Houston: cel
osiągnięty – świat wie, że mamy innowacyjny produkt

W rozmowie z
dziennikarzem PAP przezes zarządu PZ Cormay skomentował zakończone niedawno
targi American Association for Clinical Chemistry w Houston, gdzie po raz
pierwszy zaprezentowany został prototyp rewolucyjnego analizatora krwi BlueBox.
Rozmowa dotyczyła perspektyw dla przełomowego na skalę światową analizatora
krwi Blue-Box. Prezes, odpowiadając na pytania, rozwiał wiele wątpliwości i
przypuszczeń inwestorów. Celem obecności na największych branżowych targach na
świecie było przybliżenie podstawowych funkcjonalności sprzętu i pokazanie jego
innowacyjności.

„Nasza
obecność na targach AACC miała charakter business to business. Chcieliśmy
zaprezentować innowacyjność produktową naszego urządzenia, zarówno pod względem
oferowanych funkcjonalności, jak i pod względem intrfejsu użytkownika. Zrealizowaliśmy postawione cele. Następnym
krokiem będzie zorganizowanie warsztatów dla ostatecznych użytkowniów – dla
lekarzy.” – powiedział Prezes Tomasz Tuora

„Projekt
BlueBox jest obecnie na etapie prototypu. Poszukujemy partnerów wśród
największych na świecie producentów urządzeń medycznych i diagnostycznych. Na
targach American Association for Clinical Chemistry w Houston spotkaliśmy się z
zainteresowaniem wszystkich największych firm z branży . Z dwoma z liderów mamy
już kolejne spotkania umówione w październiku w celu zaprezentowania wszystkich
funkcjonalności BlueBoxa. ” – dodał prezes Cormaya

Współpraca
z globalnym partnerem ma ułatwić dotarcie
z produktem do jak najszerszej liczby odbiorów – aby BlueBox w krótkim czasie
od debiutu znalazł się w jak największej liczbie gabinetów lekarskich.
Rozpoczęcie produkcji ostatecznej wersji może ruszyć, zdaniem prezesa, już że
na przełomie 2014 / 2015 r. Wykorzystanie potencjału analizatora z pewnością
wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe zarówno Cormaya, jak i jego
szwajcarskiej spółki zależnej Orphée, która będzie dystrybutorem przełomowego
analizatora.

„Marża,
którą będziemy uzyskiwać na tym produkcie
może się różnić w zależności od sposobu dystrybucji. Przypuszczam jednak,
że marża na sprzedaży przekroczy 70
proc. w pierwszych latach od debiutu.” – powiedział Prezes Tomasz Tuora

„Grupa
Cormay będzie również jedynym producentem odczynników i materiałów zużywalnych
potrzebnych do przeprowadzania badań w BlueBoksie”. W tym upatrujemy
główne źródło zysków w przyszłości.” – dodał prezes Cormaya

Jest to
również powód, dla którego spółka planuje szybką penetrację szerokiego rynku
gabinetów lekarskich, ponieważ im więcej urządzeń zostanie tam zainstalowanych,
tym większe zapotrzebowanie będzie na jednorazowe testy.

Zgodnie ze słowami prezesa Tomasza Tuory grupa Cormay może
zwiększać przychody o ok. 15% rocznie w perspektywie 3-5 lat, nie uwzględniając
sprzedaży urządzenia BlueBox, na rynku rosnącym o 5-7%. Spółka chce rozpocząć
sprzedaż produktów na rynek weterynaryjny w USA za 15 mln EUR rocznie.

Cormay chce sprzedawać rewolucyjny analizator krwi
BlueBox również w wersji OEM
największym światowym producentom sprzętu medycznego, z dwoma prowadzi rozmowy.

„Wczesną
jesienią spodziewamy się rozpoczęcia procesu walidacji BlueBoxa, co pozwoli nam
na przedstawienie wyników testów potencjalnym partnerom. Wybór partnera jest
dla nas kwestią kluczową i z pewnością będziemy podejmować tę decyzję bardzo
rozważnie. Chcemy wybrać partnera, który ułatwi nam skuteczne dotarcie do
lekarzy. Nie będziemy spieszyć się z decyzją.” powiedział Prezes Tomasz
Tuora

„Proces
industrializacji, czyli wprowadzania
urządzenia do produkcji trwa około półtora roku. Oznacza to, że na
przełomie 2014 / 2015 r. będziemy mogli zacząć masową sprzedaż BlueBoxa” –
dodał Tuora

Cormay liczy
na to, że w pierwszym pełnym roku komercjalizacji sprzeda kilka tys. aparatów.
Najbardziej interesującym rynkiem jest USA, na który aktualnie przygotowywana
jest strategia komercjalizacji. W Europie, w pierwszej kolejności, Spółka liczy
na Szwajcarię, gdzie od wielu lat współpracuje z dystrybutorem zaopatrującym
gabinety lekarskie. Według tego partnera
na tym rynku można zainstalować w ciągu trzech lat około 5 tysięcy urządzeń.

Dowiedz się
więcej

http://gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/news/info/519957,przychody-cormay–bez-blueboxa–moga-rosnac-o-ok–15-proc–rdr-przez-3-5-lat

http://gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/news/info/519959,cormay-chce-sprzedawac-wersje-oem-blueboxa–widzi-zainteresowanie-liderow-rynku-%28wywiad%29