Marka Fagor
w portfolio Grupy Amica
Grupa Amica, oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad
60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy
której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor. Dobrze znanej w Hiszpanii marce
pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a
dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie.
Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop.
Marka Fagor będzie kolejną w rodzinie znanego producenta AGD,
który korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia, pomoże jej powrócić na
rynki i utrzymać wysoką rozpoznawalność. Będzie to powrót z nowoczesnymi i
przemyślanymi produktami, które są projektowane ze szczególnym uwzględnieniem użytecznych funkcji i
ergonomii.
Bardzo dziękuję głównym
negocjatorom umowy: Piotrowi Skublowi i Alinie Jankowskiej-Brzósce, za ich
wkład, profesjonalizm i zaangażowanie. Hiszpania jest jednym z tych nielicznych
rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który
odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii
jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien
się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na
Półwyspie Iberyjskim. Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim jest finalizacja
umowy, która pozwala nam na realizację założeń związanych z ekspansją na
rynkach Europy Zachodniej. Jestem przekonany, że ta umowa pozwoli z sukcesem
reaktywować markę na tamtejszym rynku i przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy – powiedział
Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.
W ostatnich latach firma zaakcentowała swoją innowacyjną
pozycję wśród producentów AGD, wprowadzając do oferty takie rozwiązania jak
BakingPro System™ – podnoszące jakość wypieków i komfort używania piekarnika. Zupełnie
nowa konstrukcja komory piekarnika, zapewnia precyzyjną dystrybucję ciepła,
stabilną temperaturę i szybki nagrzew. Pieczenie parowe (FullSteam i SoftSteam),
pozwala zachować maksimum witamin i cennych mikroelementów w przygotowywanych
potrawach. Nowe piekarniki posiadają jedną z największych komór na rynku (pojemność XXL), co przekłada się na możliwość
zmieszczenia nawet bardzo dużych pieczeni czy ułożenia większej liczby
ciasteczek i muffinów na powierzchni blachy. Kolejną innowacją rozwijaną w produktach Grupy Amica jest
funkcja automatycznego otwierania OpenUp!™, która ułatwia życie wszystkim
użytkownikom piekarników. Dzięki temu przełomowemu udogodnieniu drzwi otwierają
się automatycznie po delikatnym dotknięciu sensora – nawet łokciem. Rozwiązanie to znacząco podnosi
komfort i bezpieczeństwo korzystania z piekarnika.
Wśród wielu użytecznych rozwiązań, które dostępne są w
urządzeniach należących do marek znajdujących się w portfolio Grupy Amica,
warto wymienić pojemniki Vit Control Plus w lodówkach (spowalniające starzenie produktów) czy ramię natryskowe
WaterSpinner w zmywarkach (pozwalające na optymalne kierowanie strumienia wody w zmywarce i perfekcyjne mycie silnie zabrudzonych naczyń) oraz rozwiązania parowe w
nowoczesnych pralkach i suszarkach serii SteamTouch.
Inwestowanie w lokalne marki w Europie jest filarem
konsekwentnie realizowanej przez Grupę Amica strategii HIT2023. Amica
przywiązuje bardzo dużą wagę do dywersyfikacji geograficznej i ma duże
doświadczenie w rozwijaniu kolejnych brandów na nowych rynkach. W ostatnich
latach Amica przejęła m. in. markę CDA w Wielkiej Brytanii.
***
O Grupie Amica:
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu
gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń
dużego i małego AGD, wyróżniających się przemyślanymi, użytecznymi rozwiązaniami,
najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Jednym z filarów strategii
rozwoju firmy jest inwestowanie w rozpoznawalne marki lokalne. W portfelu grupy znajdują się
marki Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram
(Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad
3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na ponad 60 rynkach na
świecie ponad 5 milionów urządzeń rocznie. W 2018 roku skonsolidowany obrót
grupy wyniósł prawie 700 mln EUR.