Rok 2015 w Zakładach Mięsnych
Henryk Kania:

ponad 1 miliard złotych przychodów i 30% wzrostu zysku netto

Spółka konsekwentnie realizuje cel podwojenia przychodów w
latach 2015-2018. Rok 2015 to okres dynamicznego wzrostu skali biznesu przy
jednoczesnym wzroście rentowności i wyników finansowych.

Podsumowanie rezultatów finansowych 2015 roku:

mln PLN

Zmiana rdr

Przychody

1.027,4

+21,2%

Zyskoperacyjny

63,3

+30,7%

Zysk netto

41,4

+30,4%

Aktywa

610,3

+22,5%

Kapitaływłasne

219,8

+23,2%

W 2015
roku Zakłady Mięsne Henryk Kania zanotowały 1,03 mld zł przychodów (+21% wobec
rezultatu z roku 2014), co pozwoliło na wypracowanie 71,3 mln zł wyniku EBITDA
(+28%), 63,3 mln zł zysku operacyjnego (+31%) oraz 41,4 mln zł zysku netto
(+30%). Rentowność operacyjna wzrosła w roku 2015 do 6,2% (+0,5 pkt proc.), a
rentowność netto – do 4,0% (+0,3 pkt proc.).

W poprzednich latach zbudowaliśmy solidne
fundamenty do mocnego wzrostu skali prowadzonej działalności i generowanych
wyników finansowych. Rok 2015 jest pierwszym w historii spółki, w którym
przekroczyliśmy barierę 1 mld zł sprzedaży. Konsekwentnie realizujemy naszą
strategię rozwoju portfolio produktowego oraz sieci sprzedaży w Polsce i za
granicą, a naszym celem jest podwojenie przychodów z roku 2014 już w roku 2018,
kiedy spodziewamy się przekroczenia 1,7 mld zł zrealizowanej sprzedaży–
powiedział
Grzegorz Minczanowski, Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.

Rezultaty
finansowe Zakładów Mięsnych Henryk Kania w roku 2015 wspierał rozwój kanałów
sprzedaży, zarówno w zakresie sieci handlowych, jak również handlu tradycyjnego
(wzrost punktów sprzedaży oraz zakres portfolio produktowego w ramach aktywnych
kontraktów handlowych). Wielkim sukcesem okazały się propozycje na sezon
grillowy, a także oferta dostosowana do okresów świątecznych. Wyróżniające się
jakością i smakiem wyroby Zakładów Mięsnych Henryk Kania są doceniane przez
konsumentów, dzięki czemu rosną udziały rynkowe Spółki.

Ważne
jest również poszerzanie portfolio produktowego oraz rozwijanie oferty m.in. w
oparciu o przewagi technologiczne.

Uruchomione w 2015 roku efektywne linie do
plastrowania zdecydowanie zwiększają nasz potencjał biznesowy. Wygodne w użyciu
plastrowane i pakowane wędliny z logo Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro goszczą
w coraz większym stopniu na półkach naszych partnerów handlowych oraz w domach
konsumentów –
powiedziała Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów Mięsnych
Henryk Kania SA.

– Szynki, kiełbasy czy kabanosy z logiem Henryk Kania są już
od dawna znane konsumentom i przez nich doceniane. Zamierzamy również istotnie
zaistnieć w segmencie parówek, gdzie nasz dynamiczny wzrost rozpoczął się w IV
kwartale 2015 roku. Mamy wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym
segmencie rynku
– dodała Pani Dominika
Rąba.

***

ZM Henryk Kaniaz siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów
wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w
1990 r. w regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat
skupiał się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach przetwórczych
o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę. Głównymi
odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan,
Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland,
Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Przez ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu
rzemieślniczego od swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które
bardzo dynamicznie się rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują
nad optymalizacją produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i
robotyzacji procesów produkcyjnych.

Od marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym
Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej informacji: www.zmkania.pl