Grupa Fabrity szacuje wyniki pierwszego kwartału 2025 roku
Po wzrostowym zeszłym roku z mocnymi wynikami pomimo niekorzystnego otoczenia, pierwsze trzy miesiące 2025 roku oznaczały dla specjalizującej się w inżynierii oprogramowania i rozwiązaniach transformacji cyfrowej Grupy Fabrity przejściowe osłabienie rezultatów.
Zgodnie ze wstępnymi, szacunkowymi danymi finansowymi Grupy Fabrity (GPW: FAB) za I kw. 2025 roku, przychody ze sprzedaży usług spadły o 2,4 mln zł rdr, do 16,5 mln zł. Przełożyło się to na wyniki finansowe, choć nominalnie w mniejszej skali. Szacunkowy wynik EBITDA zmalał o 1,0 mln zł, do 1,4 mln zł, zysk operacyjny zmniejszył się o 0,8 mln zł rdr, do 1,0 mln zł, a szacunkowy kwartalny zysk netto spadł o 0,5 mln zł, do 0,8 mln zł.
– Kolejne kwartały roku 2025 powinny pokazać rosnącą rentowność i pozytywne trendy w wynikach w ślad za uruchomieniem oczekujących projektów i pozyskaniem nowych kontraktów. Pierwszy kwartał traktujemy jako okres chwilowego osłabienia trakcji, co w głównej mierze wynikało z opóźnień w procesach decyzyjnych u klientów. Potrafimy dostosować się do otoczenia, które nas wciąż nie rozpieszcza i konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju na lata 2024-2026 – komentuje Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity S.A.
Ostateczne wyniki finansowe wraz ze szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną zaprezentowane w skonsolidowanym raporcie Grupy Kapitałowej Fabrity za pierwszy kwartał 2025 roku, którego publikacja została zaplanowana na 29 maja br.
***
Grupa Fabrity (do stycznia 2025 roku Grupa Fabrity Holding) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów inżynierii oprogramowania, jak również usługi transformacji cyfrowej.
Segment software specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, generatywnej sztucznej inteligencji (Gen-AI), przemysłowym Internecie rzeczy (IoT) oraz inżynierii danych i transformacji chmurowej. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Bayer, ABB, PepsiCo, Sanofi, Miba, Liebherr, Toyota Bank, Hitachi Energy, dormakaba, Forbo czy agencja unijna Frontex. Fabrity oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także firmom z sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group, która wraz z integracją w strukturach Grupy zmieniła nazwę na Fabrity Commerce.
Segment chatbotów — spółka PerfectBot Sp. z o.o., w której Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący chatboty AI, automatyzujące obsługę klienta w e-commerce. Z rozwiązania korzysta już kilkadziesiąt sklepów internetowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Australii, a także wiele dużych e-sklepów w Polsce.
Historia Fabrity sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem: inwestorzy.fabrity.com.