INFORMACJA RYNKOWA

Warszawa, 2 lipca 2015 r.

Rośnie udział inwestorów finansowych

w akcjonariacie Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Krajowe fundusze inwestycyjne i emerytalne
nabyły 5,59% akcji (7 mln walorów) Zakładów Mięsnych Henryk Kania, wiodącego
producenta wyrobów wędliniarskich w Polsce. W procesie przyspieszonej budowy
księgi popytu (ABB) cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na 2,85 zł.
Stroną sprzedającą była spółka Bogden Limited, należąca do założycieli i
twórców sukcesu spółki (rodzina Kania). Przed transakcją Bogden Limited
posiadała 66,00% akcji ZM Henryk Kania, tj. ponad 82,6 mln walorów. Po transakcji rodzina Kania kontroluje poprzez Bogden
Limited 60,41% akcji spółki.

Od
naszego wejścia na GPW systematycznie narastały naciski inwestorów
instytucjonalnych na zwiększenie akcji w wolnym obrocie, gdyż fundusze miały
trudności w zakupie większej liczby akcji. Jednocześnie moją ambicją jest
budowanie akcjonariatu w oparciu o stabilnych, profesjonalnych inwestorów
finansowych, zwiększających wiarygodność spółki
– komentuje Pan Henryk
Kania.

Dlatego,
pomimo że uważam obecną wycenę spółki na GPW za wyraźnie niedowartościowaną,
zdecydowaliśmy się na – choć nieznaczne – zmniejszenie udziału w akcjonariacie.
Rodzina Kania nie zamierza w kolejnych miesiącach dokonywać transakcji tego
typu
– dodał Pan Henryk Kania.

***

ZM Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w
1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat
skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach
przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę.
Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in.
Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche,
Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i robotyzacji
procesów produkcyjnych.

W 2014 r. ZM Henryk Kania zanotowały blisko 852 mln zł przychodów (+41%
rok do roku), natomiast zysk netto miał wartość 31,8 mln zł i był o 108 proc.
wyższy rdr. Spółka zamierza podwoić wartość sprzedaży do roku 2018, istotnie
zwiększając również sprzedaż eksportową.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji: www.zmkania.pl