ATM Grupa z mocnym wzrostem podstawowego biznesu w pierwszej połowie 2025 roku

ATM Grupa (GPW: ATG) zanotowała istotne wzrosty wyników skonsolidowanych, a szczególnie dynamicznie wzrosły rezultaty segmentu produkcji telewizyjnej i filmowej. Pozytywny wpływ na jego wyniki w kolejnych kwartałach będą miały kolejne prestiżowe seriale, których premiery odbyły się we wrześniu br. – „Breslau” oraz „Drelich”.

Skonsolidowane przychody ATM Grupy, największego niezależnego producenta treści audiowizualnych w Polsce, w pierwszym półroczu 2025 wzrosły o 12% rdr, do blisko 126 mln zł. Przy wzroście rentowności pozwoliło to na wypracowanie 18,4 mln zł zysku operacyjnego (+59% rdr) i 12,3 mln zł zysku netto (+24% rdr). Motorem wzrostu rezultatów skonsolidowanych był segment produkcji treści, odpowiadający za dwie trzecie przychodów Grupy Kapitałowej. Przy 82,9 mln zł wpływów (+19% rdr) wygenerował 14,6 mln zł wyniku EBITDA (+63% rdr), 10,5 mln zł zysku operacyjnego (+58% rdr) i 8,3 mln zł zysku netto (+56% rdr).

W pierwszym półroczu 2025 konsekwentnie realizowaliśmy projekty produkcyjne i wzmacnialiśmy wiodącą pozycję rynkową. Przełożyło się to na wyraźny wzrost wyników finansowych, a jednocześnie taki mocny tytuł jak Breslau (Disney+) zostanie rozliczony w naszych sprawozdaniach już w trzecim kwartale, a do wyników 2025/2026 dołoży się również serial Drelich (TVP1) wskazuje Przemysław Kmiotek, Prezes Zarządu ATM Grupa S.A.

Przychody i wynik EBITDA wzrósł również w drugim tradycyjnie najważniejszym segmencie działalności ATM Grupy, czyli w aktywach produkcyjnych, odpowiadających za 27% przychodów skonsolidowanych półrocza (łącznie segmenty produkcji treści i zarządzania aktywami trwałymi odpowiadały za 93% przychodów). Zysk netto segmentu aktywów produkcyjnych obciążyły głównie w bieżącym roku niższe wyniki spółek ujmowanych w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym według metody praw własności (postprodukcyjny Black Photon, ATM Virtual oferujący wirtualną scenografię, Lumina zajmująca się parkami iluminacji w sezonie zimowym), a także sprzedaż gruntu wewnątrz Grupy, co jednak wygenerowało zobowiązanie podatkowe. W rezultacie zysk netto tego segmentu był niższy rok do roku o 1,4 mln zł. Z kolei wynik netto zaksięgowany ze względu na posiadany pakiet akcji producenta gier komputerowych BoomBit spadł o 2,2 mln zł rdr, ale jednocześnie wynik netto wypracowany przez segment deweloperski wzrósł o 2,9 mln zł.

– Najważniejszy jest dla nas core-business związany bezpośrednio lub pośrednio z produkcją treści audiowizualnych, który stanowi fundament osiąganych wyników i generowanej gotówki. Do wypracowywanej nadwyżki finansowej kontrybuuje też tradycyjnie działalność deweloperska, co zwiększa nasz potencjał inwestycyjny i dywidendowy. Od debiutu na GPW w 2004 roku co roku wypłacaliśmy dywidendę, a już po przekazaniu akcjonariuszom prawie 22 mln zł dywidendy za zeszły rok posiadaliśmy na koniec półrocza blisko 55 mln zł nadwyżki finansowejmówi Emil Dłużewski, Członek Zarządu ATM Grupa S.A.

Na wspomnianą nadwyżkę finansową ATM Grupy w skonsolidowanym bilansie na koniec czerwca 2025 roku składało się 19,3 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów oraz 35,3 mln zł innych aktywów finansowych, służących zagospodarowaniu nadwyżki gotówkowej (depozyty bankowe i udzielone pożyczki). Implikuje to potencjalną wartość wskaźnika dług netto do EBITDA wyraźnie w strefie ujemnej (Grupa dysponuje nadwyżką środków finansowych nad zobowiązaniami finansowymi).

