Gekoplast na mocnej fali wzrostowej

Dzisiejszy „Parkiet” zauważa
dynamiczny wzrost skali działania Gekoplastu, największego w regionie i piątego
w Europie producenta płyt z polipropylenu. W tym roku, po raz pierwszy w swojej
historii, spółka może przekroczyć 100 mln zł przychodów.

Oferta Gekoplastu bardzo dobrze
wpisuje się w trend zastępowania opakowań jednorazowych opakowaniami
wielokrotnego użytku, w 100 proc. możliwych do poddania recyklingowi
– mówi na
łamach „Parkietu” Piotr Górowski, Prezes Gekoplastu.

Oczekuje on jednocześnie wzrostu
sprzedaży wszystkich grup asortymentowych dzięki dywersyfikacji produktowej
oraz branżowej. Gekoplast dostarcza bowiem swoje wyroby szerokiemu gronu
odbiorców z różnych branż, w tym m.in. do sektora motoryzacyjnego, AGD i RTV,
hut szkła, budownictwa, przemysłu opakowaniowego oraz metalowego i farmacji. Co
więcej, dynamicznie rozwija się zarówno sprzedaż krajowa, jak i eksportowa,
która stanowi już ponad połowę przychodów i taka proporcja ma utrzymać się
również w kolejnych okresach.

Oprócz planowanego wzrostu
sprzedaży w 2017 roku o 11%, Gekoplast spodziewa się wzrostu wyniku EBITDA o
29%, do 14,5 mln zł – to efekt poczynionych w ostatnich latach inwestycjom w
optymalizację procesów produkcyjnych i zwiększenie mocy wytwórczych. Tylko w
ubiegłym roku moce produkcyjne dotyczące płyt z polipropylenu wzrosły o około
20 proc. Spółka inwestuje również w produkcję wyrobów przetworzonych i
automatyzację produkcji.

Jak zauważa redaktor Tomasz
Furman, w I kw. br. Gekoplast odnotował wzrost sprzedaży i niewielki spadek
zysku netto, co było efektem wzrostu kosztów związanych ze zdobywaniem nowych
rynków i wprowadzania nowych produktów oraz wzrostu cen surowca, gdyż
dostosowanie cen gotowych produktów następuje z opóźnieniem; gdy jednak cena
surowca zacznie spadać, spółka powinna uzyskiwać ponadprzeciętną rentowność.

Więcej: „Parkiet” z 13.07.2017, s. 6 oraz
www.parkiet.com