ZM Henryk Kania zapowiadają
podwojenie przychodów
Podczas prezentacji wyników finansowych za rok 2014 Zarząd
Spółki zadeklarował zwiększenie przychodów ze sprzedaży w ciągu najbliższych
czterech lat o 100 proc. Aby to osiągnąć, wiodący krajowy producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego systematycznie zwiększa skalę
prowadzonego biznesu. Główne działania to wykorzystywanie zarówno tradycyjnych
jak i nowoczesnych kanałów dystrybucji, rozszerzanie portfolio produktów
(również w segmencie premium), a także ekspansja na rynki zagraniczne.
– Motorem wzrostu jest
intensyfikacja sprzedaży wkanałach dystrybucji, zktórych dotychczas
korzystamy isprzedajemy, rozszerzenie portfolio naszych produktów
orazpozyskanie kolejnych kanałów dystrybucji –mówi agencji
informacyjnej Newseria Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.
Dzięki intensywnej działalności marketingowej i obecności w
mediach firma zwiększyła świadomość marki u klientów. W zeszłym kwartale 30
proc. gospodarstw domowych zakupiło produkty zarówno z linii „Henryk Kania” jak
i „Henryk Kania Maestro”.
Cały czas w zakładach prowadzone są inwestycje w zakresie
modernizacji i zakupu nowych maszyn i urządzeń. Roczne wydatki na ten cel
sięgają 10 mln zł i ta tendencja ma się utrzymać w kolejnych kwartałach.
Mimo nierosnącego rynku wędlin, ZM Henryk Kania udaje się
zwiększać przychody w tempie dwucyfrowym. Spółka obserwuje wzrost
zainteresowania klientów wędlinami o wyższej jakości. Jednak poza promocją
marek własnych producent wędlin czerpie korzyści ze współpracy z sieciami
handlowymi poprzez sprzedaż swoich produktów pod ich markami własnymi. Ta
produkcja generuje ok. 50 proc. przychodów. Zarząd zapowiedział znaczące
zwiększenie eksportu w najbliższych kwartałach. W kręgu zainteresowań są przede
wszystkim rynki Europy Zachodniej i Środkowej.
Więcej na ten temat:
[link]