Debiutuje Yupitergrad 2 od Gamedust. Miesiąc sprzedaży na wyłączność kupiła platforma PICO
Flagowy tytuł giełdowego producenta gier VR debiutuje w pierwszej kolejności na platformie należącej do właściciela serwisu TikTok. Po 30 dniach wyłączności planowana jest premiera gry Yupitergrad 2: The Lost Station na innych platformach, m.in. Meta Quest, Steam (PC VR) i HTC Vive XR Elite.
– Jesteśmy podekscytowani globalną premierą drugiej odsłony naszej gry Yupitergrad, która w pierwszej odsłonie sprzed dwóch lat na platformę Oculus – obecnie Meta Quest – wciąż utrzymuje bardzo wysoką średnią ocen 4,7 w skali 0-5 i jest jedną z najlepszych i najdłużej wspieranych gier VR. Jakość jest naszą wizytówką i cieszy nas, że w szczególny sposób, poprzez wykupienie czasowej wyłączności, docenili ją także eksperci Pico. Yupitergrad 2: The Lost Station ma bardzo duży potencjał sprzedażowy i liczymy, że będzie napędzał wyniki finansowe Spółki przez dłuższy okres – mówi Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust SA.
Gra jest dostępna nie tylko w Chinach, które jest kolebką tej platformy, ale także w dystrybucji cyfrowej na wszystkich urządzeniach PICO Neo 3 i PICO 4 na całym świecie.
Yupitergrad 2: The Lost Station to zręcznościowa gra na gogle wirtualnej rzeczywistości (VR), oparta o zwiedzanie tajemniczej stacji kosmicznej, pokonywanie przeszkód oraz starcia z polującymi na gracza robotami. Dzięki unikalnemu sposobowi poruszania się oraz mnogości różnorodnych pomieszczeń, jest to produkcja wyróżniająca się swą skalą i dopracowaniem w przestrzeni VR. Yupitergrad 2: The Lost Station, w porównaniu do swojej pierwszej części, posiada bardziej rozbudowany scenariusz, nowe elementy rozgrywki, zwiększoną liczbę zagadek oraz implementację mechaniki strzelania do celów. Cena detaliczna gry Yupitergrad 2: The Lost Station w dystrybucji cyfrowej na platformie Pico ustalona została na 24,99 USD. Gamedust jest producentem i jednocześnie wydawcą gry.
W najbliższym czasie można spodziewać się również drugiej dużej premiery ze stajni Gamedust. Pierwszą grą z segmentu Connected Realities jest Rooms of Realities produkcji studia Bluekey – spółki, której Gamedust jest też współudziałowcem. Rooms of Realities to gra oparta o technologię VR, w której głównym celem gracza jest wydostanie się z wirtualnego escape roomu, a rozgrywka polega na rozwiązywaniu zagadek środowiskowych o różnym stopniu trudności, zarówno indywidualnie, jaki i w trybie wieloosobowym. Gra będzie charakteryzować się urozmaiconym uniwersum i dużą różnorodnością lokacji dostępnych do rozgrywki, co zapewni wiele godzin rozgrywki. Rooms of Realities ma być stale rozwijane poprzez dodawanie do gry kolejnych pokoi, które mają być odwzorowaniem w rzeczywistości wirtualnej prawdziwych escape roomów. Od 24 kwietnia br. dostępne jest już demo gry Rooms of Realities na platformie AppLab oraz Steam, które zbiera bardzo dobre opinie wśród graczy.
Wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rosnący sektor branży gier, który przyciąga coraz więcej użytkowników oraz notuje rosnące przychody. Jeszcze w 2019 roku na świecie było „zaledwie” 8 mln gogli VR, podczas gdy w zeszłym roku już 3,5 razy więcej – około 28 mln, a prognozy na przyszły rok wskazują na wzrost o 66%, do 46 mln zestawów. Wraz z rozwojem technologii i wchodzeniem na rynek nowych generacji gogli od coraz szerszego grona firm technologicznych oraz wraz z debiutami kolejnych atrakcyjnych gier VR można spodziewać się efektu kuli śnieżnej na tym rynku.
***
Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej VR.
Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa connected realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe produkcje własne, jak również projekty wydawnicze.
Więcej informacji dostępne na: www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ oraz twitter.com/GamedustTT.