Możliwy nowy menedżer

w Zarządzie Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Rada Nadzorcza Zakładów Mięsnych Henryk Kania
SA podjęła uchwałę o odwołaniu Pani Beaty Korab-Białobrzeskiej z pełnienia
funkcji Członka Zarządu ds. Marketingu. Powodem tej decyzji była przedłużająca
się nieobecność w pracy, spowodowana przyczynami osobistymi. Rada Nadzorcza –
działając w najlepiej pojętym interesie spółki – wobec braku informacji zarówno
co do możliwości, jak też ewentualnego terminu powrotu do pracy, zmuszona była
podjąć decyzję, w wyniku której dotychczasowe obowiązki Pani Beaty
Korab-Białobrzeskiej zostały czasowo powierzone Pani Dominice Rąba, Członkowi
Zarządu ds. Sprzedaży.

– Dynamiczny rozwój spółki wymaga ciągłości i
stabilności prowadzonych zadań menedżerskich, co podjętą uchwałą zapewniła Rada
Nadzorcza. Mamy już wewnętrznie osoby wdrożone w zadania szefa pionu
marketingu, a co więcej – rozpoczęły się rozmowy z potencjalnymi kandydatami
zewnętrznymi. Rada Nadzorcza może podjąć już na kolejnym posiedzeniu decyzję o
włączeniu w skład Zarządu nowego menedżera – powiedział Pan Henryk Kania,
Przewodniczący Rady Nadzorczej Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.

W okresie trzech kwartałów 2015 roku
przychody ZM Henryk Kania wzrosły o 20% w ujęciu rok do roku, do 770,7 mln zł.
Zysk operacyjny zwiększył się o 30,5%, do 45,4 mln zł, a zysk netto jeszcze
mocniej – o 31,7%, do 26,2 mln zł. Rok 2015 może być pierwszym w historii
spółki, w którym jej przychody przekroczą barierę 1 mld zł. Jednocześnie celem
Zarządu jest podwojenie przychodów z 2014 roku w zaledwie 4 lata, co
oznaczałoby około 1,7 mld zł sprzedaży już w roku 2018.

Wyróżniające się jakością i smakiem wyroby
Zakładów Mięsnych Henryk Kania są doceniane przez konsumentów, dzięki czemu
rosną udziały rynkowe spółki, a jej produkty dostępne są już nie tylko w
nowoczesnych kanałach sprzedaży, ale również w coraz szerszym zakresie w handlu
tradycyjnym (sklepy typu convenience). Istotne jest również poszerzanie
portfolio produktowego (np. parówki) oraz rozwijanie oferty m.in. w oparciu o
przewagi technologiczne (np. wędliny plastrowane). Zakłady Mięsne Henryk Kania
mają wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym segmencie rynku.

***

ZM Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w
1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat
skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach
przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę.
Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in.
Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche,
Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i
robotyzacji procesów produkcyjnych.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji: www.zmkania.pl