Miejsce: Warszawa

Czas: 13 marca 2015 r.

Temat: Omówienie wyników finansowych Grupy ALUMETAL S.A. w 4Q2014
i całym 2014 roku oraz perspektyw biznesowych na kolejne okresy

ALUMETAL S.A. konsekwentnie
realizuje strategię rynkowego lidera

ALUMETAL S.A., specjalizujący się w
produkcji aluminiowych stopów odlewniczych, wypracował w 2014 roku istotne
wzrosty skonsolidowanych rezultatów finansowych, kontynuując dynamiczną
ekspansję rynkową.

W 2010 roku byliśmy numerem 7 w Europie z udziałem w rynku na poziomie
3,5%, w 2014 roku byliśmy już numerem 4 z udziałem 6%, a w 2018 roku zamierzamy
być już numerem jeden z 7,5% udziału w rynku. Cały czas jesteśmy jednocześnie
liderem pod względem rentowności
– powiedział zebranym Szymon Adamczyk,
Prezes Zarządu ALUMETAL S.A.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Alumetal/20150313_Alu3.jpg

Wolumen sprzedaży Grupy ALUMETAL
wzrósł w 2014 roku w ujęciu rok do roku o 23%, do 156 tys. ton, umożliwiając
wygenerowanie 88 mln zł wyniku EBITDA (+63% rdr, ujęcie skorygowane) oraz 66
mln zł zysku netto (+85% rdr, ujęcie skorygowane).

W trakcie 2014 roku istotnie zredukowaliśmy zadłużenie. Dług netto
spadł z 70 mln zł do 45 mln zł na koniec 2014 roku, co stanowi jedynie 0,6
wyniku EBITDA. Przestrzeń do ewentualnego wzrostu zadłużenia jest zatem duża,
pozwalając na komfortową realizację polityki inwestycyjnej i dywidendowej
– powiedział Przemysław Grzybek, CFO ALUMETAL S.A.

Zarząd ALUMETAL S.A. zarekomendował
wypłatę 1,95 zł dywidendy na akcję z zysku 2014 roku, proponując dzień
dywidendy na 22 kwietnia br., a jej wypłatę – 29 czerwca br.

Przy wsparciu rządu węgierskiego zbudujemy nowoczesną fabrykę o mocy
wytwórczej 60 tys. ton. Projekt jest realizowany zgodnie z planami i budżetem.
Produkcja powinna rozpocząć się w IV kwartale 2016 roku
– powiedział Szymon
Adamczyk, Prezes Zarządu ALUMETAL S.A./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Alumetal/20150313_Alu6.jpg

Prezes Adamczyk dodał, iż moce
przetwórcze europejskich producentów z branży wykorzystane są w 95%, a konkurenci ALUMETAL-u nie prowadzą projektów inwestycyjnych, zmierzających do wzrostu mocy
wytwórczych. Tymczasem rynek motoryzacyjny, będący głównym odbiorcą,
systematycznie rośnie. Więcej informacji można znaleźć w prezentacji (link poniżej).

Raport okresowy Grupy ALUMETAL S.A. [LINK]

Prezentacja z konferencji [LINK]