Amica publikuje szacunkowe
wyniki roku 2019

Największy polski producent AGD przekroczył pierwszy
raz w historii próg 3 miliardów złotych rocznych przychodów – wynika z
opublikowanych wstępnych, szacunkowych rezultatów finansowych za rok 2019. Wzrost
skali działania i wyników finansowych stanowi dobrą bazę do realizacji założeń
strategii HIT2023 w kolejnych latach.


Szacunkowe
dane wskazują, że w roku 2019 Grupa Amica zanotowała 3.023,3 mln zł sprzedaży
(+3% rdr) oraz wypracowała 166,1 mln zł zysku operacyjnego (+9%) i 144,7 mln zł
zysku brutto (+6%).

Otoczenie biznesowe i presja kosztowa
pozostawały wyzwaniami w całym zeszłym roku i widzimy je również obecnie. Konsekwentnie
realizujemy jednak strategię wzrostu z nastawieniem na jednoczesny wzrost
realizowanych marż. W ostatnim, czwartym kwartale, szacunkowa rentowność
operacyjna była wyższa w ujęciu rok do roku o 0,6 pkt. proc., co potwierdza
skuteczność naszych działań przy korzystnym ustabilizowaniu makrootoczenia –
wskazuje Michał Rakowski, Członek Zarządu Grupy
Amica ds. finansowych.

– Zyskujemy również dzięki podjętym działaniom
proefektywnościowym, z których dotychczas największą jednostkową inwestycją był
automatyczny magazyn wysokiego składowania wraz z centrum logistycznym przy
fabryce kuchni we Wronkach. Na inwestycje w okresie czterech lat przeznaczamy
około 500 mln zł, w tym dużą część na automatyzację i cyfryzację. Naszym celem,
wynikającym ze strategii HIT2023, jest przekroczenie 4 mld zł sprzedaży przy
dalszym wzroście marż już w 2023 roku
– dodaje.

Wzrost Grupy
Amica wspiera ekspansja produktowa – do oferty wprowadzono w roku 2019 nowe
linie produktów Q-type oraz X-type. Oprócz atrakcyjnej stylistyki oferują one również
innowacyjne rozwiązania użytkowe oraz zostały rozbudowane o urządzenia, które
do tej pory były oferowane na nielicznych rynkach. Zarówno chłodziarki do wina,
jak i szuflady grzejne zapewniają klientom jeszcze większy wybór i daję nowe
możliwości aranżacji kuchni. Nowe piekarniki wyróżniają się m.in. niezwykle
funkcjonalnym rozwiązaniem, jakim jest OpenUp!, które pozwala na otwieranie
drzwi piekarnika po jedynie dotknięciu uchwytu, np. łokciem. Z kolei BakingPro
System™ podnosi jakość domowych wypieków. Wybranymi modelami można także
sterować za pomocą smartfona. Płyty gazowe wyposażono w precyzyjną kontrolę
płomienia FlameControl, dzięki czemu użytkownicy zyskali niespotykaną w tej
kategorii produktów możliwość precyzyjnego dobrania wielkości płomienia. Nowe,
wydajne okapy wyposażono w sterowanie sensorowe Touchless®, które umożliwia
sterowanie za pomocą gestów bez dotykania urządzenia. Z kolei zmywarki z
innowacyjnymi ramionami natryskowymi WaterSpinner, gwarantują perfekcyjne
zmywanie oraz możliwość zarządzania przestrzenią dzięki rozwiązaniu MaxiSpace3.

***

O Grupie Kapitałowej Amica

Amica to największy polski producent sprzętu
gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę urządzeń dużego
i małego AGD, wyróżniających się użytecznością, jakością, wyglądem i
innowacyjnością.

Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych
przychodów dzięki sprzedaży na blisko 70 rynkach zagranicznych.

Amica jest laureatem wielu prestiżowych
nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród
portfolio marek Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa,
CDA i Fagor. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany tytułem Prezesa Roku w
ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy „Parkiet”.