Michał Rakowski – CFO
Grupy Amica w TV Biznes24
Gościem Romana Młodkowskiego w stacji Biznes24 był Michał
Rakowski, członek Zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych.
Największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego zaraportował w
trzecim kwartale wysoki wzrost zysków (zysk netto wzrósł o 92% r/r). Udało się
nadrobić spadek dynamiki spowodowany wcześniej przez lockdowny gospodarek. Co
więcej, zadziałały wdrożone programy oszczędnościowe w zakresie kosztów
logistyki i marketingu.
Wzrasta sprzedaż internetowa, zainteresowanie onlinem jest
bezpośrednim efektem pandemii. Skala tego zjawiska uzależniona jest od
nałożonych ograniczeń. Jednym z rynków, gdzie ten kanał sprzedaży najszybciej
rośnie, jest Polska. Dla Grupy Amica rozkład kanałów sprzedaży jest oczywiście
neutralny, gdyż sprzedaje produkty wszystkim dystrybutorom.
Grupa Amica realizuje obecnie strategię HIT2023, wprowadzoną
w 2013 roku. Docelowo jej założenia pozostaną aktualne jeszcze przez trzy
najbliższe lata. Zarząd pod przewodnictwem prezesa Jacka Rutkowskiego zapowiada
rozpoczęcie prac nad nową strategią, wskazującą kierunki działań, cele dla
Grupy Amica na najbliższe kilkanaście lat. Prace mają się rozpocząć w drugim
kwartale 2021 roku i potrwają minimum rok.