 

———————————-

Segment produkcji treści

W pierwszej połowie 2025 roku na 34 antenach (nie licząc SVOD) można było oglądać 34 produkcje ATM Grupy, blisko 9,3 tys. godzin wyemitowanych programów. Wygenerowały one zasięg 93%, co oznacza, że ponad 31 mln osób oglądało realizacje ATM Grupy w tym okresie.

Większość kontynuowanych przez ATM Grupę produkcji ma już mocno ugruntowaną pozycję na rynku i stałą widownię („Pierwsza miłość”, „Sprawiedliwi. Wydział Kryminalny”, „Policjantki i Policjanci”, „Uroczysko”, teleturniej „Awantura o kasę”). W marcu br. na platformie Netflix zadebiutował serial „Tylko jedno spojrzenie” – trzecia, po „W głębi lasu” i „Zachowaj spokój”, adaptacja twórczości Harlana Cobena wykonana przez ATM Grupę dla tej platformy streamingowej. Produkcja z Marią Dębską i Piotrem Stramowskim już kilka dni po premierze stała się hitem, trafiając na globalne listy najpopularniejszych seriali Netfliksa.

Pod koniec maja wystartowały zdjęcia do filmu „Jak żyć, żeby nie zwariować” – to komedia obyczajowa z Magdaleną Popławską i Piotrem Roguckim w rolach głównych, reżyserowana przez Tomasza Koneckiego – współtwórcę komedii takich jak „Lejdis”, „Ciało” i „Testosteron”.

12 września na platformie Disney+ premierę miał serial kryminalny „Breslau”, który stał się najchętniej oglądanym tytułem w Polsce na tej platformie VOD. Z kolei 14 września na antenie TVP1 zadebiutował serial sensacyjny „Drelich”, przyciągając blisko 1,2 mln widzów i osiągając udział na poziomie prawie 10% SHR w grupie 4+. Produkcja uplasowała się na drugim miejscu w całym paśmie, wyraźnie wygrywając konkurencję z głównymi stacjami.

 

Segment zarządzania aktywami trwałymi

Segment ten obejmuje świadczenie wszelkiego rodzaju usług pomocniczych dla produkcji telewizyjnej, filmowej, teatralnej i innej, opartej o posiadane zasoby technologiczne i nieruchomości. W szczególności zostają do nich zaliczane usługi wykonywane przy użyciu wozów realizacyjnych HD, usługi dźwiękowe, montażowe, oświetleniowe, operatorskie, realizacja efektów specjalnych, usługi informatyczne, transportowe oraz wynajem powierzchni studyjnych i biurowych.

Spółki, które mają wpływ na wyniki tego segmentu to: ATM System (obsługa sprzętowa oraz świadczenie usług związanych z postprodukcją), ATM Studio (wynajem powierzchni studyjnych), ATM Grupa i ATM Inwestycje (przede wszystkim wynajem obiektów), a także spółki ujmowane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym według metody praw własności: Black Photon (świadczenie usług związanych z postprodukcją tzw. „klasy premium”), Lumina wraz z jednostkami zależnymi (usługi związane z organizacją i obsługą parków iluminacji), ATM Virtual (usługi związane z produkcją audiowizualną w studio wirtualnej scenografii).

Działalność spółki ATM System jest skoncentrowana na świadczeniu najwyższej jakości usług z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu telewizyjnego i filmowego. Posiadana baza sprzętowa jest stale modernizowana i dostosowywana do potrzeb rynku. W pierwszej połowie 2025 roku spółka ATM System zrealizowała wszystkie zaplanowane projekty. Co istotne, pomimo zakończenia działalności w Polsce platformy Viaplay w maju br., kontrahent ten wywiązuje się z umowy na studyjną obsługę wydarzeń sportowych, która obowiązuje do końca br.  W analizowanym okresie Spółka obsługiwała liczne wydarzenia sportowe i kulturalne, m.in. mecze piłkarskiej Ekstraklasy, Europejski Stadion Kultury, Fame MMA, Gala Plejady, „Ostatni koncert” Quebonafide, Gala KSW, Halowe Mistrzostwa Polski, Mistrzostwa EuropyKobiet U-19, mecze piłkarskiej reprezentacji Polski, pokaz mody, kongres Kanału Zero. Spółka obsługiwała także różne produkcje serialowe, fabularne oraz rozrywkowe. Całość działań dopełniają zlecenia reklamowe, usługi postprodukcji oraz projekty jednorazowe.

