Rośnie eksport żywności z Polski, ZM
Kania rozważają akwizycję w Niemczech

Od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 r.
nieprzerwanie wzrasta wartość naszego eksportu rolno-spożywczego. W 2016 r. ten
wzrost, zdaniem ekspertów, wyniesie 2 – 6 proc.

Główne atuty czołowych krajowych producentów żywności to wysokie
standardy produkcji i przewagi konkurencyjne. Nie bez znaczenia są też niskie
koszty.

Wśród głównych kandydatów do wzmocnienia swojej pozycji
eksportowej eksperci wymieniają Zakłady Mięsne Henryk Kania. Wiodący krajowy
producent wyrobów wędliniarskich i mięsa konfekcjonowanego z Pszczyny nie
ukrywa, że jest zainteresowany zwiększaniem sprzedaży swoich wyrobów poza
Polskę. Nieoficjalnie mówi się o rynku niemieckim.

Być może dokonamy na
tym rynku przejęcia
– ujawnia „Rzeczpospolitej” Grzegorz Minczanowski, prezes
Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”
na str. B2