Raport bieżący 26/2017

Zarząd Spółki ALUMETAL S.A. („Spółka”, „Emitent”) przekazuje do
publicznej wiadomości podsumowanie zakończonego programu motywacyjnego
realizowanego w ramach warunkowego podwyższenia kapitału określonego
uchwałą nr 5 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z dnia 28 maja
2014 roku („Program Motywacyjny”).

Założenia Programu Motywacyjnego przewidywały warunkowe podwyższenie
kapitału zakładowego Spółki, w związku z którym zostały wyemitowane
nieodpłatne i niezbywalne warranty subskrypcyjne w trzech transzach
(serii A, B i C) oraz odpowiadające im trzy transze nowych akcji Spółki
(serii D, E i F) o łącznej wartości nominalnej nieprzekraczającej 45.231
zł. Zgodnie z Regulaminem Programu Motywacyjnego, przyjętym przez Radę
Nadzorczą Spółki w dniu 12 grudnia 2014 roku, Zarząd Spółki uzyskał
uprawnienie do emitowania pierwszej transzy warrantów subskrypcyjnych
(serii A) od dnia zatwierdzenia Skonsolidowanego sprawozdania
finansowego Grupy Kapitałowej ALUMETAL S.A. za rok obrotowy zakończony
31 grudnia 2014 r. tj. w dniu 13 kwietnia 2015 r. Warranty subskrypcyjne
wszystkich serii mogły być emitowane do dnia 31 grudnia 2018 r.

W ramach Programu Motywacyjnego Spółka wyemitowała w latach
2015-2017 trzy serie akcji: serii D, E oraz F, wydawanych w zamian za
warranty subskrypcyjne serii A, B oraz C.

Akcje wszystkich serii emitowane były w postaci zdematerializowanej
zgodnie z art. 7 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi. Akcje serii
D (150.770 akcji) zostały wydane na podstawie złożonych oświadczeń 27
osobom w dniu 01 czerwca 2015 roku, akcje serii E (150.770 akcji) 25
osobom w dniu 20 lipca 2016 roku, zaś akcje serii F (100.513 akcji) 23
osobom w dniu 21 lipca 2017 roku, przy czym ilość wydanych akcji serii D
oraz E obejmowała całość możliwych do wyemitowania akcji w danej
transzy. Redukcja na zapisy na akcje którejkolwiek z serii nie
wystąpiła.

Wszystkie akcje (łącznie 402.053 akcji) były obejmowane po cenie
emisyjnej wynoszącej 29,75 zł i zostały wprowadzone w trybie zwykłym do
obrotu giełdowego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (Spółka
nie zawierała umowy o subemisję).

Łączna wartość przeprowadzonej emisji akcji serii D, E oraz F
rozumiana jako iloczyn liczby papierów wartościowych objętych ofertą i
ceny emisyjnej wynosiła 11.961.076,75 zł (słownie: jedenaście milionów
dziewięćset sześćdziesiąt jeden tysięcy siedemdziesiąt sześć złotych i
siedemdziesiąt pięć groszy).

W ramach warunkowego podwyższonego kapitału zakładowego związanego z
Programem Motywacyjnym podniesiono kapitał zakładowy Spółki o kwotę
40.205,30 zł (słownie: czterdzieści tysięcy dwieście pięć złotych
trzydzieści groszy). W związku z powyższym wysokość kapitału zakładowego
Spółki, po zakończeniu Programu Motywacyjnego wynosi 1.547.949,30 zł
(słownie: jeden milion, pięćset czterdzieści siedem tysięcy dziewięćset
czterdzieści dziewięć złotych trzydzieści groszy) i dzieli się na
15.479.493 akcje zwykłe na okaziciela w tym:

– 9.800.570 akcji zwykłych na okaziciela serii A;

– 1.507.440 akcji zwykłych na okaziciela serii B;

– 3.769.430 akcji zwykłych na okaziciela serii C;

– 150.770 akcji zwykłych na okaziciela serii D;

– 150.770 akcji zwykłych na okaziciela serii E;

– 100.513 akcji zwykłych na okaziciela serii F.

Wartość godziwa przyznanych instrumentów kapitałowych w ramach
Programu Motywacyjnego na dzień wyceny ustalana była przy zastosowaniu
metody wyceny Monte Carlo. Koszt programu był korygowany w trakcie jego
przebiegu w wyniku stopniowej realizacji (lub jej braku) poszczególnych
jego elementów (np. realizacja parametrów programu, rotacja
uprawnionych).

Łączny koszt programu w latach 2014-2017 wyniósł 4.424.573,97 zł
(słownie: cztery miliony czterysta dwadzieścia cztery tysiące pięćset
siedemdziesiąt trzy złote dziewięćdziesiąt siedem groszy). Wysokość
kosztu poszczególnych transzy akcji emitowanych w ramach Programu
Motywacyjnego Emitent podawał w raportach okresowych.

Koszt świadczeń pracowniczych osób objętych Programem Motywacyjnym
ujęty został jako koszt okresu w rachunku wyników w kosztach ogólnego
zarządu, a odpowiadająca jemu wartość w kapitałach własnych w bilansie
Spółki.

Koszty emisji, jakie poniósł Emitent w postaci koszty przygotowania i
przeprowadzenia oferty wyniosły 45.000,00 zł. Ze względu na charakter
oraz sposób przeprowadzenia emisji akcji Emitent nie poniósł kosztów
wynagrodzenia subemitentów, sporządzenia prospektu emisyjnego czy też
promocji oferty. Powyższe oznacza, iż koszt emisji na 1 akcję wyniósł
0,11 zł (słownie: zero złotych jedenaście groszy).

Elementy kosztów emisji zostały ujęte w księgach rachunkowych w kosztach ogólnego zarządu w dacie ich poniesienia.