Grupa K2 z rekordowymi wynikami w roku 2020

Technologiczno-marketingowa Grupa K2 zanotowała najwyższe przychody i rezultaty finansowe w swojej historii. Zamierza inwestować w kompetencje i usługi, uzupełniające i wspierające obecne portfolio – nowe przedsięwzięcia, akwizycje, wzmocnienie zespołu i kulturę organizacyjną.

Wybrane dane finansowe:

 

W roku 2020 notowana na głównym rynku GPW Grupa K2 uzyskała blisko 120 mln zł przychodów ze sprzedaży (+9% rdr), jednocześnie podwajając rentowność na poziomie EBITDA do ponad 12%. W rezultacie wynik EBITDA wzrósł o 126% rdr, do 14,7 mln zł. Skokową poprawę widać również na poziomie zysku operacyjnego (+9,4 mln zł, do poziomu 8 mln) oraz zysku netto (+6,7 mln zł, do poziomu 4,9 mln). W pozytywny obraz roku 2020 w Grupie K2 wpisuje się również wysoki poziom wygenerowanej gotówki z działalności operacyjnej (17,1 mln zł, +90% rdr).

Jesteśmy dumni nie tylko z osiągnięcia najlepszych wyników w ponad 20-letniej historii firmy, ale przede wszystkim z przełamania niepokojących trendów lat ubiegłych i to w trudnym roku naznaczonym globalną pandemią. Pokazaliśmy, że potrafimy wykorzystywać szanse, jakie niesie ze sobą gwałtownie zmieniające się otoczenie. Globalne trendy cyfryzacji biznesu, automatyzacji procesów i szybkiego rozwoju e-commerce są dla nas sprzyjające. Wykorzystaliśmy to w 2020 roku i chcemy utrzymać ten kurs w kolejnych latach – mówi Paweł Wujec, prezes K2 Holding.

W każdym kwartale minionego roku notowaliśmy solidne wyniki finansowe, nawet pomimo ponoszenia istotniejszych kosztów związanych z rozwojem organizacji w ostatnich miesiącach roku. Działamy bowiem długoterminowo i inwestujemy w rozwój. Podtrzymujemy również plan wypłaty dywidendy za rok 2020, o którym informowaliśmy w grudniu ubiegłego roku – wskazuje Artur Piątek, wiceprezes K2 Holding.

Zarząd proponuje 1 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2020, co oznacza stopę dywidendy względem obecnego kursu akcji na poziomie blisko 4%, nawet pomimo wzrostu notowań o około 170% od połowy roku 2020. Z kolei ogłoszona w połowie grudnia strategia Grupy K2 do roku 2023 zakłada najszybszy wzrost w segmencie software (rozwój oprogramowania), przy czym wskazuje również na oczekiwane dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów operacyjnych pozostałych segmentów działalności (marketing oraz cloud).

Wzmacniamy i konsolidujemy aktywa technologiczne, a że technologia jest coraz mocniej obecna również w marketingu, widzimy rosnący potencjał synergiczny między naszymi liniami biznesowymi. Przedsiębiorcy potrzebują partnera, który do maksimum wykorzysta możliwości cyfrowych narzędzi. Mamy w Grupie K2 kompetencje i doświadczenie, aby być takim partnerem. – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, wiceprezes K2 Holding.

Po bardzo udanym roku 2020 Grupa K2 stawia sobie jeszcze ambitniejsze cele, mając zabezpieczony obszar finansowy, zoptymalizowaną organizację i zbudowane silne fundamenty do dalszego rozwoju.

Koncentrujemy się na rozwoju biznesu, choć mamy świadomość, że rok 2021 będzie upływał pod znakiem niepewności rynkowej i możliwych perturbacji gospodarek przy wychodzeniu z pandemii. Osią naszej strategii jest wspieranie cyfrowej transformacji, a motorem wzrostu – zwiększanie obecności na obiecujących rynkach i mocniejsza współpraca między biznesami. Zakładamy też inwestycje w nowe przedsięwzięcia czy też punktowe akwizycje. Ważną rolę w naszym budżecie inwestycyjnym ma PerfectBot, który jest autorskim rozwiązaniem SaaS, automatyzującym obsługę klientów firm e-commerce i mającym aspiracje międzynarodowe – wskazuje Paweł Wujec.

Skupienie na rozwoju oznacza także, że będziemy inwestować we wzmocnienie zespołu, w jakość HR, w kulturę organizacyjną. Mamy świadomość, że będzie to oznaczać wzrost kosztów usług wspólnych, które K2 miała dotąd na niskim poziomie, a nie będzie się to wprost i od razu wiązało z dodatkowymi przychodami. Jesteśmy jednak przekonani, że to jedyna słuszna droga. Funkcjonujemy na rynkach, na których coraz częściej głównym wyzwaniem nie jest zdobycie kolejnego klienta, ale pozyskanie specjalistów, którzy są w stanie zrealizować projekt, wnieść nowe kompetencje, zaprojektować nowe produkty. Jeśli będziemy rozwijać potencjał pracowników Grupy, skutecznie przyciągać nowe talenty, tworzyć kulturę wspierającą odwagę i przedsiębiorczość, wówczas nasze biznesy będą bić kolejne rekordy przychodów i rentowności – podkreśla prezes Grupy K2.

 

 

***

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę, tworzenie rozwiązań software i chmurę, zatrudniając ponad 350 ekspertów i obsługując ponad 200 klientów. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na czterech uzupełniających się segmentach biznesowych.

Segment software – Fabrity – zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych. Koncentruje się wokół tworzenia rozwiązań wpierających zarządzanie procesami biznesowymi oraz zawartością i obiegiem dokumentów, budowy korporacyjnych aplikacji mobilnych oraz rozwiązań Business Intelligence. W portfelu klientów znajdują się znane duże marki z branży finansowej, przemysłu, sektora farmaceutycznego, telekomunikacyjnego i publicznego. Fabrity przejęła z początkiem sierpnia 2020 roku K2 Digital Products – zorganizowaną część Agencji K2. K2 Digital Products specjalizuje się w projektowaniu produktów cyfrowych. Do klientów segmentu należą m.in. PKO Bank Polski , Pekao TFI, Centrum Nauki Kopernik, unijna agencja FRONTEX.

Segment marketingowy

Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która  oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.

W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci segmentu mediowego to Carrefour, Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).

Do segmentu marketingowego zalicza się również PerfectBot (K2Bots.AI), startup oferujący inteligentne boty, oparte o sztuczną inteligencję i interfejsy konwersacyjne.

Segment cloud – Oktawave – dostarcza usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej (IaaS) oraz usługi planowania, wdrażania i utrzymania środowisk chmurowych. To pierwsza i największa polska platforma publicznej chmury obliczeniowej. Firma tworzy otwartą technologię chmurową oraz wspiera firmy w transformacji cyfrowej, realizacji strategii multicloud, migracji i zarządzaniu chmurą obliczeniową. Udostępnia własną certyfikowaną infrastrukturę chmurową, która otrzymała status VMware Cloud Verified. Pomaga także skorzystać z rozwiązań dostawców globalnych, takich jak AWS, Azure, Google Cloud. Operuje z trzech centrów danych zlokalizowanych w Polsce. Do największych klientów segmentu infrastrukturalnego należą TUI Poland, Grupa Pracuj i Edipresse.

Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.