Nowe linie produktowe wędlin paczkowanych

Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Zakłady Mięsne Henryk Kania, wiodący producent
wyrobów wędliniarskich w Polsce, wprowadzają na rynek nowe linie produktów plastrowanych
pod markami Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro. W ich gamach można znaleźć znane
i lubiane przez konsumentów kategorie wyrobów: kiełbasę krakowską, szynkę
wędzoną, szynkę dojrzewającą, kiełbasę żywiecką, boczek faszerowany, szynkę
mistrza masarskiego, polędwicę sopocką, szynkę konserwową, polędwicę łososiową,
karczek ciemno wędzony, filet z kurczaka i filet z indyka (wygląd opakowań z
nowymi produktami na kolejnych stronach). Nowe produkty Zakładów Mięsnych
Henryk Kania powinny być dostępne we wszystkich sklepach je oferujących w trakcie
najbliższych kilku tygodni.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Kania/plastry2.gif

Wędliny plastrowane są niezwykle wygodne w
użyciu, a jednocześnie zapewniają konsumentom bezpieczeństwo i wyższe walory
użytkowe. Przy kupowaniu wędlin na wagę komfort zakupu, dostępność produktów, informacja
i bezpieczeństwo są na zdecydowanie niższym poziomie. Z naszymi produktami,
wyróżniającymi się na rynku jakością, naturalnością i dbałością o smak, docieramy
do coraz szerszego grona konsumentów, stawiając również na rozwój sieci
dystrybucji
– powiedziała Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów Mięsnych
Henryk Kania SA.

W samych polskich super- i hipermarketach
rocznie sprzedaje się obecnie szacunkowo ponad 2,5 tys. ton wędlin paczkowanych
o wartości przekraczającej 100 mln zł. Badania opinii konsumentów wskazują, że do
przewag wędlin paczkowanych i plastrowanych nad tradycyjnymi, kupowanymi na
wagę z lad chłodniczych, zaliczają się w szczególności wygoda użytkowania
(m.in. łatwość przygotowania posiłku), trwałość, wygoda zakupu (np. brak
dodatkowych kolejek, dostępność w każdym sklepie), widoczny skład i data
przydatności do spożycia na opakowaniu („wiem, co jem”), obecność opakowania
(„widzę, co jem”, nikt wcześniej nie dotykał wędliny), różnorodność smaków
(gramatura dostosowana do pojedynczych posiłków, wędlina się nie psuje i nie marnuje,
możliwość racjonalnego zakupu wielu rodzajów jednocześnie).

Spodziewamy
się długookresowego, istotnego trendu wzrostowego rynku wędlin paczkowanych w
Polsce. Inwestycja w nowe, bardzo wydajne linie plastrujące i pakujące jest
elementem naszej strategii rozwoju i budowy wartości dla akcjonariuszy.
Zamierzamy podwoić przychody w zaledwie 4 lata, do roku 2018. Stawiamy zarówno
na rynek krajowy, jak też na eksport
– powiedział Grzegorz Minczanowski,
Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.

***

ZM Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w
1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat
skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach
przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę.
Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in.
Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche,
Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i robotyzacji
procesów produkcyjnych.

W 2014 r. ZM Henryk Kania zanotowały blisko 852 mln zł przychodów (+41%
rok do roku), natomiast zysk netto miał wartość 31,8 mln zł i był o 108 proc.
wyższy rdr. Spółka zamierza podwoić wartość sprzedaży do roku 2018, istotnie
zwiększając również sprzedaż eksportową.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji: www.zmkania.pl

Poniżej przedstawiamy nowe linie produktowe w zakresie wędlin
plastrowanych Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA:

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Kania/plastry1.gif