Zakłady Mięsne Henryk Kania Gepardem
Biznesu 2015
Kolejni eksperci
wyceniają wartość spółki na ponad 4 PLN za akcję, czyli około 70% powyżej
obecnego kursu na warszawskiej giełdzie.
Zakłady Mięsne Henryk Kania zostały
uhonorowane tytułem „Gepard Biznesu 2015”, znajdując się w czołówce największych
podmiotów z całego sektora spożywczego pod względem wzrostu wartości. Instytut
Nowoczesnego Biznesu wraz z wywiadownią gospodarczą InfoCredit, w oparciu o
wyniki przedsiębiorstw za 2014 rok i średnich wartości wskaźników giełdowych P/E
i P/BV, zauważyli w okresie marzec 2014 – marzec 2015 podwojenie wartości ZM
Henryk Kania do 503,5 mln PLN, co oznacza 4,02 PLN na akcję. Wyliczenia te nie
uwzględniają dynamiki wzrostu biznesu spółki w 2015 roku, a przecież w okresie
trzech kwartałów 2015 r. przychody wzrosły o 20% rok do roku, zysk operacyjny o
30,5%, a zysk netto – o 31,7%.
– Dynamiczny
rozwój spółki, konsekwentna realizacja strategii wzrostui mocny wzrost siły
finansowej zostały zauważone w ostatnim czasie przez kolejnych specjalistów.
Jako osoba zarządzająca spółką, która jednocześnie rozpoczęła skup jej akcji,
jestem przekonany o dalszym dynamicznym wzroście wartości rynkowej ZM Henryk
Kania, co powinno mieć istotny wpływ na notowania spółki na GPW –
powiedział Grzegorz Minczanowski, Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania
SA.
O wysokim stopniu niedowartościowania akcji
ZM Henryk Kania na GPW mówią także analitycy branżowi, znający dobrze sytuację
spółki i jej perspektywy. W raporcie z 19 listopada br. Dom Maklerski NWAI,
przyjmując konserwatywne założenia, wydał rekomendację „kupuj” dla
walorów ZM Henryk Kania, podnosząc ich cenę docelową z 3,88 PLN do 4,03 PLN za
akcję. Obecny kurs akcji na GPW to około 2,4 PLN.
Rok 2015 może być pierwszym w historii ZM
Henryk Kania, w którym przychody spółki przekroczą barierę 1 mld zł.
Jednocześnie celem Zarządu jest podwojenie przychodów z 2014 roku w zaledwie 4
lata, co oznaczałoby około 1,7 mld zł sprzedaży już w roku 2018.
Wyróżniające się jakością i smakiem wyroby
Zakładów Mięsnych Henryk Kania są doceniane przez konsumentów, dzięki czemu
rosną udziały rynkowe spółki, a jej produkty dostępne są już nie tylko w
nowoczesnych kanałach sprzedaży, ale również w coraz szerszym zakresie w handlu
tradycyjnym (sklepy typu convenience). Istotne jest również poszerzanie
portfolio produktowego (np. parówki) oraz rozwijanie oferty m.in. w oparciu o
przewagi technologiczne (np. wędliny plastrowane). Zakłady Mięsne Henryk Kania
mają wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym segmencie rynku.
***
ZM
Henryk Kaniaz siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów wędliniarskich
oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w 1990 r. w
regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat skupiał
się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach przetwórczych o
zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami
jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka,
Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro,
Netto oraz Żabka.
Przez
ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu rzemieślniczego od
swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które bardzo dynamicznie się
rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują nad optymalizacją
produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i robotyzacji
procesów produkcyjnych.
Od
marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym Giełdy
Papierów Wartościowych w Warszawie. Więcej informacji: www.zmkania.pl