Fabrity inwestuje w Panda Group i szuka kolejnych komplementarnych firm z sektora usług IT

Poznańska Panda Group dołącza do Grupy Fabrity, uzupełniając jej kompetencje o usługi i rozwiązania z zakresu e-commerce, oparte przede wszystkim o platformę Adobe Commerce (do niedawna Magento). To firma znana z jakości usług, otrzymująca najwyższe noty i nagrody Clutch.io – Magento Top Developers.

Spółka Fabrity, należąca do Grupy Fabrity Holding, nabyła 51% udziałów w spółce Panda Group od dwóch jej założycieli i menedżerów. Dotychczasowi wspólnicy zachowują łącznie 49% udziałów i będą aktywnie zaangażowani w pracę nad rozwojem spółki, a Szymon Niedziela pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu. Jednocześnie zostanie wzmocniony zespół menedżerski, głównie w obszarze rozwoju biznesu i obsługi klienta, czego wyrazem jest dołączenie do Zarządu Mai Rutkowskiej, dotychczasowej dyrektor w Fabrity.

– Dzięki nabyciu udziałów w Panda Group kompetencje Fabrity poszerzą się o tworzenie i rozwój rozwiązań e-commerce. Z naszej perspektywy inwestycja w Panda Group jest atrakcyjną alternatywą wobec rozwoju tego rodzaju biznesu w sposób organiczny – pozwala nam na szybsze zwiększenie przychodów w specyficznym segmencie usług i uzyskanie dostępu do kompetentnego i doświadczonego zespołu technicznego. Jesteśmy również przekonani, że dzięki wkładowi Fabrity, głównie w zakresie poszerzenia kompetencji sprzedażowych, dostępu do nowych klientów i rynków, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na tempo wzrostu wspólnej inwestycji. Dla inwestorów natomiast oznacza to przyspieszenie wzrostu i budowy wartości Grupy podkreśla Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

Cena nabycia pakietu większościowego w spółce Panda Group to 2,0 mln zł z możliwą wypłatą dodatkowej kwoty w wysokości do 2,1 mln zł pod warunkiem spełnienia określonych celów biznesowych w okresiedwóch lub trzech najbliższych lat (Earn-Out). Obecnie przychody Panda Group kształtują się na poziomie około 6 mln zł rocznie, a założyciele spółki wraz z Fabrity planują znaczące wzrosty w najbliższych latach. Struktura transakcji ma charakter motywacyjny i w odpowiedni sposób została powiązana z osiągnięciem założonych celów biznesowych.

Finansujemy zakup udziałów Panda Group ze środków własnych spółki Fabrity, dzięki czemu  transakcja ta nie wpłynie na procedurę skupu akcji własnych giełdowej spółki Fabrity Holding, na który – zgodnie z podjętą już uchwałą Walnego Zgromadzenia – przeznaczymy 7,7 mln zł. Nie przewidujemy również scenariusza dodatkowego finansowania Panda Group ze strony Grupy Fabrity Holding, gdyż spółka ta posiada wystarczające środki własnewskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

Inwestycja w Panda Group to pierwsza tego typu transakcja Grupy Fabrity, która posiadajuż znaczne doświadczenie transakcyjne z ostatnich lat, ale w roli sprzedającego – w czerwcu 2022 r. zbyła udziały w spółce Oktawave (kupującym była Netia z Grupy Polsat Plus), a we wrześniu 2023 r. w spółkach segmentu marketingowego, K2 Create i K2 Precise (kupującym była Grupa Altavia/Kamikaze). W efekcie tych transakcji Fabrity Holding jest obecnie grupą działającą wyłącznie w segmencie technologicznym – usług i rozwiązań IT.

Zamierzamy mądrze i odpowiedzialnie inwestować w firmy podobne do nas – dotyczy to zarówno profilu biznesowego, jak również wspólnych wartości i kultury.Umowa inwestycyjna z Panda Grup jest dobrym przykładem tego, jak strategicznie myślimy o akwizycjach – skokowo powiększamy kompetencje i przychody w obszarze, który nie był dotychczas naszą specjalizacją oraz koncentrujemy się na tym, jak dzięki synergiom w Grupie Fabrity możemy wspólnie szybciej rozwijać się i zwiększać przychody. Zachowujemy przy tym również spójność naszego profilu działalności – mówi Prezes Tomasz Burczyński

– Dlatego całość procesu inwestycyjnego trwała tylko kilka miesięcy, a znaczna część tego czasu została poświęcona na wspólne planowanie i odpowiedź na pytanie, czy mamy pomysł na to, jak razem osiągnąć więcej. Dzięki zaangażowaniu założycieli i naszych obecnych partnerów – Szymona Niedzieli i Krzysztofa Ratajczyka, jesteśmy przekonani, że jest to możliwedodaje Prezes Burczyński.

Fabrity planuje kontynuować działania związane z poszukiwaniem szans rozwoju poprzez akwizycje. W obszarze zainteresowań Grupy są podmioty z segmentu usług i rozwiązań IT, które mogą pozytywnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji biznesowych i technologicznych lub na poszerzenie bazy klientów na wybranych rynkach. Założenia te są spójne z przygotowywaną strategią Fabrity Holding na lata 2024-2026, której prezentacja zaplanowana jest na pierwsze półrocze br.

 

***

Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Grupa zawiera spółkę holdingową oraz trzyjednostki biznesowe.

Segment software – spółka Fabrity Sp. z o.o. – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.

W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group.

Segment chatbotów

PerfectBot, w którym Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce.Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. e-sklepy LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, x-kom.pl czy Martes. Obecnie trwają prace nad komercyjnym wprowadzeniem na rynek produktu PerfectBot GPT, opierającym się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji i tzw. wielkich modelach językowych.

Historia spółki sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity Holding S.A. (dawniej K2 Holding S.A.) zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem inwestorzy.fabrity.com.

***

Panda Group to firma specjalizująca się w rozwiązaniach e-commerce. Spółka została założona w 2013 roku w Poznaniu przez dwóch entuzjastów e-commerce i zbudowała solidną oraz stabilną bazę klientów, a także skuteczny zespół ponad 20 doświadczonych specjalistów. Jednym z głównych elementów strategii firmy jest dbałość o wysoką jakość. Głównymi klientami są renomowane – w większości zagraniczne – ,firmy, z którymi współpraca ma często charakter długoterminowy. Właściwa równowaga wiedzy specjalistycznej, doświadczenia i wsparcia technologicznego pozwalają Panda Group na pełną niezależność w realizacji projektów nawet na dużą skalę. Podstawowe umiejętności zespołu skupiają się wokół Adobe Commerce (do niedawna Magento). To platforma e-commerce rozwijana wraz z powiązanymi technologiami i frameworkami, takimi jak Symfony, PHP czy React.

Od lutego 2024 roku Panda Group wchodzi w skład Grupy Fabrity Holding.

Więcej informacji na temat Panda Group można znaleźć pod adresem pandagroup.co.