partnerów strategicznych produktem i naszą firmą jest bardzo duże, a przeprowadzone
dotychczas testy w pełni potwierdzają skuteczność tego rozwiązania

podkreślił David Mizrachin, prezes spółki FixNip.

Podczas tegorocznego Adiuvo Day uwaga skupiła się na pięciu spółkach,
natomiast należy pamiętać, że Adiuvo Investments zainwestowało łącznie w 17
technologii, które oznaczają ponad 25 produktów.

Cieszę się, że spotkaliśmy się w
tak licznym gronie. Jestem przekonana, że przy okazji kolejnego Adiuvo Day
będziemy mieli za sobą udane transakcje wyjścia, a do grona monetyzowanych
projektów wejdą kolejne spółki z naszego portfolio
– podsumowała Anna
Aranowska-Bablok, członek zarządu Adiuvo Investments.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Adiuvo/13.06.2019_Adv_bab.jpg