Grupa IMS inwestuje w rozwój organiczny i zamierza finalizować przejęcia

Inwestowanie w rozwój to priorytet lidera krajowego rynku marketingu sensorycznego (GPW: IMS). Dodatkowo, w grze jest obecnie blisko 10 projektów M&A, z czego 1-2 akwizycje mogą wydarzyć się w najbliższych miesiącach.

Grupa IMS zanotowała w pierwszej połowie 2025 roku 7,1 mln zł wyniku EBITDA i 2,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, utrzymując – pomimo negatywnych dynamik nominalnych rezultatów w ujęciu rok do roku – relatywnie wysoką rentowność (23% na poziomie EBITDA i 9% na poziomie zysku netto). Co ważne, przychody z abonamentów marketingu sensorycznego wzrosły o 6% rdr.

Nasze zyski potrafią przejściowo spadać, ale tak jak już bywało nieraz w naszej historii, tak również teraz zakładamy powrót do wzrostów w kolejnych latach. Inwestujemy bowiem w rozwój, w przyszłość, a naszym celem jest dynamiczny rozwój podstawowego biznesu. Inwestujemy w zespoły sprzedażowe, aby zawalczyć o przychody, inwestujemy w produkty, rozmawiamy o potencjalnych blisko 10 akwizycjach – w tym w Europie Zachodniej i zakładamy możliwość finalizacji nawet dwóch transakcji w najbliższych miesiącach. To wszystko obciąża bieżące wyniki, ale jesteśmy pewni słuszności obranej strategii budowania długoterminowej wartości biznesupodkreśla Michał Kornacki, Prezes Zarządu IMS S.A.

Grupa IMS podtrzymuje, że rok 2025 powinien zapisać się nowym rekordem pod względem liczby organicznie pozyskanych lokalizacji abonamentowych, najważniejszego parametru dla powtarzalnego biznesu marketingu sensorycznego.

Zmierzamy do przekroczenia 4 tys. nowych subskrypcji w roku 2025. Na koniec zeszłego roku obsługiwaliśmy 38 tys. abonamentów, a na koniec minionego półrocza ponad 39 tys., przy czym istotna część już podpisanych nowych umów wejdzie w życie w drugiej połowie roku. Długoterminowy potencjał rynku polskiego jest wysoki, a nasze możliwości rozwoju w Polsce i poza nią są bardzo dużemówi Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A.

Atrakcyjność inwestycyjną akcji IMS widzi BM Banku Millennium, które w czerwcu br. wydało rekomendację „kupuj” z ceną docelową 4,50 zł za walor (potencjał wzrostu wobec zamknięcia sesji 16 września br. to +46%).

Warto zauważyć, że IMS regularnie dzieli się zyskami z akcjonariuszami w sposób bezpośredni. Z zysku roku 2024 do właścicieli akcji trafiła dywidenda w wysokości 5,6 mln zł, a dodatkowo spółka przeprowadziła w lipcu br. za pośrednictwem DM BOŚ skup akcji własnych o charakterze dywidendowym (8 zł za walor) o łącznej wartości 5 mln zł, co łącznie oznaczało 10,6 mln zł wypłaconych akcjonariuszom.

 

***

Grupa IMS to lider polskiego rynku wyspecjalizowanych usług marketingu sensorycznego. Działa od roku 2000 w segmencie mediów i nowoczesnych technologii, wykorzystując techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i budowanie pozytywnej atmosfery w miejscu sprzedaży.

Grupa IMS dostarcza usługi marketingu sensorycznego – audiomarketing, aromamarketing, Digital Signage, reklama w In-Store Media (in-store radio, in-store tv). Są to biznesy o charakterze „value”. Z kolei od 2019 roku Grupa IMS rozwija globalny projekt Closer Music o charakterze „growth”, który polega na tworzeniu bazy utworów muzycznych i efektów dźwiękowych z pełnymi prawami autorskimi oraz ich monetyzacji na wielu polach, w tym poprzez własną platformę abonamentową closermusic.com, skierowaną m.in. do 200 mln kreatorów kontentu.

Akcje Grupy IMS są notowane na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a spółka posiada status spółki publicznej od roku 2012. IMS S.A. wypłaciła dywidendę za ostatnich 13 lat obrotowych, przeprowadziła też w lipcu 2025 roku skup akcji własnych o charakterze dywidendowym. Więcej informacji na temat Grupy IMS można znaleźć pod adresem www.imssensory.pl oraz closermusic.com.