Grupa Fabrity szacuje wyniki roku 2024 roku

Grupa Fabrity (GPW: FAB), specjalizująca się w inżynierii oprogramowania i rozwiązaniach transformacji cyfrowej, zwiększa skalę działania i prezentuje solidne wyniki finansowe pomimo wciąż utrzymującej się niekorzystnej koniunktury na rynku usług IT oraz znacznego umocnienia złotego, niekorzystnego dla wszystkich eksporterów usług.

Zgodnie ze wstępnymi, szacunkowymi danymi finansowymi za rok 2024, Grupa Fabrity osiągnęła 74,7 mln zł przychodów ze sprzedaży usług, co oznacza wzrost o 9% rok do roku (+6 mln zł). Utrzymany został poziom wyniku EBITDA (8,6 mln zł), a szacowany zysk operacyjny wzrósł do 6,9 mln zł (+8% rdr).

– Nasze wyniki pokazują, że jesteśmy w stanie rozwijać się również w mniej sprzyjających warunkach rynkowych. Budowaliśmy również fundamenty dalszego wzrostu, poszerzając ofertę, zawierając nowe partnerstwa biznesowe i technologiczne, koncentrując się na kompetencjach i wartości oferowanej klientom. Pozytywnie oceniamy również naszą pierwszą akwizycję, czyli spółkę Fabrity Commerce, specjalizującą się w rozwiązaniach e-commerce. Konsekwentnie realizujemy założenia obecnej strategii, w tym dotyczące inwestycji i akwizycji. – komentuje Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity S.A.

Grupa Fabrity Holding  szacuje zysk netto roku 2024 roku na 8,5 mln zł, przy czym miały na niego wpływ zdarzenia o charakterze jednorazowym i przeciwstawnym kierunku. Pozytywną kontrybucję stanowiła kwota blisko 1,8 mln zł zwrotu nadpłaty podatku CIT za rok 2023 oraz rozpoznanie 2,5 mln zł nadpłaty podatku za rok 2022 (RB 45/2024, 55/2024, 63/2024) – łącznie pozytywny wpływ tych zdarzeń szacowany jest na 4,7 mln zł, w tym 0,4 mln zł to rozpoznane odsetki. Z kolei łączne obniżenie skonsolidowanego wyniku netto o 2,2 mln zł związane jest z konsolidacją metodą praw własności spółki PerfectBot (udział w bieżącej stracie netto oraz aktualizacja wartości aktywów związanych z tą spółką).

Historycznie dzięki sprzedaży spółek spoza działalności podstawowej wypłacaliśmy wysokie dywidendy. W listopadzie do Akcjonariuszy trafiło 1,3 zł na akcję zaliczki na poczet dywidendy za rok 2024 i analizujemy skalę możliwych kolejnych wypłat dywidendowych, jakie zaproponujemy jako Zarząd Walnemu Zgromadzeniu, mając na uwadze założenia naszej polityki dywidendowej. Możliwości dywidendowe za rok 2024 zwiększa ujęcie w zysku netto nadpłat podatku CIT związanych z wykorzystaniem ulgi holdingowej przy transakcjach sprzedaży spółek zależnych oraz korzystna sytuacja płynnościowa.wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity S.A.

Ostateczne wyniki finansowe wraz szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną zaprezentowane w skonsolidowanym raporcie Grupy Kapitałowej Fabrity za rok 2024, którego publikacja została zaplanowana na 29 kwietnia 2025 r.

 

***

Grupa Fabrity (do stycznia 2025 roku Grupa Fabrity Holding, a wcześniej, do sierpnia 2023 roku, Grupa K2 Holding) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów inżynierii oprogramowania, jak również usługi transformacji cyfrowej.

Segment software specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, generatywnej sztucznej inteligencji (Gen-AI), przemysłowym Internecie rzeczy (IoT) oraz inżynierii danych i transformacji chmurowej. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Bayer, ABB, PepsiCo, Sanofi, Miba, Liebherr, Toyota Bank, Hitachi Energy, dormakaba, Forbo czy agencja unijna Frontex. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także firmom z sektora prywatnej opieki zdrowotnej.

W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group, która wraz z integracją w strukturach Grupy zmieniła nazwę na Fabrity Commerce.

Segment chatbotów — spółka PerfectBot Sp. z o.o., w której Fabrity Holding ma 50% udziałów, to startup oferujący chatboty AI, automatyzujące obsługę klienta w e-commerce. Z rozwiązania korzysta już kilkadziesiąt sklepów internetowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Australii, a także wiele dużych e-sklepów w Polsce, m.in. 4F, x-kom, Diverse, Tatuum czyWojas.

Historia Fabrity Holding sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem: inwestorzy.fabrity.com.