Fabrity szacuje wyniki pierwszej połowy 2025 roku
Technologiczna Grupa Fabrity wypracowała szacunkowo pozytywne wyniki półrocza, które znalazły się jednak pod presją czynników zewnętrznych. Zarząd optymistycznie patrzy na kolejne kwartały.
Zgodnie z opublikowanymi wstępnymi, szacunkowymi danymi finansowymi Grupy Fabrity (GPW: FAB) za pierwsze półrocze 2025 roku, przychody ze sprzedaży usług zmniejszyły się o 3,8 mln zł rdr, do 33,9 mln zł, wynik EBITDA zmalał o 1,0 mln zł, do 3,4 mln zł, a zysk operacyjny zniżył się o 1,2 mln zł, do 2,2 mln zł.
– W pierwszej połowie 2025 roku działaliśmy w niekorzystnym otoczeniu, w którym na przychody rzutowały opóźnienia w rozstrzygnięciu istotnych przetargów wśród dotychczasowych klientów. Mimo rosnącego backlogu zawartych kontraktów oraz powiększającego się lejka sprzedażowego, tempo rozwoju nowych projektów pozostawało poniżej naszych oczekiwań, a wśród klientów dominowała ostrożność i spowolnienie w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Jesteśmy jednak niezmiennie optymistycznie nastawieni co do przyszłości, w której zawierane umowy, nasza efektywność operacyjna i wypracowane przewagi konkurencyjne powinny przełożyć się na pozytywne tendencje wynikowe – komentuje Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity S.A.
Ostateczne dane finansowe, wraz ze szczegółowym komentarzem oraz zestawieniami, zostaną przedstawione w skonsolidowanym raporcie Grupy Kapitałowej Fabrity za pierwsze półrocze 2025 roku, którego publikacja planowana jest na dzień 28 sierpnia 2025 r.
***
Grupa Fabrity (do stycznia 2025 roku Grupa Fabrity Holding, a wcześniej, do sierpnia 2023 roku, Grupa K2 Holding) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów inżynierii oprogramowania, jak również usługi transformacji cyfrowej.
W ramach swojej działalności specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, generatywnej sztucznej inteligencji (Gen-AI), przemysłowym Internecie rzeczy (IoT) oraz inżynierii danych i transformacji chmurowej. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także firmom z sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
W lutym 2024 roku oferta Fabrity poszerzyła się o rozwiązania e-commerce dzięki nabyciu pakietu większościowego w spółce Panda Group, która wraz z integracją w strukturach Grupy zmieniła nazwę na Fabrity Commerce.
Historia Fabrity sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem: inwestorzy.fabrity.com.