Fabrity Holding szacuje wyniki trzech kwartałów 2024 roku
Dwucyfrowa dynamika wzrostu przychodów, lepszy rok do roku wynik operacyjny oraz istotne wsparcie zysku netto dzięki ujęciu nadpłaty CIT – tak wynika z opublikowanych właśnie wstępnych rezultatów za dziewięć miesięcy bieżącego roku technologicznej Grupy Fabrity.
Zgodnie ze wstępnymi, szacunkowymi danymi finansowymi za okres styczeń-wrzesień 2024 roku, Grupa Fabrity Holding osiągnęła 56,1 mln zł przychodów ze sprzedaży usług, co oznacza wzrost o 14% rok do roku (+6,8 mln zł). Wypracowany wynik EBITDA szacowany jest na 6,4 mln zł (+0,3 mln zł rdr), a zysk operacyjny na 5,1 mln zł (+0,7 mln zł rdr).
– Nasze wyniki za trzy kwartały 2024 roku obrazują, w jaki sposób – jako spółka technologiczna – jesteśmy w stanie dostosować się do zmieniającego się otoczenia. Warunki rynkowe, w których działa nasza branża, są znacząco trudniejsze w porównaniu do lat 2020-2022. Mimo to Grupa Fabrity zwiększa przychody i wynik operacyjny. Jest to efekt licznych zmian, związanych z poszerzeniem i zwiększeniem konkurencyjności oferty, nowych partnerstw biznesowych i technologicznych, koncentracji na kompetencjach i wartości oferowanej naszym klientom. To również efekt pierwszych udanych inwestycji, wynikających z naszej bieżącej strategii 2024-2026. Mam na myśli szczególnie Fabrity Commerce – spółkę, która dołączyła do Grupy w lutym br. Bardzo nas cieszą efekty pracy na wspólnej, większej bazie klientów. Widzimy nowe źródła przychodów, po które żadna z firm wcześniej samodzielnie by nie sięgnęła, bo wymagało to połączenia skali i wiarygodności z wysokimi kompetencjami dziedzinowymi – wskazuje Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Grupa Fabrity Holding szacuje zysk netto trzech kwartałów 2024 roku na 7,9 mln zł, przy czym ujemną kontrybucję miała spółka PerfectBot, konsolidowana metodą praw własności (-0,8 mln zł), pozytywną natomiast, zaksięgowania w czerwcu br. kwota blisko 1,8 mln zł zwrotu podatku CIT za rok 2023 oraz rozpoznanie 2,5 mln zł nadpłaty podatku za rok 2022 (RB 45/2024, 55/2024, 63/2024).
– W latach poprzednich deinwestycje spółek spoza naszej działalności podstawowej istotnie wspierały nasz zysk netto i pozwalały na wypłatę solidnych dywidend. Pozostajemy w tym aspekcie konsekwentni i już w listopadzie wypłacimy 1,3 zł na akcję zaliczki na poczet dywidendy za rok 2024. W roku obecnym takim pozytywnym zdarzeniem dla zysku netto jest ujęcie nadpłat podatku CIT związanych z wykorzystaniem ulgi holdingowej przy transakcjach sprzedaży spółek zależnych – komentuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną zaprezentowane w skonsolidowanym raporcie Grupy Kapitałowej Fabrity Holding za trzy kwartały 2024 roku, którego publikację zaplanowano na 28 listopada 2024 r.
***
Grupa Fabrity Holding (do sierpnia 2023 roku Grupa K2 Holding) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów inżynierii oprogramowania, jak również usługi transformacji cyfrowej. Grupa zawiera spółkę holdingową oraz trzy jednostki biznesowe.
Segment software — spółka Fabrity Sp. z o.o. specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, generatywnej sztucznej inteligencji, przemysłowym Internecie rzeczy (IoT) oraz inżynierii danych i transformacji chmurowej. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Bayer, ABB, PepsiCo, Sanofi, Saint-Gobain,Miba, Liebherr, Toyota Bank, Hitachi Energy, dormakaba, Forbo czy agencja unijna Frontex. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także firmom z sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group.
Segment chatbotów—spółka PerfectBot Sp. z o.o., w której Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący chatboty AI, automatyzujące obsługę klienta w e-commerce. Z rozwiązania korzysta już kilkadziesiąt sklepów internetowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Australii, a także wiele dużych e-sklepów w Polsce, m.in. 4F, x-kom, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka czy Martes Sport.
Historia Fabrity Holding sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity Holding S.A. (dawniej K2 Holding S.A.) zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem: inwestorzy.fabrity.com.