Znaczna część programów rozrywkowych obsługiwanych przez ATM System realizowana jest w Warszawie w halach studyjnych należących do ATM Studio. Nowoczesny kompleks studyjny w Warszawie daje możliwość oferowania kompleksowych usług realizacji telewizyjnych dla rynku producenckiego, co istotnie umacnia pozycję rynkową Grupy. Powierzchnia biurowa należąca do ATM Studio wynajmowana jest na potrzeby wielu spółek z branży telewizyjnej i reklamowej. Budynek ATM Studio jest popularnym miejscem na realizację produkcji telewizyjnych, filmów reklamowych, spektakli teatralnych i koncertów oraz różnego rodzaju imprez takich jak pokazy promocyjne, prezentacje, konferencje, szkolenia i kongresy.  W analizowanym okresie spółka ATM Studio współpracowała z wieloma podmiotami w zakresie wynajmu hal studyjnych na potrzeby produkcji programów kulturalno-rozrywkowych oraz z domami produkcyjnymi w zakresie realizacji filmów reklamowych.

Spółka Black Photon specjalizuje się kompleksowymi usługami postprodukcji filmowej i telewizyjnej. Usługi świadczone przez Spółkę rozpoczynają się pracą na planie zdjęciowym, a kończą dostarczeniem wszystkich wymaganych materiałów emisyjnych. Black Photon pozyskuje nowych klientów i obsługuje coraz więcej projektów. Najwyższa jakość świadczonych usług, gwarancja bezpieczeństwa danych, najwyższy komfort pracy oraz zastosowanie wielu innowacyjnych rozwiązań przyciąga producentów, którzy coraz chętniej kompleksowo powierzają obsługę postprodukcyjną swoich projektów spółce Black Photon.

Spółka ATM Virtual w analizowanym okresie kontynuowała działalność związaną z produkcją audiowizualną w studio wirtualnej scenografii. Spółka oferuje pełen zakres usług związanych z procesem tworzenia wirtualnej scenografii opartej na silniku Unreal Engine i wyświetlanej na specjalnie zaprojektowanych ekranach LED. Technologia pozwala na realizację całej gamy zleceń, w tym wymagających Driving Stage i Flying Stage. Wykorzystanie wirtualnych lokalizacji pozwala na optymalizację kosztów, zwiększa efektywność logistyki produkcji oraz skraca czas postprodukcji reklam, teledysków i filmów fabularnych. Zespół ATM Virtual składa się ze specjalistów z Polski i zagranicy, przygotowanych do prowadzenia producentów filmowych przez cały proces tworzenia wirtualnego świata, od pre-produkcji, przygotowania fotorealistycznych lokacji 3D, po zdjęcia i postprodukcję.

W pierwszym kwartale 2025 roku spółka Lumina (parki iluminacji), zgodnie z corocznym harmonogramem, zakończyła sezon zimowy i rozpoczęła prace związane z demontażem, serwisem i magazynowaniem dekoracji. W drugim kwartale realizowane były zadania związane z przeglądem i serwisowaniem dekoracji. Zarząd Luminy prowadził również działania, mające na celu pozyskanie nowych zleceń, możliwych do realizacji w okresie między sezonami – spółka pozyskała zlecenia zewnętrzne w obszarze wsparcia marketingowego eventów w sezonie letnim. Równolegle Lumina pozyskała partnera tytularnego na kolejny sezon do jednego z parków iluminacji. Dokonano również przeglądu posiadanych lokalizacji i po dokładnej analizie wybrane zostały lokalizacje, w których realizowane będą eventy w sezonie 2025/2026. Sezon 2024/2025 nie przyniósł oczekiwanych wyników, głównie z powodu niższej rentowności parków zagranicznych. Jednocześnie w Polsce odnotowano rekordową frekwencję, co potwierdza silną pozycję spółki na rynku krajowym.

