Ponad 30% wzrostu zysku Zakładów Mięsnych Henryk Kania w trzech kwartałach
2015 roku

Trzeci
kwartał 2015 roku to kolejny okres dynamicznego wzrostu skali działania i
wyników finansowych Zakładów Mięsnych Henryk Kania. Spółka konsekwentnie
realizuje cel podwojenia przychodów w latach 2015-2018.


Podsumowanie rezultatów finansowych trzech kwartałów2015 roku:

mln PLN

Zmiana rdr

Przychody

770,7

+20,0%

Zysk operacyjny

45,4

+30,5%

Zysk netto

26,2

+31,7%

Aktywa

621,4

+38,3%

Kapitały własne

204,6

+19,6%

– W samym trzecim kwartale zwiększyliśmy
przychody o 26%, m.in. dzięki rynkowemu sukcesowi naszych propozycji na sezon
grillowy. Pierwszy raz w historii nasze kwartalne przychody przekroczyły próg
300 mln zł. Utrzymaliśmy także dynamikę zysku netto powyżej 30% rok do roku,
jaką wypracowaliśmy także w pierwszym półroczu. Konsekwentnie rozwijamy
sprzedaż w Polsce i za granicą, realizując strategię podwojenia skali biznesupowiedział Grzegorz Minczanowski,
Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.

Spółka zapowiedziała, iż jej celem jest
osiągnięcie w roku 2018 dwa razy większych przychodów niż w roku 2014 (jest to
około 1,7 mld zł).

– Rok 2015 może być pierwszym w historii
spółki, kiedy przekroczymy barierę 1 mld zł sprzedaży – powiedział Prezes
Minczanowski.

Wyróżniające się jakością i smakiem wyroby
Zakładów Mięsnych Henryk Kania są doceniane przez konsumentów, dzięki czemu
rosną udziały rynkowe spółki, a jej produkty dostępne są już nie tylko w
nowoczesnych kanałach sprzedaży, ale również w coraz szerszym zakresie w handlu
tradycyjnym (sklepy typu convenience). Istotne jest również poszerzanie
portfolio produktowego oraz rozwijanie oferty m.in. w oparciu o przewagi technologiczne.

– Działa już nasza niezwykle efektywna linia
do plastrowania. W najbliższym czasie zamierzamy uruchomić kolejne linie, a
wygodne w użyciu plastrowane i pakowane wędliny z logo Henryk Kania oraz Henryk
Kania Maestro będą gościć w coraz większym stopniu na półkach naszych partnerów
handlowych oraz w domach konsumentówpowiedziała
Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA..

Nasze szynki,
kiełbasy czy kabanosy są już od dawna znane konsumentom. Zamierzamy również
istotnie zaistnieć w segmencie parówek, gdzie nasz dynamiczny wzrost rozpoczął
się już w IV kw. br. Mamy wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym
segmencie rynku – dodała Pani Dominika Rąba.

***

ZM Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący
producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma
została założona w 1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła
masarskiego, gdzie od lat skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje
produkcję w zakładach przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie
240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w
kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum,
E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i
robotyzacji procesów produkcyjnych.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji: www.zmkania.pl