Grupa Grodno szacuje ponad 111 mln zł przychodów w lipcu 2024 r.
Giełdowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych i asortymentu OZE ma za sobą – pomimo okresu wakacyjnego – najlepszy sprzedażowo miesiąc od prawie półtora roku. Umacnia wiodącą pozycję rynkową, zwiększa liczbę klientów i dynamicznie rozwija kanał e-commerce.
Grupa Grodno (GPW: GRN) szacunkowo zanotowała w lipcu br. 111,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co w przeciwieństwie do stagnacji z poprzednich miesięcy oznacza wzrost o 13,6% rok do roku. Warto zauważyć, że Zarząd zdecydował o rozszerzeniu zakresu raportowania comiesięcznych danych szacunkowych o sprzedaż w segmencie OZE i w kanale e-commerce. Dzięki temu inwestorzy mogą się dowiedzieć, że pomimo przepołowienia cen modułów fotowoltaicznych sprzedaż w segmencie OZE wzrosła o 5,4% rdr, do 34,9 mln zł (pozostała sprzedaż to szeroko pojęty segment elektrotechniki). Z kolei sprzedaż poprzez kanał e-commerce wzrosła o 35% rdr, do 15,3 mln zł.
–Rynek i nasze wyniki mają oczywiście pewną inercję, ale mam wrażenie, że ogólnie najgorsze w tym cyklu już za nami. W lipcu zanotowaliśmy dobrą sprzedaż pomimo mocnej walki konkurencyjnej, a wzrosty zanotowaliśmy we wszystkich kategoriach produktowych poza oświetleniem. Wyraźnie zwiększyliśmy liczbę klientów rok do roku, konsekwentnie zdobywamy rynek. W samym kanale e-commerce zwiększyliśmy liczbę klientów o około 50%. W segmencie elektrotechnicznym szczególnie duże dynamiki wzrostu widzieliśmy w kablach, z kolei w segmencie OZE realizowaliśmy duże wzrosty w fotowoltaice, dostarczając nie tylko więcej paneli PV, ale również rekordowe wolumeny falowników i magazynów energii. Perspektywy związane z programem Mój Prąd 6.0 są dla nas na pewno korzystne – komentujeAndrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Grupa Grodno realizuje projekty zwiększające efektywność operacyjną, czego wyrazem jest na przykład uruchomiony pod koniec lipca br. pierwszy etap automatyzacji centrum dystrybucyjnego, obejmujący m.in. automatyczny sorter. Spółka pracuje obecnie nad strategią rozwoju 2025+, która może zostać zaprezentowana jeszcze w tym roku, a najpóźniej w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
Finalne przychody i rezultaty finansowe Grupy Grodno za okres pierwszegopółrocza roku finansowego 2024/2025 (kwiecień-wrzesień 2024 roku) znajdą się w raporcie okresowym, którego publikacja zaplanowana jest na 12 grudnia br.
***
Grodno S.A. jest czołowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych o historii sięgającej roku 1990. Rozwija się organicznie oraz poprzez przejęcia, konsolidując polską branżę dystrybucji elektrotechnicznej. Sprzedaż prowadzi multikanałowo: posiada jedną z największych sieci sprzedaży w Polsce (około100 punktów handlowych), którą zaopatruje nowoczesne centrum dystrybucyjne, rozwija również platformę e-commerce. Roczne przychody Grupy Grodno to około 1,2 mld zł, a zatrudnienie przekracza 700 osób.
Segmenty działalności Grupy Grodno to:
- Dystrybucja materiałów elektrycznych,
- Audyt i inżynieria oświetlenia,
- Rozwiązania dla przemysłu,
- Fotowoltaikai stacje ładowania,
- Klimatyzacja i ogrzewanie, w tym pompy ciepła (HVAC),
- Zabezpieczenia i niskie prądy.
Grupa Grodno dba o sferę ESG. Podąża za zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością, pomagając poprzez działalność biznesową redukować ślad węglowy. Działa na rzecz lokalnych społeczności oraz wspiera liczne fundacje. Firma od lat przekazuje przynajmniej 1% dochodu na pomoc potrzebującym, akcje sportowe, społeczności lokalne, kulturę i sztukę.
Więcej informacji: www.grodno.pl