Sieć Piotr i
Paweł finalizuje wybór inwestora strategicznego

oraz kontynuuje proces restrukturyzacji

Zgodnie z zapowiedziami, sieć handlowa Piotr i
Paweł jest w fazie finalizowania transakcji z inwestorem strategicznym, którego
nazwa zostanie upubliczniona po sformalizowaniu umowy. Wyłonienie potencjalnych
inwestorów nastąpiło po procesie due diligence oraz złożeniu przez
zainteresowane podmioty ofert zakupu w ramach trwającego od jesieni zeszłego
roku procesu sprzedaży sieci Piotr i Paweł przy wsparciu działu bankowości
inwestycyjnej BZ WBK.

Rozmowy
są zaawansowane, zmierzamy do końca procesu M[&]A. Obecnie przedstawiciele
sieci Piotr i Paweł oraz potencjalnych inwestorów prowadzą rozmowy, dotyczące
urynkowienia czynszów za lokale wynajmowane przez sieć. Zależy nam na
przeprowadzeniu stosownych ustaleń w tym zakresie –
podkreśla Robert Krzak, Wiceprezes Zarządu sieci Piotr i Paweł.

Równolegle sieć Piotr i Paweł optymalizuje
działalność operacyjną, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów,
franczyzobiorców, pracowników i pozostałych interesariuszy. W szczególności zostały
zredefiniowane zasady zarządzania zasobami organizacji i ograniczania
kosztów funkcjonowania sieci.

– W
ostatnich tygodniach zostały zamknięte wybrane nierentowne placówki, co jest elementem
prac nad poprawą rentowności sieci
. Zakres i
charakter zmian restrukturyzacyjnych obejmuje też między innymi renegocjacje
warunków najmu oraz, uproszczenie struktur i procesów decyzyjnych w centrali
firmy. Ważnym elementem planu jest również wzmocnienie tradycyjnych wartości Piotra
i Pawła, takich jak najwyższa jakość, najszerszy asortyment, najwyższy poziom zadowolenia
klientów, otwarta i rzeczowa komunikacja z dostawcami
mówi Marek Miętka, Prezes Zarządu sieci
Piotr i Paweł.

***

Sieć Piotr i
Paweł

Ogólnopolska sieć handlowa, której historia sięga 1990 roku. W jej
ramach działa 140 sklepów, przede wszystkim w formacie supermarketów. Klienci
mogą również robić zakupy przez internet z dostawą do domu (e-piotripawel.pl). Twórcami
firmy są Eleonora Woś i jej synowie Piotr i Paweł Woś, którzy w ramach polskiej
firmy rodzinnej z małego lokalnego sklepu w Poznaniu stworzyli jedną z
wiodących krajowych sieci detalicznych. Sieć Piotr i Paweł ma unikatowy na
polskim rynku charakter marki, liczną grupę wiernych i zadowolonych klientów, a
rodzinny charakter firmy i jej prawie 30-letnia historia są wsparciem dla
możliwości rozwoju. Jednocześnie sieć
Piotr i Paweł jest liderem technologicznym sprzedaży detalicznej
, wdrażając
w czerwcu 2018 roku system „Skanuj i Kupuj” z płatnościami mobilnymi,
umożliwiającymi ominięcie przez klientów kolejek, wykładania zakupów przy kasie
i ponownego pakowania, a nawet bez wyjmowania portfela.

www.piotripawel.pl