Orbitvu pozyskuje inwestora – fundusze zarządzane
przez TFI Capital Partners
- Orbitvu
działa w dynamicznie rosnącym segmencie rozwiązań sprzętowych dla podmiotów z
rynku e-commerce; - TFI
Capital Partners zapewnia wsparcie finansowe i kompetencyjne globalnej
ekspansji oraz rozwoju produktów Orbitvu; - Urządzenia
do automatycznej fotografii produktowej Orbitvu już dziś sprzedają się w 45
krajach na całym świecie, a ich jakość docenili m.in. eBay Fashion, Benetton,
Rossmann czy Bata.
Technologiczna
spółka Orbitvu z Tarnowskich Gór, założona przez Państwa Grażynę i Tomasza
Bochenek, łączących w sobie pasję do fotografii i nowych technologii, pozyskała
strategicznego inwestora finansowego w postaci TFI Capital Partners. Orbitvu może poszczycić się najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami
technologicznymi na skalę światową w obszarze automatycznej fotografii
produktowej. Urządzenia wykorzystywane są
najszerzej w dynamicznie rosnącej
branży e-commerce, dla której szybkość wykonywania zdjęć, jakość i
powtarzalność są jednym z kluczowych
elementów budowania przewagi konkurencyjnej.
Product teleporting
Orbitvu oferuje najszybciej działające urządzenia na rynku,
pozwalające na umieszczanie setek czy tysięcy idealnych zdjęć towarów na
witrynach e-commerce w krótkim czasie. Urządzenia te już na etapie wykonywania
zdjęć błyskawicznie i automatycznie usuwają tło z nawet skomplikowanych czy
przezroczystych obiektów. To tylko jedna z wielu zalet urządzeń serii
Alphashot.
– Nasze rozwiązania
odpowiadają wprost na kluczowe potrzeby e-commerce i eliminują istotne „wąskie
gardło” u naszych klientów. Sklep, wprowadzający nową kolekcję, staje przed
zadaniem zamieszczenia jej na witrynie. Każdy produkt powinien być
sfotografowany z kilku stron, a dla zdjęć 360 stopni i 3D potrzeba jeszcze
więcej ujęć. Klasyczne metody wymagają studia, fotografów, grafików i przede
wszystkim czasu. Rozwiązania Orbitvu automatyzują i konsolidują wszystkie
procesy w jeden, włącznie z umieszczeniem zdjęć na witrynie. Dla naszych
klientów jakość zdjęć, koszt i czas ich wykonania to priorytety. Nasze produkty
dają klientom duże oszczędności, a czas wykonania zdjęć najwyższej jakości
skracamy kilkukrotnie, stąd nasze hasło: „product teleporting” – mówi Tomasz Bochenek,
założyciel oraz Prezes Zarządu Orbitvu.
„Nikt na świecie nie
potrafi tego zrobić tak jak my”
Zdjęcia 360 stopni czy 3D to tylko pochodne pojedynczych zdjęć. To
właśnie pojedyncze ujęcia złożone w kompozycję decydują o tym, jaka będzie
konwersja odwiedzin strony internetowej na sprzedaż. Przewagą rozwiązań Orbitvu
jest m.in. odpowiednie zarządzanie oświetleniem, temperaturą barw i poziomem
odbić światła. W tym celu każde urządzenie posiada zdefiniowane profile zarówno
w oprogramowaniu, jak i w urządzeniu. Pasja fotografowania Państwa Bochenek
przekłada się bezpośrednio na efekty pracy urządzeń Orbitvu w postaci
perfekcyjnych zdjęć produktów, czyli tzw. „packshotów”. Dla specyficznych
towarów typu biżuteria, zegarki, obuwie czy odzież Orbitvu posiada dedykowane
wersje urządzeń. Podobnie – aby zapewnić idealną dla oka grę światła, dla
sprzedawców win i alkoholi spółka stworzyła specjalne urządzenie Alphashot
Wine. Całość, włącznie z aparatami fotograficznymi, sterowana jest zaawansowanym
autorskim oprogramowaniem.
– Na software
przeznaczamy większość środków w ramach R[&]D. Oprogramowanie jest mózgiem
systemu i pełni funkcje fotografa i grafika w jednym. Nasz najnowszy produkt
AlphaShot XXL m.in. do fotografowania żywych modeli oraz odzieży na manekinach
to w dużej mierze praca naszych deweloperów software’owych. Automatyczne
wycinanie tła ze zdjęcia żywego modela, wymagało opracowania szeregu
innowacyjnych algorytmów, które stworzyliśmy wewnętrznie. Nikt na świecie nie potrafi tego zrobić tak
ja my – dodaje
Tomasz Bochenek.
Czas na podbój rynku
USA
Obecnie największym rynkiem dla Orbitvu są Niemcy. Ugruntowana pozycja
w tym kraju potwierdza wysoką jakość urządzeń spółki i stanowi świetną
referencję. W trakcie roku Orbitvu otworzyła cztery własne biura zagraniczne, a
łączna sieć sprzedaży – wraz z partnerami handlowymi – obejmuje 45 państw. Choć
plan rozwoju zakłada ekspansję na całym świecie, również w Azji, to w
najbliższych miesiącach najważniejsze będzie zbudowanie struktur sprzedażowych
w USA, największym rynku e-commerce na świecie, gdzie już w tej chwili trafia
część produkcji. Fizyczna obecność Orbitvu jest niezbędna, aby myśleć o
profesjonalnej sprzedaży i wsparciu klienta w USA.
– Orbitvu udowodniło
nam, że posiada wiodącą technologię, a produkt ma zasięg globalny. Głównym
odbiorcą jest dynamicznie rosnąca i podnosząca standardy branża e-commerce, dla
której prezentacja towarów odgrywa zasadniczą rolę. Poprzez inwestycję chcemy
zapewnić środki na światową ekspansję i R[&]D. Będziemy również wspierać
Orbitvu w obszarze naszych kompetencji – powiedział Adam Chełchowski, Prezes Zarządu
TFI Capital Partners.
eBay Fashion, Benetton, Rossmann czy Bata to tylko wybrani znani
użytkownicy rozwiązań Orbitvu. Pośród klientów jest także dużo mniejszych
sklepów, a nawet sprzedawcy z portali aukcyjnych. Urządzenia Orbitvu kupują
również sami producenci w celu skatalogowania i archiwizacji portfolio
produktów czy udostępniania zdjęć sprzedawcom.
Popyt na produkty Orbitvu napędza jednak przede wszystkim rozwój
e-commerce, wprowadzanie standardów zdjęć (np. Amazon, Allegro), rosnące
wymagania konsumentów co do jakości i liczby zdjęć produktów oraz przede
wszystkim rachunek ekonomiczny – inwestycja w urządzenia Orbitvu zwraca się
bardzo szybko, obniżając koszty wykonania i post-produkcji, jednocześnie
niezwykle mocno przyspieszając proces umieszczenia zdjęć w internecie.
Dodatkowo, niezmiernie ważna dla e-commerce jest jednorodność i
standaryzacja zdjęć. Liczące się e-sklepy nie mogą już obecnie pozwolić sobie
na wyświetlanie zdjęć różnego pochodzenia, wykonanych różnymi urządzeniami,
dlatego też wiele firm z sektora e-commerce, mimo, że może otrzymać zdjęcia od
producenta, wykonuje je urządzeniami Orbitvu we własnym zakresie i standardzie.