Data: 7 maja 2025 roku
Temat: Omówienie sytuacji Grupy Fabrity po roku 2024 oraz perspektyw na kolejne okresy
Fabrity pozytywnie ocenia perspektywy roku 2025, do akcjonariuszy mają trafić kolejne dywidendy
Grupa Fabrity ma za sobą udany rok pomimo wymagającej sytuacji na szerokim rynku IT oraz wyraźnego umocnienia, będącego negatywnym czynnikiem dla wszystkich eksporterów usług. To o tyle ważne, że w strukturze walutowej Fabrity ponad połowa przychodów rozliczana jest w euro.
– Naszą siłą są kompetencje, jakość i portfolio długoterminowych, dużych klientów. Z optymizmem patrzymy w przyszłość i konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu organicznego, chcemy również kontynuować przejęcia. Akwizycja Pandy była bardzo dobrym krokiem, jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla kolejnych firm, które mogłyby wejść w skład Grupy Fabrity. Realizację celów strategicznych, w tym kursu +80%, wspiera program ESOP, co również jest ważne – wskazał Tomasz Burczyński, prezes Fabrity.
Grupa Fabrity może pochwalić się pozyskaniem w 2024 roku 20 dużych klientów, będących często branżowymi liderami.
– Pozyskaliśmy dużych klientów zagranicznych, a wzrosty wypracowaliśmy także w Polsce. Rośniemy w sektorze prywatnym i publicznym, w szczególności w instytucjach unijnych – podkreślił Rafał Graboś, wiceprezes Fabrity.
W tym kontekście uczestników spotkania mocno interesowała kwestia kontraktów z unijną agencją Frontex.
– Jesteśmy obecnie w okresie przejściowym, tzn. przedłuża się zawieranie nowych umów ramowych, więc przedłużane są te poprzednie. Oceniamy tę sytuację korzystnie dla nas, niemniej spodziewamy się również podpisania nowych umów ramowych i realizacji kolejnych dużych projektów w ich ramach – wyjaśnił prezes Burczyński.
Intencją Fabrity jest pozostać solidną spółką dywidendową, czego wyrazem są zaakceptowane już przez Radę Nadzorczą wnioski Zarządu do Walnego Zgromadzenia co do wypłat z zysku roku 2024.
– 13 czerwca chcemy wypłacić 2 zł dywidendy na akcję, co razem z wypłaconą zaliczką 1,3 zł da łącznie 3,3 zł. To z kolei oznacza około 12% stopy dywidendy. Wnosimy również o dodatkową dywidendę warunkową 1 zł, jeśli do końca listopada otrzymamy zwrot nadpłaconego podatku – powiedział wiceprezes Artur Piątek.
Pytania do Zarządu dotyczyły również m.in. potencjalnych kolejnych akwizycji.
– Cały czas skanujemy rynek, pracujemy z kilkoma doradcami, na różnym poziomie, z różną intensywnością. Mamy rotację nawet więcej niż pięciu firm, z którymi rozmawiamy. Szukamy również poza Polską, natomiast wydaje nam się, że na przykład na rynku niemieckim, czy w regionie DACH, jest mniejsza szansa na to, żeby znaleźć dobrego partnera – powiedział prezes Tomasz Burczyński.
– Widzimy dobry klimat do konsolidacji branży. Mniejsze czy średnie firmy coraz bardziej świadomie dostrzegają korzyści związane z posiadaniem inwestora branżowego, który pomoże im pokonać ograniczenia związane z dostępem do większych klientów, ze standingiem finansowym, z compliance, z bezpieczeństwem, z ubezpieczeniami i tego typu rzeczami, które wynikają ze skali działania – dodał prezes Fabrity.
W roku 2025 Fabrity spodziewa się lekkiej poprawy w otoczeniu rynkowym. Zamierza realizować zrównoważony wzrost w oparciu o „dobrych klientów i dobry, wysoko kompetencyjny zespół,mądre realizacje wzrostu przychodów, utrzymanie trakcji wzrostowej poziomu marżowości, zatrudnianie dobrych, wysoko kompetencyjnych pracowników i rozwijanie obecnych”. Interesującym kierunkiem rozwoju jest rozwój usług związanych z nowymi technologiami i doradztwem.
– Chcemy osiągać w tym obszarze wyższe dynamiki wzrostu niż w innych obszarach. Ten profil jest bardzo ważny, bo klienci mimo różnego rodzaju perturbacji gospodarczych czy perturbacji w otoczeniu oczekują współpracy z partnerami, którzy pomagają im w innowacjach i w generowaniu oszczędności albo najlepiej jedno i drugie jednocześnie – podkreślił prezes Tomasz Burczyński.
– Widzimy, że z jednej strony mniej się mówi o projektach typowo AI-owych, z kolei więcej klientów bardziej świadomie oczekuje, że sztuczna inteligencja będzie elementem, który znajdzie zastosowanie w typowych projektach. To jest komponent realizacji pewnego rodzaju projektów informatycznych i biznesowych i klienci już bardziej świadomie rozmawiają z takimi firmami jak my o business case i zastosowaniu sztucznej inteligencji, która przekłada się na pewnego rodzaju innowacje, automatyzację, oszczędności – dodał prezes Fabrity.
Więcej informacji można znaleźć w materiałach dostępnych poniżej, w tym w nagraniu wideo.
Linki:
Informacja prasowa nt. wyników
Informacja prasowa nt. dywidendy