 

Segment nieruchomości / deweloperski

Segment ten obejmuje realizację projektów budowlanych i obejmuje spółki ATM Inwestycje, ATM Golf Estate, ATM Baltic oraz ATM Living AB i jej jednostki zależne.

Przychody i wyniki segmentu działalności deweloperskiej są mocno związane z cyklem budowy, który podlega reżimowi technologicznemu. W związku z tym wyniki prezentowane w tym segmencie, z uwagi na różny etap budowy poszczególnych inwestycji, mogą się istotnie różnić w okresach sprawozdawczych. 

W pierwszej połowie 2025 roku spółka ATM Inwestycje sprzedała jednostki mieszkalne w kolejnym etapie przedsięwzięcia „Błękitne Aleje” w miejscowości Bielany Wrocławskie, natomiast spółka ATM Golf Estate (konsolidowana metodą praw własności) sprzedała jednostki mieszkalne w pierwszym etapie projektu „Osiedle Golfowe”. Szacowana wartość aktywów segmentu deweloperskiego to około 60 mln zł.

 

Produkcja gier komputerowych

Segment ten związany jest z posiadaniem przez ATM Grupę 4 mln akcji BoomBit S.A., stanowiących 29,3% w kapitale i zapewniających 6 mln głosów na WZ (30,6%). BoomBit S.A. jest spółką notowaną na GPW.

W pierwszej połowie 2025 roku Grupa Kapitałowa BoomBit odnotowała stratę netto przypadającą na akcjonariuszy jednostki dominującej, co przełożyło się na 112 tys. zł straty netto przypadającej na ATM Grupę jako akcjonariusza. Opis czynników mających wpływ na wynik osiągnięty przez Grupę Kapitałową BoomBit został zamieszczony w skonsolidowanym rozszerzonym raporcie okresowym Grupy Kapitałowej BoomBit, dostępnym m. in. na stronie internetowej https://boombit.com/pl/ir/raporty-okresowe/.

W sprawozdaniu skonsolidowanym ATM Grupy prezentowany jest udział w aktywach netto skonsolidowanego sprawozdania Grupy Kapitałowej BoomBit. Wartość aktywów spółki BoomBit ujętych w bilansie skonsolidowanym ATM Grupy na 30 czerwca 2025 roku to 21,5 mln zł, natomiast ich wartość według kursu giełdowego z tego dnia to 27,5 mln zł. 

 

***

ATM Grupa S.A. to największy niezależny producent treści audiowizualnych w Polsce z ponad 30-letnią historią, w ramach której można wymienić takie produkcje serialowe jak Wataha, W głębi lasu, Zachowaj spokój, Tylko jedno spojrzenie, Absolutni debiutanci, Uroczysko, Pierwsza miłość, Lombard. Życie pod zastaw, Druga szansa, Świat według Kiepskich, Sprawiedliwi, Wydział Kryminalny, Policjantki i Policjanci, Więzienie czy teleturniej Awantura o kasę. W 2025 roku najgłośniejsze produkcje ATM Grupy to seriale Breslau (Disney+) oraz Drelich (TVP 1). ATM Grupa obsługuje również transmisje imprez sportowych i rozrywkowych, czego przykładem były Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, mecze piłkarskiej Ekstraklasy (w tym Multiligę), gale KSW, Fame MMA, GROMDA, Clout, transmisje z koncertów Hansa Zimmera w Krakowie, Dawida Podsiadło w Chorzowie czy z Europejskiego Stadionu Kultury.

Produkcje Grupy obejrzało w I połowie 2025 roku ponad 31 mln widzów, a kontrahentami są m.in. telewizje rozsiewcze oraz platformy streamingowe. Segment produkcyjny uzupełniają spółki segmentu zarządzania aktywami trwałymi – własne hale studyjne, największe w Polsce zaplecze sprzętowe oraz największe w regionie CEE portfolio produkcji wirtualnych. W ramach grupy kapitałowej prowadzona jest także działalność deweloperska (nieruchomości), a ATM Grupa posiada również istotny pakiet akcji giełdowego producenta gier BoomBit S.A.

ATM Grupa S.A. to spółka notowana na rynku głównym GPW od roku 2004, która rokrocznie wypłaca dywidendę. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.atmgrupa.pl.