Prezes Minczanowski
o rynku wędlin w Polsce
Na stronach agencji informacyjnej ISBnews/ISBhandel ukazał
się wywiad z Grzegorzem Minczanowskim. Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk
Kania, poza omówieniem sytuacji w zarządzanej przez siebie spółce (o czym więcej
tutaj -[gt] link), przybliża sytuację, panującą aktualnie na rynku wędlin w
naszym kraju. Wartość tego rynku w ubiegłym roku w zakupach gospodarstw
domowych to ponad 14 mld zł. Produkty ZM Henryk Kania trafiły w tym okresie do
blisko 7,5 mln gospodarstw domowych. To o około milion gospodarstw domowych więcej
niż w roku 2014. Najdynamiczniej rośnie segment kabanosów, który jako jedyny
przyciągnął nowych nabywców. W kategorii wędlin paczkowanych absolutnym liderem
są parówki. Warto zauważyć, że udział wędlin paczkowanych w całym rynku wędlin
w zakupach gospodarstw domowych to wartościowo zaledwie 32 proc., a wolumenowo
34 proc. Reszta to produkty kupowane na wagę. Większość klientów nadal, jak
widać, woli ten sposób zakupów. Jednak, od kilku lat, sytuacja dynamicznie się
zmienia. Tylko w super- i hipermarketach rocznie jest sprzedawanych około 2,5
tys. ton wędlin paczkowanych o wartości ponad 100 mln zł. Eksperci są
przekonani, że ta tendencja będzie się utrzymywać. Wędliny plastrowane są
wygodniejsze w użyciu i trwalsze. Zapewniają nabywcy wgląd w skład i datę
przydatności do spożycia. Różnorodność smaków i gramatura są dostosowane do
pojedynczych posiłków. Wszystko to bardzo podnosi komfort dokonywania zakupów.
Na koniec rozmowy padło pytanie o segment parówek, w którym
ZM Henryk Kania bardzo mocno zwiększyły swój udział po uruchomieniu, pod koniec
zeszłego roku, nowych linii produkcyjnych.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych
wyników sprzedażowych parówek Na Dzień Dobry. Tylko względem 2014 roku, w minionych
12 miesiącach roku 2015 zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w tym segmencie o
kilkadziesiąt procent. A tak naprawdę, to… dopiero zaczynamy – powiedział
Grzegorz Minczanowski – Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA.
Cała rozmowa -[gt] link