Czy marketerzy są gotowi na metaverse?

 

Agencja K2 Create (Grupa K2) wraz z Shortlist Consulting sprawdziła, co polscy marketerzy myślą o metaverse i czy są gotowi wkroczyć na nowe dla marek terytorium.

 

70% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu stanowili szefowie działów marketingu, a 40% zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50%.

Badanie pokazało, że 90% marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40% marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze. To pokazuje, że agencje reklamowe jeszcze nie proponują rozwiązań ani nie edukują klientów na temat możliwości działań marketingowych w metaświecie. Marketerzy szukają więc wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach, w prasie branżowej i na LinkedIn.

 

Marketerzy w metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż 1/3 upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie PR-owego buzzu.

 

– Wraz z rozwojem samego marketingu w kolejnych technologicznych rozwiązaniach, ewoluuje również rola marketera. W badaniu zapytano o metawersum, czyli cyfrowy świat, który istnieje niezależnie od jakiegokolwiek jednego świata fizycznego. Mimo, że samo komercyjne metawersum firmy Meta traci ostatnio zainteresowanie inwestorów, zgodnie z wynikami badania marketerzy uważają metawersum nie za krótkotrwały trend, lecz coś, co z nami zostanie. Jednym z trendów, który już zaczyna się pojawiać i – zgodnie z wynikami badania jest coraz bardziej widoczny dla samych marketerów – jest przejście bardzo wielu działań marketingowych do metawersum. Wyniki badania wskazują również, że w znakomitej większości marketerzy nie tylko interesują się koncepcja metawersum, ale też mają świadomość marketing, że w środowisku metawersalnym będzie się bardzo różnił od marketingu tradycyjnego komentuje wyniki badania Profesor Aleksandra Przegalinska, futurolożka i ekspertka w temacie badań nad sztuczną inteligencją.

 

– Cieszymy się, że blisko 100 szefowych i szefów marketingu zdecydowało się podzielić swoim spojrzeniem na metaverse. Ich odpowiedzi pokazują, że branża interesuje się tematem, marketerzy mają osobiste doświadczenia z metaverse, a temat jest powszechnie dyskutowany w firmach, które reprezentują.

Blisko 1/3 marketerów uważa, że obecność marek w metaświatach stanie się standardem w najbliższych latach. Wszystko wskazuje na to, że metaverse będzie kolejną przestrzenią do zagospodarowania przez zespoły marketingu … i to być może szybciej, niż się nam wydaje dodaje Marta Macke, CEO Shortlist Consulting 

 

 

*** 

 

K2 Create jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i docenianych agencji reklamowych w Polsce. Tworzy komunikację, która daje markom wyrazisty wizerunek i pozwala im sprawnie działać pomimo dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Jest częścią Grupy K2, która dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software.  
 
Działalność Grupy K2 opiera się na uzupełniających się liniach biznesowych: 

 

Segment agencyjny – K2 Create – projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach, opracowanie i wdrażanie strategii komunikacji marek.  

 

Segment mediowy – K2 Precise – prowadzenie kampanii digitalowych, usługi specjalistyczne – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę, kompleksowe wsparcie e-commerce, usługi planowania i zakupu TV.  

 

Segment software – Fabrity / K2 Digital Products – kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, projektowania produktów cyfrowych i rozwiązań e-commerce.  

 

Segment chatbotówPerfectBotchatboty drugiej generacji, które rozumieją większość pytań klientów, dzięki czemu realnie odciążają Contact Center.