Polski rynek AGD wreszcie odbija się od kryzysowego dna
W „Gazecie Wyborczej” pojawił się artykuł o ożywieniu na
rynku RTV i AGD. W pierwszym przypadku powodem są turnieje sportowe,
szczególnie piłkarskie Euro 2012. Szczególnie chodzi to o rynek telewizorów. W przypadku rynku AGD Euro 2012
ma jednak marginalne znaczenie.
W 2008 r. rynek AGD w Polsce był wyceniany na 5 mld zł, a po
kryzysie – w roku ubiegłym – Polacy wydali o 20% mniej na tego typu urządzenia,
czyli około 4 mld zł. Załamanie nastąpiło w trzecim kwartale 2009 r., a w
kolejnych okresach było już tylko gorzej. Polacy przestraszyli się zapaści na
rynku i uważniej zastanawiali się nad wydaniem każdej złotówki. Aktualnie
Polacy powoli zapominają o kryzysie i zwiększa się popyt na rynku AGD, natomiast
– o ile strach spowodował natychmiastową reakcję – to na przywrócenie rynkowi
wielkości sprzed 2009 r. będzie potrzeba jeszcze trochę czasu. Jednak
producenci AGD w Polsce optymistycznie patrzą w przyszłość i wieszczą, że
aktualne odbicie powinno utrzymać swój kurs. Świetnie widać to po wynikach
Amiki Wronki, wiodącego polskiego producenta dużego AGD. Wyniki osiągnięte
przez spółkę zdają się tylko potwierdzać polepszającą się kondycję krajowego
rynku, choć Amica opiera swoją sprzedaż również na wielu rynkach zagranicznych.
Więcej w „Gazecie Wyborczej” oraz wortalu wyborcza.biz: [Tutaj]