Pełny sukces skupu
akcji własnych Amica S.A.

Największy polski
producent dużego AGD przeznaczył 30 mln PLN na skup 250 tys. akcji. W
odpowiedzi na ofertę Spółki akcjonariusze złożyli 183 oferty sprzedaży akcji,
opiewające łącznie na niecałe 1,3 mln walorów. W rezultacie proporcjonalna średnia
stopa redukcji zleceń to 80,58%. Formalne zawarcie transakcji oraz ich
rozliczenie nastąpi 18 października br.

– Wykorzystaliśmy sytuację na rynku kapitałowym, aby przy założonych
parametrach nabyć akcje, potrzebne do wykonania długookresowego programu
motywacyjnego. Oferując cenę wyższą niż kurs giełdowy, wyszliśmy także naprzeciw
oczekiwaniom akcjonariuszy w zakresie płynności akcji notowanych na GPW

komentuje Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w Grupie
Amica.

Akcjonariusze mogli
odpowiadać na ofertę zakupu akcji własnych Amica S.A. od 1 do 15 października
br. w Domu Maklerskim mBanku (szczegóły w raporcie bieżącym nr 34/2018). Nabyte
akcje będą przeznaczone do zaoferowania do nabycia wybranym kluczowym
pracownikom i współpracownikom spółki w ramach programu motywacyjnego. Jego
celem jest wzmocnienie determinacji zespołu Grupy Amica do realizacji ambitnych
celów rozwojowych. W perspektywie pięciu lat jest to osiągnięcie ponad 1 mld EUR
przychodów przy wzroście rentowności EBITDA do 9%.

Jednym z filarów wzrostu skali
działalności oraz poprawy rentowności jest rozszerzanie portfolio o produkty,
na które czekają konsumenci. Tak jest np. z nową linią do zabudowy Amica
X-Type, która została bardzo dobrze przyjęta na ważnych targach branżowych IFA
w Berlinie oraz Ptak Expo.

Piekarniki należące do nowej
linii wyposażono w Amica BakingPro System™, do którego zaliczyć można m.in.
nową konstrukcję komory piekarnika. Dzięki takim funkcjom jak precyzyjna
dystrybucja ciepła, stabilna temperatura, szybki nagrzew (150⁰C w 3 minuty), 9
poziomów pieczenia czy pojemność XXL, można przygotować więcej, szybciej,
lepiej i wygodniej. W ofercie znalazł się również Steam System™, który pozwala
na pieczenie i gotowanie parowe w technologii FullSteam lub SoftSteam.
Piekarniki wyposażono także w niezwykle funkcjonalne rozwiązanie OpenUp!, które
umożliwia automatyczne otwarcie drzwi piekarnika. Dodatkowo w ramach nowej
linii Amica wprowadza do oferty na rynek polski urządzenia, których do tej pory
nie miała w portfolio – jak winiarki i szuflady grzejne.

Są to produkty, które powinny znaleźć uznanie wśród klientów,
poszukujących kompleksowej oferty produktów do zabudowy. W naszej ocenie, są to
kategorie, które powinny generować znaczne wzrosty sprzedaży w najbliższych
latach
– mówi Piotr Skubel, prezes zarządu Amica Handel i Marketing oraz wiceprezes
zarządu Grupy Amica.

***

O Grupie Kapitałowej Amica

Amica to największy polski producent sprzętu
gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę urządzeń dużego
i małego AGD, wyróżniających się jakością, wyglądem i innowacyjnością.

Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych
przychodów dzięki sprzedaży na blisko 60 rynkach zagranicznych. Strategia
HIT2023 zakłada osiągnięcie ponad 1 mld EUR przychodów ze sprzedaży i
wygenerowanie 9% marży EBITDA w roku 2023.

Amica jest laureatem wielu prestiżowych
nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród
portfolio marek należących do Grupy Amica znajdują się także zagraniczne marki
Gram, Hansa i CDA. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany w marcu 2016 r.
tytułem Prezesa Roku w ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy
„Parkiet”.