Fabrity inwestuje w Panda Group i szuka kolejnych komplementarnych firm z sektora usług IT
Poznańska Panda Group dołącza do Grupy Fabrity, uzupełniając jej kompetencje o usługi i rozwiązania z zakresu e-commerce, oparte przede wszystkim o platformę Adobe Commerce (do niedawna Magento). To firma znana z jakości usług, otrzymująca najwyższe noty i nagrody Clutch.io – Magento Top Developers.
Spółka Fabrity, należąca do Grupy Fabrity Holding, nabyła 51% udziałów w spółce Panda Group od dwóch jej założycieli i menedżerów. Dotychczasowi wspólnicy zachowują łącznie 49% udziałów i będą aktywnie zaangażowani w pracę nad rozwojem spółki, a Szymon Niedziela pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu. Jednocześnie zostanie wzmocniony zespół menedżerski, głównie w obszarze rozwoju biznesu i obsługi klienta, czego wyrazem jest dołączenie do Zarządu Mai Rutkowskiej, dotychczasowej dyrektor w Fabrity.
– Dzięki nabyciu udziałów w Panda Group kompetencje Fabrity poszerzą się o tworzenie i rozwój rozwiązań e-commerce. Z naszej perspektywy inwestycja w Panda Group jest atrakcyjną alternatywą wobec rozwoju tego rodzaju biznesu w sposób organiczny – pozwala nam na szybsze zwiększenie przychodów w specyficznym segmencie usług i uzyskanie dostępu do kompetentnego i doświadczonego zespołu technicznego. Jesteśmy również przekonani, że dzięki wkładowi Fabrity, głównie w zakresie poszerzenia kompetencji sprzedażowych, dostępu do nowych klientów i rynków, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na tempo wzrostu wspólnej inwestycji. Dla inwestorów natomiast oznacza to przyspieszenie wzrostu i budowy wartości Grupy – podkreśla Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Cena nabycia pakietu większościowego w spółce Panda Group to 2,0 mln zł z możliwą wypłatą dodatkowej kwoty w wysokości do 2,1 mln zł pod warunkiem spełnienia określonych celów biznesowych w okresiedwóch lub trzech najbliższych lat (Earn-Out). Obecnie przychody Panda Group kształtują się na poziomie około 6 mln zł rocznie, a założyciele spółki wraz z Fabrity planują znaczące wzrosty w najbliższych latach. Struktura transakcji ma charakter motywacyjny i w odpowiedni sposób została powiązana z osiągnięciem założonych celów biznesowych.
– Finansujemy zakup udziałów Panda Group ze środków własnych spółki Fabrity, dzięki czemu transakcja ta nie wpłynie na procedurę skupu akcji własnych giełdowej spółki Fabrity Holding, na który – zgodnie z podjętą już uchwałą Walnego Zgromadzenia – przeznaczymy 7,7 mln zł. Nie przewidujemy również scenariusza dodatkowego finansowania Panda Group ze strony Grupy Fabrity Holding, gdyż spółka ta posiada wystarczające środki własne – wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Inwestycja w Panda Group to pierwsza tego typu transakcja Grupy Fabrity, która posiadajuż znaczne doświadczenie transakcyjne z ostatnich lat, ale w roli sprzedającego – w czerwcu 2022 r. zbyła udziały w spółce Oktawave (kupującym była Netia z Grupy Polsat Plus), a we wrześniu 2023 r. w spółkach segmentu marketingowego, K2 Create i K2 Precise (kupującym była Grupa Altavia/Kamikaze). W efekcie tych transakcji Fabrity Holding jest obecnie grupą działającą wyłącznie w segmencie technologicznym – usług i rozwiązań IT.
– Zamierzamy mądrze i odpowiedzialnie inwestować w firmy podobne do nas – dotyczy to zarówno profilu biznesowego, jak również wspólnych wartości i kultury.Umowa inwestycyjna z Panda Grup jest dobrym przykładem tego, jak strategicznie myślimy o akwizycjach – skokowo powiększamy kompetencje i przychody w obszarze, który nie był dotychczas naszą specjalizacją oraz koncentrujemy się na tym, jak dzięki synergiom w Grupie Fabrity możemy wspólnie szybciej rozwijać się i zwiększać przychody. Zachowujemy przy tym również spójność naszego profilu działalności – mówi Prezes Tomasz Burczyński
– Dlatego całość procesu inwestycyjnego trwała tylko kilka miesięcy, a znaczna część tego czasu została poświęcona na wspólne planowanie i odpowiedź na pytanie, czy mamy pomysł na to, jak razem osiągnąć więcej. Dzięki zaangażowaniu założycieli i naszych obecnych partnerów – Szymona Niedzieli i Krzysztofa Ratajczyka, jesteśmy przekonani, że jest to możliwe– dodaje Prezes Burczyński.
Fabrity planuje kontynuować działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań Grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na poszerzenie bazy klientów na wybranych rynkach. Założenia te są spójne z przygotowywaną strategią Fabrity Holding na lata 2024-2026, której prezentacja zaplanowana jest na pierwsze półrocze br.
***
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Grupa zawiera spółkę holdingową oraz trzyjednostki biznesowe.
Segment software – spółka Fabrity Sp. z o.o. – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group.
Segment chatbotów
PerfectBot, w którym Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce.Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. e-sklepy LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, x-kom.pl czy Martes. Obecnie trwają prace nad komercyjnym wprowadzeniem na rynek produktu PerfectBot GPT, opierającym się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji i tzw. wielkich modelach językowych.
Historia spółki sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity Holding S.A. (dawniej K2 Holding S.A.) zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem inwestorzy.fabrity.com.
***
Panda Group to firma specjalizująca się w rozwiązaniach e-commerce. Spółka została założona w 2013 roku w Poznaniu przez dwóch entuzjastów e-commerce i zbudowała solidną oraz stabilną bazę klientów, a także skuteczny zespół ponad 20 doświadczonych specjalistów. Jednym z głównych elementów strategii firmy jest dbałość o wysoką jakość. Głównymi klientami są renomowane – w większości zagraniczne – ,firmy, z którymi współpraca ma często charakter długoterminowy. Właściwa równowaga wiedzy specjalistycznej, doświadczenia i wsparcia technologicznego pozwalają Panda Group na pełną niezależność w realizacji projektów nawet na dużą skalę. Podstawowe umiejętności zespołu skupiają się wokół Adobe Commerce (do niedawna Magento). To platforma e-commerce rozwijana wraz z powiązanymi technologiami i frameworkami, takimi jak Symfony, PHP czy React.
Od lutego 2024 roku Panda Group wchodzi w skład Grupy Fabrity Holding.
Więcej informacji na temat Panda Group można znaleźć pod adresem pandagroup.co.