Gamedust podsumowuje drugi kwartał 2022 roku
Giełdowy Gamedust ma za sobą aktywne miesiące we wszystkich trzech strategicznych obszarach działalności – m.in. ruszyła produkcja drugiej odsłony hitu Yupitergrad, zadebiutowała gra Best Forklift Operator, a do projektu Bluekey (platforma VR dla escape roomów) został pozyskany ceniony międzynarodowy partner merytoryczny Lock.me.
Trwają prace preprodukcyjne nowej gry spółki Gamedust – ogłoszonej w kwietniu br. drugiej odsłony gry Yupitergrad pod tytułem “Yupitergrad 2: The Lost Station”. Jest to kontynuacja przeboju z roku 2020, tj. gry Yupitergrad, która stała się jedną z najlepszych i najdłużej wspieranych gier zręcznościowych na platformy VR. Yupitergrad 2: The Lost Station ma być najbardziej ambitnym tytułem w historii Gamedust.
– Za nami dopiero pierwsze miesiące prac nad nowym tytułem, a już możemy pochwalić się podpisaniem umowy licencyjnej i dystrybucyjnej z jednym z wiodących producentów gogli wirtualnej rzeczywistości. Firma ta zapłaci nam istotną kwotę za jeden miesiąc wyłączności na dystrybucję drugiej odsłony gry Yupitergrad, po czym gra trafi także na inne platformy VR. Cieszymy się, że globalny gigant – którego nazwy jeszcze nie możemy ujawnić – w tak jasny sposób docenia jakość i unikalność produktów tworzonych przez Gamedust – podkreśla Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.
Prace preprodukcyjne nad grą Yupitergrad 2: The Lost Station rozpoczęły się w drugiej połowie 2021 roku, a premiera gry ma nastąpić w 2023 roku. Obecnie jest już dostępna karta Steam oraz pierwszy zwiastun gry Yupitergrad 2: The Lost Station.
– W minionym kwartale, w minionym półroczu intensywnie pracowaliśmy nad planem wydawniczym i byliśmy aktywni we wszystkich trzech strategicznych obszarach działalności, także w działalności wydawniczej oraz w autorskim segmencie Connected Realities. Wraz z produkcjami własnymi obszary te kreują wartość biznesową, która będzie miała kluczowe znaczenie dla wyników spółki w kolejnych miesiącach i latach – mówi Prezes Paweł Flieger.
W ramach działalności wydawniczej Gamedust pracował nad grą Best Forklift Operator studia Setapp (PC, pełne wsparcie VR). Premiera tego symulatora wózka widłowego w formule Early Access miała miejsce w kwietniu br., a premiera pełnej wersji gry nastąpiła 11 sierpnia br. Gamedust jest również wydawcą gry Sunrise GP studia Garage 5, czyli wyścigów samochodowych w klimacie Arcade. Jej premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku, w pierwszej kolejności na konsolę Nintendo Switch.
W zakresie linii biznesowej Connected Realities spółka-córka Bluekey w kwietniu br. ogłosiła swoją pierwszą grę pod tytułem “Rooms of Realities”, dla której Gamedust został wydawcą. Obecnie jest już dostępna karta Steam oraz trailer gry. W kolejnych etapach działalności Bluekey planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które umożliwią digitalizację escape roomów na masową skalę. Dzięki temu możliwe będzie dalsze skalowanie biznesu Bluekey. Warto zauważyć, iż Bluekey zamknęła z sukcesem rundę finansowania zewnętrznego z wiodącą rolą funduszu wspieranego przez PFR Ventures. Dodatkowo do grona podmiotów wspierających projekt Bluekey dołączył serwis Lock.me – marketplace dla escape roomów, który działa na tym rynku od 2014 roku i jest obecny w wielu krajach. Lock.me tworzy też rozwiązania SaaS dla branży oraz jest organizatorem międzynarodowych mistrzostw w escape roomach, czyli popularnych zawodów ER Champ. W lipcu Bartosz Idzikowski z Lock.me dołączył do Zarządu spółki Bluekey.
W opublikowanym 16 sierpnia raporcie okresowym spółki Gamedust za drugi kwartał br. można znaleźć oczywiście również informacje finansowe.
– Wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku były zgodne z naszymi oczekiwaniami, natomiast ze względu na czysto księgowe zdarzenie jednorazowe liczby nie są porównywalne z innymi okresami. Raportowany zysk jest bowiem obniżony o ponad 4 mln zł amortyzacji wartości firmy po połączeniu spółek w związku z procesem wchodzenia na giełdę. Podtrzymujemy zamiar uzyskania pozytywnej rentowności już w przyszłym roku – komentuje Prezes Paweł Flieger.
Według najnowszego raportu The Business Research Company pt. “Virtual Reality Software Global Market Report 2022” wartość oprogramowania dla VR w 2022 roku powinna zbliżyć się do 10 mld USD, a w 2026 roku ma przekroczyć 25 mld USD. Głównym czynnikiem napędzającym wartość rynku oprogramowania ma być wzrost w sektorze gier VR, w którym aktywna jest spółka Gamedust S.A.
***
Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości.
Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR) i Mixed Reality (MR).
Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa Connected Realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe własne produkcje, jak również projekty wydawnicze.
Więcej informacji pod adresem www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ i twitter.com/GamedustTT.